2024-02-29, 16:16
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade säger Putin inte alls. Det är medierna som skriver det för att lura alla som inte kan tänka själva och ta reda på hur det förhåller sig egentligen. Varför skriver du något som inte har sagts?

Håll käften pucko !! Läs själv så kan du be om ursäkt sen jävla mongo

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/putin-varnar-f%C3%B6r-%C3%B6kad-milit%C3%A4r-n%C3%A4rvaro-och-potentiellt-k%C3%A4rnvapenkrig/ar-BB1j6BQ2?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=68aa98a4afac4a 34a8ce32ec04100a84&ei=7
Han betonar att västvärldens försök att förinta Ryssland leder till en obruten kamp för nationens suveränitet.

Det rapporterar SVT Nyheter.

Putin varnar för en "reell risk" för kärnvapenkrig till följd av hotet från USA och dess västliga allierade.

Han understryker att Ryssland är redo att använda sina kärnvapen om det krävs.
Citera
2024-02-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Men om du bryr dig om ukrainska liv som du tycker offras så kanske du ska säga till Husse Vladolf Putler att dra sig hem till ryzzland igen och sluta överfalla grannländer.
Det sparar flygplan också.

Vad säger du om den lösningen? Den borde lösa dina bekymmer du vädrar här.

Hade jag kunnat så hade jag gjort det, men tyvärr bor jag inte där och kan därför inte påverka opinionen.

Det jag kan säga som svensk är att antingen hjälper man till ordentligt eller så går man till förhandlingar, för att skicka några missiler här och där kommer tyvärr inte påverka vem som vinner, men däremot öka lidandet för civilbefolkningen.
Citera
2024-02-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ryssland har otroligt mycket mer artilleri-ammunition än Ukraina och kommer därför nöta ner Ukraina så småningom.

Det är inget som "rysstroll" påstår utan det kommer direkt från ukrainas militär, att det är artilleriet som är mest akut.

Av någon anledning vägrar NATO hjälpa till ordentligt, finns många teorier om varför.

Visst är det ett problem för Ukraina, men om ryssen nu har sådan otroliga mängder att tillgå hade man knappast köpt in värsta skiten från Nordkorea (nån hävdade häromdagen att bara ungefär hälften av knubbisens ärtor fungerar), eller vad tror du själv?
Citera
2024-02-29, 16:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Intressant. Du har precis dödat denna tråden och rent av FB.
Det finns ingen här som rapporterar på plats i alla olika sammanhang.

De videos som har visats, har folk sagt att det som står i text, stämmer med vad Putin säger.

Jag konstaterar att det i den video den visar som Aftonbladet visar står något helt annat i textremsan [»tragiska följder«] än det de sedan citerar där de skriver »kärnvapen«. Det som står i textremsan är det Putin säger.
Citera
2024-02-29, 16:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
är det tretton nerskjutna nu på två veckor? Helt otroligt. Jag börjar verkligen tro det är nått nytt vapen dom fått in

Här har de gjort en liten tabell över de nedskjutna planen:
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1763213582467027288/photo/1
Citera
2024-02-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Visst är det ett problem för Ukraina, men om ryssen nu har sådan otroliga mängder att tillgå hade man knappast köpt in värsta skiten från Nordkorea (nån hävdade häromdagen att bara ungefär hälften av knubbisens ärtor fungerar), eller vad tror du själv?

Jag har ingen aning varför de har så jävla mycket artilleri eller om det är av bra/dålig kvalité, men det verkar fungera i och med att ukrainska militären klagar främst på det.
Citera
2024-02-29, 16:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Håll käften pucko !! Läs själv så kan du be om ursäkt sen jävla mongo

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/putin-varnar-f%C3%B6r-%C3%B6kad-milit%C3%A4r-n%C3%A4rvaro-och-potentiellt-k%C3%A4rnvapenkrig/ar-BB1j6BQ2?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=68aa98a4afac4a 34a8ce32ec04100a84&ei=7
Han betonar att västvärldens försök att förinta Ryssland leder till en obruten kamp för nationens suveränitet.

Det rapporterar SVT Nyheter.

Putin varnar för en "reell risk" för kärnvapenkrig till följd av hotet från USA och dess västliga allierade.

Han understryker att Ryssland är redo att använda sina kärnvapen om det krävs.

Ska jag »läsa« igen?

Det Putin har sagt är att om NATO går till angrepp mot Ryssland på ryskt område kommer de att försvara sig och att de har också vapen som kan träffa mål.
Citera
2024-02-29, 16:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Sedan tidigare så har USA kontaktat Sverige och Svenska diplomater har talat med Nordkorea när Nordkorea har varit på tapeten.. ..Nu säger jag inte att Utrikesdepartementet är fyllt av högerknökar som mig, men.. Om Nordkorea säljer vapen mot mat som jag läser, varför inte föreslå dom samma sak som Ryssland? Vi köper vapnen, ger dom till Ukraina och sedan säljer mat till Nordkorea.

Största problemet här tror jag är Utrikesdepartementet, det kommer bli lite Yes minister över det hela för att få dom att göra det rätta.

https://www.youtube.com/watch?v=7hsNfNM0SvE
Har gjorts tidigare sådana projekt Mat mot olja funkade bra tills någon blev började prata om kemiska vapen och sedan tja, är ämne för en annan tråd
Citera
2024-02-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här har de gjort en liten tabell över de nedskjutna planen:
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1763213582467027288/photo/1

Vad fin påhittad grafik. Finns det bildbevis på samtliga 13 nedskjutningar?
Citera
2024-02-29, 16:24
Medlem
Citat:
Men va bra, när ansluter du till fronten?
För du är väl inte en cuck?

Har du ens läst det jag skrivit tidigare?

Går NATO inte in ordentligt drar man bara ut på lidandet för såväl civilbefolkningen som för soldaterna.

Självklart kommer jag inte joina ett halvdant projekt, på samma sätt som jag inte skulle jobba övertid på ett jobb om jag inte får extra betalt för det.
Citera
2024-02-29, 16:28
Medlem
Citat:
Tror du ska slippa manuset du fått
Fler av er andra som testat det och blivit nedskjutna här
Be om nytt manus genast

Du låter jätteprovocerad? Du vet att du helt enkelt kan ignorera mina inlägg om du vill, ingen tvingar dig att läsa och framförallt svara på dem.
Citera
2024-02-29, 16:29
Avstängd
Isbrytaren Yermak brinner glatt i Sankt Petersburgs hamn. Är det ett svar på Putins tal till nationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in