Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Sverige donerar inga JAS plan till ukraina för att Rysslands flygvapen är i stort sett helt intakt. Likaså är tvekan så stor från andra västländer att banta sitt eget flygvapen med att skicka plan till ukraina. Rysslands flygvapen ses som ett hot helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
När man ser ett nerskjutet plan som en stor framgång...då är det illa.
Förstår inte riktigt hur du menar. Skulle inte ett nerskjutet, piss-ryzzkt stridsflygplan vara en framgång? Dom där planen kostar väl ändå en halv miljard att tillverka, piloterna växer inte på träd osv. Eller menar du att
ett nerskjutet piss-ryzzkt stridsflygplan inte skulle vara en framgång? Att Ukrainarna måste skjuta ner minst, säg 10 piss-ryzzka stridsflygplan för att det ska vara en framgång?
Nu tycker jag att du är lite orättvis, faktiskt. Jag ser
varje nerskjutet piss-ryzzkt stridsflygplan som en
stor framgång. Dom är ju så "hotfulla". Och "intakta". Upplysningvis kan jag informera dig om att Ukrainarna, de senaste 10 dagarna, håller en
stridsflygplans-slakt-takt av dom piss-ryzzka stridsflygplan på ett plan om dagen.
DET måste väl ändå ses som en framgång?
"
intakt"? Not so much. "hotfulla"? Vafan, piss-ryzzarna verkar ha stoppat in alkoholiserade chimpanser som flygförare i sina stridsflygplan.