2024-02-29, 11:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Men är du helt efterbliven?
Det är ju vad jag sagt i 2 inlägg redan, de är inte samma sak

Försöker du vända det här mot mig nu trotts att det var jag som påtalade skillnaden?

Sluta käfta emot då och acceptera det jag skriver.
Citera
2024-02-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta käfta emot då och acceptera det jag skriver.
Acceptera vad? Kan du citera dig själv?😄
Citera
2024-02-29, 11:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Acceptera vad? Kan du citera dig själv?😄

Det vi diskuterat från början: MOBBING HAR INGET BAKOMLIGGANDE SYFTE utöver att orsaka en reaktion. Det finns ingenting bakomliggande alls. Alla teorier att det gör det är foliehattstänk från mobboffrets sida.
Citera
2024-02-29, 11:20
Medlem
Citat:
Det vi diskuterat från början: MOBBING HAR INGET BAKOMLIGGANDE SYFTE utöver att orsaka en reaktion. Det finns ingenting bakomliggande alls. Alla teorier att det gör det är foliehattstänk från mobboffrets sida.
Så vad för reaktion väntar man sig om man ignorerar personen? Dvs tyst mobbning?
Citera
2024-02-29, 12:04
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Angående kapacitet har du helt rätt i..
Man måste bestämma sig för vad sitt barn är värt o det är därifrån kraften kommer.
Det handlar inte om det, det handlar om vad man är för typ av person. Alla har inte samma kapacitet när det kommer till förmåga att kunna dominera komplicerade och socialt krävande situationer.
Citera
2024-02-29, 12:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så vad för reaktion väntar man sig om man ignorerar personen? Dvs tyst mobbning?

Att personen ska reagera.
Citera
2024-02-29, 13:05
Medlem
Citat:
Att personen ska reagera.
Vad baserar du det på?
Citera
2024-02-29, 15:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad baserar du det på?

Psykologi 101. Det hjälper inte personen som blir mobbad att tro massa saker, tvärtom blir dessa hypoteser ett nät som snärjer personen vidare.
Citera
2024-02-29, 16:25
Medlem
Citat:
Psykologi 101. Det hjälper inte personen som blir mobbad att tro massa saker, tvärtom blir dessa hypoteser ett nät som snärjer personen vidare.
Så vad menar du satt en mobbad person ska göra?

Förslagsvis 12 åring?

Som antingen blir fysiskt trakasserad eller som blir isolerad?
Citera
2024-02-29, 17:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så vad menar du satt en mobbad person ska göra?

Förslagsvis 12 åring?

Som antingen blir fysiskt trakasserad eller som blir isolerad?

Jag har skrivit det många gånger nu: det handlar om att sätta gränser. Det viktigaste är inte att du inte får stryk, det viktigaste är att du inte blir kuvad mentalt. Stryk går över, men om du blir kuvad så blir du hjärnskadad kanske för livet.

Det finns mängder med situationer i livet där du kan råka illa ut, men av någon anledning så bygger du upp det värsta scenariot att du får stryk. I själva verket så är det antagligen värre om en dum brud kör i din bil bakifrån i 30km timmen så du får whiplash, men den tanken figurerar antagligen inte alls i sammanhanget av din rädsla att få stryk. Det är ditt ego som spelar allan och förstör för dig utan att du fattar det.
Citera
2024-02-29, 19:16
Medlem
Citat:
Jag har skrivit det många gånger nu: det handlar om att sätta gränser. Det viktigaste är inte att du inte får stryk, det viktigaste är att du inte blir kuvad mentalt. Stryk går över, men om du blir kuvad så blir du hjärnskadad kanske för livet.

Det finns mängder med situationer i livet där du kan råka illa ut, men av någon anledning så bygger du upp det värsta scenariot att du får stryk. I själva verket så är det antagligen värre om en dum brud kör i din bil bakifrån i 30km timmen så du får whiplash, men den tanken figurerar antagligen inte alls i sammanhanget av din rädsla att få stryk. Det är ditt ego som spelar allan och förstör för dig utan att du fattar det.
Även om det innebär att den mobbade blir ännu mer mobbad och bryts ner mentalt?

Snackar du om mig nu eller?
Har du fått någon ide om att jag skulle gå runt och vara rädd för att jag sätter mig in i andras situationer och själv har sett folk som blivit mobbade?
Citera
2024-02-29, 19:24
Bannlyst
Ni bor på landsbygden men du vill kontakta Stockholm stad? Något stämmer inte här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in