2024-02-29, 05:48
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Hoppas inte det blir en norm med att ta med en spelmissbrukare i Farmen. Förra säsongen då var det Viktor.
Nej, det har det inte blivit. Däremot verkar normen vara att ta in personer med ”narcissistiska drag”, Viktor var en sådan (han var ju så snygg enligt honom och spelade spelet, så bra..). Egentligen lättlurad narcissist.
Jennifer och Cornelia som har mobbingstendenser verkar också ha dessa drag (och behöver nog nästan hjälp..)
Läs på, så kommer ni att märka det…
Fredrik tror jag inte… Men har man något typ av beroende, så har man ofta problem.

Produktionen anser nog att det blir…. bättre TV att ta in sådana personer…. Det är vad jag tror.
Samtidigt har narcissistiska personer ofta dålig självkänsla, så att de blir lättsårade.
Meningen är att man skall störa sig på dom.

Sedan tar de med lite mer av vanliga personer, och sådana som verkligen kan praktiskt arbete.
Jag tror också att de IQ testar deltagarna, då de vill ha en ”bra blandning ” för att skapa bra TV.

Samma görs även i Robinson, att ta med personer med narcissistiska drag för att skapa konflikter, och drama. 🤔
Liksom de tar in personer med skilda politiska uppgattningar ( som en feminst och eventuellt någon annan anti-feminst), precis av samma anledning.
Senast redigerad av Pantheradus 2024-02-29 kl. 06:10. Anledning: Fel ord använda
2024-02-29, 07:20
Medlem
ChiCoLas avatar
Jennifer är den skämmigaste kampenförloraren sen han lappjäveln Jens som tuffade sig en hel sommar och tyckte att han var kungen , sen förlorade i styrka mot Fredrik för några år sen.

Paolo hade aldrig låtit Jennifer bete sig så, han hade skrikit ”håll käften din botox-hora, innan jag slår in läpparna i huvudet på dig ”

Levin nämnde idag att alla har så bra arbetsmoral, förra veckan gnällde han på att alla hade så dålig arbetsmoral. Han kanske kanske är lite trög ändå.

Någon som har träffat någon av deltagarna utanför inspelning ? Vad säger dom? Skäms dom eller skyller på att allt är klippt
2024-02-29, 07:32
Avstängd
Nu är ju Tim kär och det kan bli intressant. Kommer Tim lyda sin Maxine eller ska han hålla ihop med den feta latmasken? Kan bli thriller i slutändan.
2024-02-29, 08:18
Medlem
Urinterapeuts avatar
Har alla missat scenen då Ronja iklädd stringbikini rakade Dessans armhålor?
2024-02-29, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusVorenus
Jag kan inte bestämma mig om Levin är så blåögd eller om han bara spelar. Särskilt när han varit tydlig med att han inte ska lita på någon.

Hade de varit i Sahara hade du kunnat säljas sand till Levin, han hade trott att han gjort världens bäste affär
2024-02-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut

Nej? Är det nåt särskilt du tänker på eller varför undrar du?
2024-02-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus

Produktionen anser nog att det blir…. bättre TV att ta in sådana personer…. Det är vad jag tror.
Samtidigt har narcissistiska personer ofta dålig självkänsla, så att de blir lättsårade.
Meningen är att man skall störa sig på dom.

Sedan tar de med lite mer av vanliga personer, och sådana som verkligen kan praktiskt arbete.
Jag tror också att de IQ testar deltagarna, då de vill ha en ”bra blandning ” för att skapa bra TV.

Fast är det bra tv då? För när den här typen av deltagare är med så skriker alla att den och den ska åka ut med huvudet före.
Och är det en slätstruken säsong, som när Niklas vann gnäller alla att det är tråkigt och "det händer ju inget". Tittaren verkar ju aldrig bli nöjd. Jag tycker nog det är lite trevligare att se på om det är bra stämning. Men produktionen vill ju gärna piska upp ett och annat kan en tänka sig. Som när dom måla över namnen på torpet så visste dom redan vilka som skulle återvända en gång till.

Hoppas Farmen i fortsättningen sätter upp tydliga regler på hur djuren ska skötas utan att dom måste filma vincent åkande på en traktor som budbärare av information.

I antagningsprocessen blir dom först kallade till intervju där är produktionsteamet bland annat intresserad av hur medgörlig du är, dvs lättstyrd.
Det har tidigare förekommit uppgifter om att deltagare ska ha blivit lockade med diverse "premier" beroende på vad dom säger i syncen.

Dom som går vidare får komma tillbaka på ett enklare fystest och fotograferas i bondekläder. Efter det sker slutgallring av dom som blir utvalda till årets deltagare.
Sen kan en räkna med att det finns några vettiga i gruppen då dom har ett ansvar gentemot gård och djur.
Men merparten har ju diverse "problem" med sig själva just för att det ska bli "underhållande".
2024-02-29, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusVorenus
Jag kan inte bestämma mig om Levin är så blåögd eller om han bara spelar. Särskilt när han varit tydlig med att han inte ska lita på någon.
När ska Levin inse att han är ensam och inte kan lita på nån? När ska han börja spela spelet utifrån den hand han sitter med? Dvs sprida rykten, så split mellan vänner, splittra upp grupper osv. Det är den hand han sitter med - AGERA för i helviitte!
2024-02-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När ska Levin inse att han är ensam och inte kan lita på nån? När ska han börja spela spelet utifrån den hand han sitter med? Dvs sprida rykten, så split mellan vänner, splittra upp grupper osv. Det är den hand han sitter med - AGERA för i helviitte!

Han verkar vara en godtrogen, genomsnäll individ som litar på andra och tror det bästa av alla. De är bra egenskaper om man umgås med likadana. Med annan sorts individer blir man bara utnyttjad.
2024-02-29, 11:21
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:

Nej det var ganska svårt att missa. Vad tänkte du på?
2024-02-29, 11:29
Medlem
Fredrik verkar tro att han är smartare än alla andra när han ljuger för att vara sjuk och ligger i sängen hela dagen och låter andra arbeta. Han tror att det är smart/roligt att lura andra. Han fattar inte att han skapar en negativ bild av sig själv som hänger med länge, han tror sig bli omtyckt, han tror att andra tycker att han är smart och rolig. Den genomsnälle Levin passar upp honom men han ser ner på hans ansträngningar.

Alla gillar inte att lata sig utan trivs bättre när de gör saker och hjälps åt, när de bidrar till det gemensamma. Alla skulle inte göra som han utan att skämmas, men han har ingen skam i kroppen. Han ser inte hur annorlunda och mer vuxna dom andra är, som tänker på gruppens bästa och gör sin del i gården. Små barn gillar att sova hela dagarna och låter andra passa upp. Vuxna gillar att göra saker och ta ansvar för andra och sig själva.

Vem skulle du helst vilja ha som kompis, arbetssam Levin som ställer upp och tror det bästa om dig eller Fredrik som gärna ljuger och manipulerar om det gynnar honom, som gör inte sin del utan låter dig jobba och ta hela ansvaret? Som tror sig vara smartare och bättre än alla andra, som saknar självkännedom på djupet?
2024-02-29, 11:34
Medlem
Crapmagics avatar
Nu när Cornelius lämnar Torpet i avsnitt 17! så är det väl lika bra att överhoppa vidare Torpet avsnitt som bara innehåller 3 bögiga grabbar, det sociala livet förlorar helt sin mening, fortsätter till avsnitte där Ronja & Cornelia kommer in

Citat:
Jag har redan postat dom bilderna tidigare i tråden, så det är du som har varit ouppmärksam

Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Jennifer och Cornelia som har mobbingstendenser verkar också ha dessa drag (och behöver nog nästan hjälp..)
Cornelius har inte uppvisat några mobbningstendenser alls (bevisbördan ligger på dig) det enda du gör är att ha fördomar om hennes människotyp
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-29 kl. 11:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in