2024-02-29, 00:19
Medlem
Krasnohorivka är inte så liten stad som jag trodde. Den hade runt 16.000 invånare. Att Ukraina lyckades försvara denna i Donetsk region får ses som en stor ukrainsk framgång.

Det kommer att stärka den ukrainska motståndsviljan.

De ryska förlusterna lär vara stora, enligt nyheterna på "Ukrinform".
Citera
2024-02-29, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Njae, Ryssland ville mest ha fortsatt bra relationer och handelsförbindelser med Ukraina. Något USA och EU inte kunde tillåta. EU krävde att Ukraina skulle välja EU ytots att det skulle bli tuffare för Ukrainare..
1. Vad Ryssland vill är ointressant. 2. Det var Ryssland som ställde krav. 3. Det var Ryssland som inte tillät Ukraina att ha relationer med väst. 4. Att hävda att Ryssland vill ha bra relationer med Ukraina är en intressant observation med tanke på omständigheterna.
Citera
2024-02-29, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Ja, men tyvärr så bestämmer inte "Ukraina" själva över någonting och de har faktiskt någon form av historisk anknytning till varandra.
Mer än tom Finland och Sverige skulle jag säga, med tanke på språket osv..
Vi genomgår en tid av förändring men låt inte revisionism påverka för mycket!
Varför står vi hellre på USAs sida när de är de som var svaga och flydde Europa när det inte tålde klimatet här? De utvandrade och nu vill de tillbaka och äga allting.
Låt jänkarna stanna där de är tack!
Jag drar hellre till Ryssland...
Angående din önskan att dra till Ryssland: Just nu har du ett guldläge, du har möjlighet att få flytta till Rysslands och DESSUTOM möjlighet att bli medborgare i det fantastiska paradiset!

Din enda motprestation är att teckna kontrakt med den ryska armén för tjänstgöring i Ukraina. Det finns många som redan har nappat på detta erbjudande exempelvis somalier, nepaleser medmera. Passa på redan att kontakta ryska ambassaden redan nu då intresset från kan vara stort från araber och afrikaner att få hjälpa det exotiska drömlandet Ryssland i kampen mot Ukraina..

Jag hoppas att dina befäl kommer att gilla dig, och var noga att ge de ryska militärmyndighetern kontaktuppgifter till dina närmsta anhöriga. Så dom vet var de ska skicka handuks-setet om något oförutsett skulle hända dig.

Lycka till i Ryssland efter tjänstgörningen.
Citera
2024-02-29, 01:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
vad ukraina och ryssland publicerar är inte värt att läsa ens, enbart inrikespolitiska uttalande ungefär som Trumps Nato snack

God kväll du Rysstroll i mängden. Vad vill du få mig att tro på?
Citera
2024-02-29, 01:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska styrkor drev bort ryska styrkor ur Krasnohorivka och det var massiva förluster. Ukraina har helt återtagit kontrollen över den lilla staden som ligger i Donetsk region, som Ryssland annekterat.

Nyheten kom upp kl 21:21 ikväll på "Ukrinform" och avd "Latest News"

Gott att höra. Jag tror det händer mycket under ytan också som vi inte ser. Det formligen regnar ryskt spetsflyg också.

Eu börjar prara om produktion av 2miljoner granater. 800000granater från sydafrika en halv miljon drönare. Snart F16 . Frankrike växlar upp.
Citera
2024-02-29, 01:06
Avslutad
Citat:
Varför står vi hellre på USAs sida när de är de som var svaga och flydde Europa när det inte tålde klimatet här? De utvandrade och nu vill de tillbaka och äga allting.
Låt jänkarna stanna där de är tack!
Att det skulle vara för att de var svaga är en löjlig förenkling som är rakt av felaktig. Det är knappast så att de som stannade gjorde det för att de var tuffa. Snarare tvärtom om man nu tvunget ska dra sådana fåniga jämförelser. De som drog till USA var de som vågade satsa för en förändring.

Citat:
Jag drar hellre till Ryssland...
Det är lätt att vara tuff på papperet. Men dra dit du. Testa att skriva här igen när du har gjort det.
Citera
2024-02-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Angående din önskan att dra till Ryssland: Just nu har du ett guldläge, du har möjlighet att få flytta till Rysslands och DESSUTOM möjlighet att bli medborgare i det fantastiska paradiset!

Din enda motprestation är att teckna kontrakt med den ryska armén för tjänstgöring i Ukraina. Det finns många som redan har nappat på detta erbjudande exempelvis somalier, nepaleser medmera. Passa på redan att kontakta ryska ambassaden redan nu då intresset från kan vara stort från araber och afrikaner att få hjälpa det exotiska drömlandet Ryssland i kampen mot Ukraina..

Jag hoppas att dina befäl kommer att gilla dig, och var noga att ge de ryska militärmyndighetern kontaktuppgifter till dina närmsta anhöriga. Så dom vet var de ska skicka handuks-setet om något oförutsett skulle hända dig.

Lycka till i Ryssland efter tjänstgörningen.
Nepaleserna verkar vilja åka hem och somalierna blev ju tvångsskickade då de inte lyckades ta sig in i Finland. De ”frivilliga” som Ryssland rekryterat verkar mest vara de sedvanliga MENAitiska asylturisterna som vill parasitera.
Citera
2024-02-29, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nepaleserna verkar vilja åka hem och somalierna blev ju tvångsskickade då de inte lyckades ta sig in i Finland. De ”frivilliga” som Ryssland rekryterat verkar mest vara de sedvanliga MENAitiska asylturisterna som vill parasitera.
Jo, jag vet men han jag citerade utryckte en önskan att dra till Ryssland och jag gav honom ett förslag hur han kan gå tillväga. Jag var ironisk i min text men det är svårt att få till ironi i textform.
Citera
2024-02-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Gott att höra. Jag tror det händer mycket under ytan också som vi inte ser. Det formligen regnar ryskt spetsflyg också.

Eu börjar prara om produktion av 2miljoner granater. 800000granater från sydafrika en halv miljon drönare. Snart F16 . Frankrike växlar upp.
Och snart avsätts MAGA Mike i USA så att stödpaketet på 60 miljarder dollar kan röstas igenom.

Det är bara en tidsfråga innan Ukraina återigen får övertaget.
Citera
2024-02-29, 02:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Förändringar gör ont och så är det bara... men det är den som anpassar sig bäst som överlever längst!

Konflikten mellan Ukraina och Ryssland beror nog till stor del på naturresurser... Europa och USA håller på att utarmas och därför blir de så viktiga.

Det faller sig på något sätt nästan naturligt att försöka erövra Ryssland?

Och tack för omtanken men jag reder mig nog!

/pp

Har sagts tidigare i tråden vete fan hur många gånger redan, men kanske värt att åter upprepa det: ingen från väst vill erövra ryssland (förutom kanske Kina kring Vladivostok-området). Även om jag drömmer om den dagen Karelen är fri från moskoviterna och kan fritt besöka farföräldrarnas gamla hemtrakter, så ser jag ingen anledning att göra det med vapenmakt. Tyvärr är området helt misskött av ockupanterna som skickades av den lilla skiten stålpojken från Georgien.

Det enda vi som stödjer Ukraina vill är att ryssjäveln lämnar landet och återvänder till det gräns som är internationellt erkänt. Vad de gör därefter ger åtminstone jag blanka fan i så länge de stannar där och inte förorenar europeisk mark.
Citera
2024-02-29, 03:25
Medlem
Medan väst tjafsar och fjesar med vapenstödet så jobbar ondskans axelmakter för fulla segel.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-jobbar-for-fullt-med-vapen-till-ryssland/

"Larmet: Jobbar för fullt med vapen till Ryssland

USA har anklagat Nordkorea för att producera ballistiska robotar och annan krigsutrustning till Ryssland.
Nu uppger Sydkorea att de nordkoreanska fabrikerna jobbar med ”full kapacitet” för att producera vapen till Ryssland.

Bara sedan i somras ska tusentals containrar med utrustning ha skickats i väg, skriver CNN

”Medan Nordkoreas vapenfabriker (som inte är för rysk export) jobbar med 30 procents kapacitet på grund av brist på råmaterial och elektricitet, så jobbar fabrikerna som producerar vapen och artillerigranater åt Ryssland med full kapacitet”, står i uttalandet enligt CNN.

USA har tidigare uttryckt oro över samarbetet mellan Nordkorea och Ryssland. Pentagons talesperson John Kirby har menat att det underminerar den regionala stabiliteten och det globala icke-spridningsavtalet.
Vi kommer inte tillåta Nordkorea att stödja Rysslands krigsmaskin i hemlighet, har John Kirby sagt
.

Så vad ska USA göra åt saken? Fortsätta sova i kongressen?
Senast redigerad av Chillgren 2024-02-29 kl. 03:41.
Citera
2024-02-29, 05:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nämen?

Tillverkar inte ryzzarna några stridsvagnar längre?

Men du skrev ju minst 20 inlägg igår där du hårdnackat försvarade det påståendet?

Hur fan ska du ha det?

Men hade du läst länken hade du förstått vad vi vuxna diskuterar. De producerar 125 i månaden, oklart hur stor del som är nytillverkade. I produktion ingår reparation och uppgradering av gammalt bråte. Det intressanta är att de ersätter förlusterna i något större grad, så länge deras lager räcker och analyserna säger flera år framöver samtidigt som Ukraina får minskat stöd. Ser tyvärr bra ut för ryssarna nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in