2024-02-28, 20:59
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Våld är egentligen den enda lösningen som fungerar för dig. Mobbare är avskum och bör behandlas som sådana. Antingen måste din son markera revir eller så måste du göra det. Sådant här slutar inte om patrasket inte får lära sig vad som är rätt och fel. Men det lät inte som att det ännu var ett alternativ för din familj.
Det man kan göra på legal väg är orosanmälan till soss och fortsätta tjata på skolan. Förhoppningsvis kan ni få hjälp där men i de flesta fall är de värdelösa.
En oros anmälan till soss bör göras omgående, uppenbarligen är mobbarsvinet kriminellt, utåtagerande och våldsam.
Citera
2024-02-28, 20:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Läst på om vad och vart?

Vad är det du inte förstår?
Tror du allt ledarskap inom det militära är bra?
Du har inte gjort någon militärtjänstgöring va?

Vad säger forskningen då?

Jag påstår att du blandar ihop mobbing och fenomenet psykologisk nedbrytning inom det militära. Det tror att det är samma sak men det är inte det.
Citera
2024-02-28, 21:03
Medlem
Vad är ditt barn värt för dig?
Det är frågan du ska ställa dig själv.
När du är klar med den frågan så går du hem till mobbarna och säger exakt det jag skriver

Banka på dörren, hårt.
- Ditt barn mobbar mitt barn varje dag.
- Mitt barn frågar mig om måste man leva och det är på grund av dig.
- Händer det igen så kommer hit och då kommer jag inte ensam, förstår du vad jag säger?
- En jävla gång till så kommer jag tillbaka! Du ska inte prata med min son. Du ska inte titta på min son. Har du förstått vad jag säger? Vänta på svar.. .. ..

Skolan kommer ringa dig o säga att du hotat deras barn o föräldrarna.

Skolan - Du skulle ta med dig någon hotade du med.
Du - Exakt, jag kommer inte ensam. Jag kommer ha Polisen med mig o anmäler honom för mobbning. Vad trodde du?

Årskurs 6 - En ADHD kille mobbade min son i 4-5månader för att min son förlorade sin mamma i en olycka.
Den fick jag av en vän. Nu får du den av mig. All mobbning slutade omgående..
Citera
2024-02-28, 21:04
Medlem
Ge din son verktygen att ta itu med det på egen hand, sen får du själv klura ut vad jag menar med det.

Det kommer dels vara det mest effektiva, likväl som det kommer ge honom styrka och självförtroende inför framtiden.

Samtal kommer tyvärr inte lösa något. Kännbara konsekvenser är the way to go.
Citera
2024-02-28, 21:05
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Kontakta mobbarens föräldrar om situationen, mobbning kan förstöra en individ för all framtid.
Det kommer inte att hjälpa om det inte finns en oerhört stark förälder som kan styra upp hela gruppen av mobbare. Extremt osannolikt att det går att lösa på den vägen.

Svar till TS: Flytta din son till en annan skola omgående. Det är den enda lösningen.
Citera
2024-02-28, 21:07
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Vad är ditt barn värt för dig?
Det är frågan du ska ställa dig själv.
När du är klar med den frågan så går du hem till mobbarna och säger exakt det jag skriver

Banka på dörren, hårt.
- Ditt barn mobbar mitt barn varje dag.
- Mitt barn frågar mig om måste man leva och det är på grund av dig.
- Händer det igen så kommer hit och då kommer jag inte ensam, förstår du vad jag säger?
- En jävla gång till så kommer jag tillbaka! Du ska inte prata med min son. Du ska inte titta på min son. Har du förstått vad jag säger? Vänta på svar.. .. ..

Skolan kommer ringa dig o säga att du hotat deras barn o föräldrarna.

Skolan - Du skulle ta med dig någon hotade du med.
Du - Exakt, jag kommer inte ensam. Jag kommer ha Polisen med mig o anmäler honom för mobbning. Vad trodde du?

Årskurs 6 - En ADHD kille mobbade min son i 4-5månader för att min son förlorade sin mamma i en olycka.
Den fick jag av en vän. Nu får du den av mig. All mobbning slutade omgående..

Om hon ska gå och konfrontera föräldrar ska hon absolut inte gå ensam. Hon ska ta med sig minst en till vuxen, annars är det lätt att det blir ett ord mot två (om båda föräldrarna bor ihop och är hemma dvs).

Sen är det inte så lätt som du tror. Alla människor har inte den kapaciteten din metod kräver.
Citera
2024-02-28, 21:08
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Om externa faktorer som påverkar ditt barn inte kan åtgärdas, krävs det att du ägnar dig oavbrutet åt att förbättra ditt barns välmående. Det är nödvändigt att effektivt kommunicera till ditt barn att problemet inte ligger hos hen själv utan hos de som utför mobbningen.

Jag tillämpade följande strategi för att hantera en liknande situation med mina barn: genom att kartlägga bostadsadresserna för de inblandade barnen och deras föräldrar, och rakt av knackade oanmält på.

Under dessa möten var jag tydlig och objektiv i min kommunikation, och jag framförde på ett konstruktivt sätt att mobbningen måste upphöra omedelbart. Eftersom det i de flesta fall är föräldrarnas bristande ansvar som ligger till grund för deras barns mobbning, återstår ingen annan alternativväg än att markera vår position och sätta gränser.

Genom att ha med mitt barn som var utsatt för mobbning, visade jag inte bara mitt stöd utan även försvårade för de föräldrar jag konfronterade att undvika ansvarstagande och skyllande om mitt barn närvarade.
Citera
2024-02-28, 21:09
Medlem
Eustaches avatar
Ta reda på namnen på alla mobbare och ring socialtjänsten på varenda en. Skriv i anmälan att du misstänker att de far illa hemma och att det är därför de mobbar andra barn. Du kan göra anonym anmälan, de kommer då att bli kallade på samtal. Kan bli en väckarklocka för vissa föräldrar.
Citera
2024-02-28, 21:18
Medlem
Ta reda på skolans värsting och köp beskydd av honom. Ge mobbaren av hans egen medicin så löser det snart ut sig
Citera
2024-02-28, 21:31
Avslutad
Inte läst tråden men jag hade tagit ut han från skolan med en gång. Från imorgon när jag väckte han hade jag sagt att det är över nu du behöver aldrig gå tillbaka igen. Du har ju försökt allt annat så varför ska han gå tillbaka för? Han kan lära sig hemma med appar som scooly under dagen och de lär sig inget viktigt oavsett bara massa woke vänsterdynga. Du behöver inte säga upp jobb han kan ha dig frugan, farmor och farfar eller liknande på jour via videosamtal. Det är inte staten som äger dina barn.

Tror inte det kommer hända ett skit heller det finns gott om skolvägrare i Sverige och blir det konsekvenser får du väl ta det jag hade offrat mitt liv för mina barn utan att tveka. Enda risken skulle väl vara om de tar barnet men jag tvivlar på det också.
Citera
2024-02-28, 21:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Tack för råden. Nej mobbaren tillhör inte någon klan, det är mer att jag inte pallar bli anmäld för misshandel eller whatever om jag skulle ge horungen en läxa den aldrig skulle glömma. Det skulle tyvärr göra hela situationen värre.

Det är svenska föräldrar.

Tack, jag vet att det är så man egentligen måste göra. Jag gjorde så när jag gick i grundskolan på 90-talet, då var det bara det som funkade tyvärr. Kruxet är väl mer det att min son inte har det i sig, han har aldrig varit "sådan".

Jag fattar vad du menar, ofta så är det ju så tyvärr. Iallafall så sticker han inte ut på något sätt, mer än att han är lite mer skolmotiverad (pluggar väldigt hårt, målmedvetet och mycket) samtidigt som han tränar en hel del handboll.

Du måste sätta press på att rektorn tar ansvar. Polisanmäl rektorn om denne inte agerar.
Polisanmäl mobbaren. Prata med mobbarens föräldrar. Om det inte funkar så polisanmäl.
Även om polisen inge gör något så är det en tydlig markering och de samlar på sig minuspoäng hos myndigheterna. Anmäl till soc också.

Om det var mitt barn och inget hjälpte skulle jag misshandla mobbarhelvetet - och ta straffet och skicka med dricks när jag betalade böterna.
Citera
2024-02-28, 22:05
Medlem
Ragnarok4000s avatar
Citat:
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Hej barnet som mobbar din son har antingen nån jävla iPad-Autism uppfostran eller bara psyko. Säkert tjockis hahahaha. Om du inte pratat med föräldrarna, gör det, om de inte gör någonting kontakta soc, i värsta fall polisen. Rör inte grabben, han vet knappast bättre. Detta är med 99% säkert föräldrarnas fel. De enda barn som mobbar är de barn utan riktiga föräldrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in