2024-02-23, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Det kan även smitta ögonen om någon gnuggar sig i ögat efter kontakt, då riskerar man sämre syn..

https://img.wbmdstatic.com/vim/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/genital_herpes_slideshow/getty_rm_photo_of_herpes_near_eye.jpg?resize=652px :*&output-quality=100
Har man atopi vilket är vanligt kan man få ytterligare något problem av herpes när det kommer in huden också.
Citera
2024-02-23, 22:45
Medlem
Soda-Streams avatar
Alla människor bär på herpesviruset men det bryter inte ut på alla, nu pratar jag om typ 1 herpes vilket alla med munsår har.

När det gäller typ 2 genital herpes så smittar det endast vid utbrott och med tanke på att vi alla blir som grottmänniskor så fort vi intagit alkohol och bara tänker på sexet , så glömmer vi bort att skydda oss.

Tur att det inte var HIV- du blev smittad med , och om du bara har utbrott 1ggr per år då är du ganska unik och förskonad då dom flesta andra som har herpes typ 2 får utbrott så fort dom rakar fiffi , när de är stressade, håller på och bli förkylda, är för mycket i solen.

Du har förmodligen fått en mild variant av typ 2, finns super aggressiva varianter av typ 2

Det kunde vara mycket värre - fortsätt njut av sex men på ett ansvarsfullt sätt.

Så nej absolut ingen Big Deal .......
Citera
2024-02-23, 23:03
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda-Stream
Alla människor bär på herpesviruset men det bryter inte ut på alla, nu pratar jag om typ 1 herpes vilket alla med munsår har.

När det gäller typ 2 genital herpes så smittar det endast vid utbrott och med tanke på att vi alla blir som grottmänniskor så fort vi intagit alkohol och bara tänker på sexet , så glömmer vi bort att skydda oss.

Tur att det inte var HIV- du blev smittad med , och om du bara har utbrott 1ggr per år då är du ganska unik och förskonad då dom flesta andra som har herpes typ 2 får utbrott så fort dom rakar fiffi , när de är stressade, håller på och bli förkylda, är för mycket i solen.

Du har förmodligen fått en mild variant av typ 2, finns super aggressiva varianter av typ 2

Det kunde vara mycket värre - fortsätt njut av sex men på ett ansvarsfullt sätt.

Så nej absolut ingen Big Deal .......

Det är precis den här inställningen som är problemet. När folk hör herpes tänker alla lite munsår, ä ju inge att bry sig om..

men Typ2 är vidrig som satan och den sprider sig just nu tack vare denna korkade inställning. jag skulle lätt dumpa en kvinna om hon hade det. Om en kvinna dessutom inte sa något för det är "absolut ingen big deal" skulle jag bli jävligt förbannad.

Förr inte länge sedan var det 10% av kvinnorna som hade typ2, nu är det 30% bland kvinnorna i sverige.. pga av att kvinnor tycker det är "absolut ingen big deal", precis som ni tycker det är absolut ingen big deal att knulla runt med en massa slödder, göra aborter och allt annat som är sjukt i samhället. Man blir bara så trött på detta ludersamhälle..

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Har man atopi vilket är vanligt kan man få ytterligare något problem av herpes när det kommer in huden också.

ok, det var nytt för mig.
Citera
2024-02-23, 23:27
Medlem
Soda-Streams avatar
[quote=991ESS|87469269]Det är precis den här inställningen som är problemet. När folk hör herpes tänker alla lite munsår, ä ju inge att bry sig om..

men Typ2 är vidrig som satan och den sprider sig just nu tack vare denna korkade inställning. jag skulle lätt dumpa en kvinna om hon hade det. Om en kvinna dessutom inte sa något för det är "absolut ingen big deal" skulle jag bli jävligt förbannad.

Förr inte länge sedan var det 10% av kvinnorna som hade typ2, nu är det 30% bland kvinnorna i sverige.. pga av att kvinnor tycker det är "absolut ingen big deal", precis som ni tycker det är absolut ingen big deal att knulla runt med en massa slödder, göra aborter och allt annat som är sjukt i samhället. Man blir bara så trött på detta

Allting handlar om sunt förnuft, är du ett svin som skiter I andra människor kvinna eller man och vet att du smittar människor medvetet med könssjukdomar

Då kan man ju fråga sig varför man väljer att ens ha sex med en sådan person? Letar man ons eller allmänt lösaktiga personer så får man såklart räkna med att bli smittad på ett eller annat sätt.

Funderingar på det?

Du har blivit sårad och kanske smittad låter det som?

Om inte, då behöver du inte lägga din energi på andra människor som har viruset och som vill dela med sig av sin berättelse, samt kanske få råd kring detta.
Citera
2024-02-23, 23:31
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda-Stream

Då kan man ju fråga sig varför man väljer att ens ha sex med en sådan person? Letar man ons eller allmänt lösaktiga personer så får man såklart räkna med att bli smittad på ett eller annat sätt.

Funderingar på det?

Du har blivit sårad och kanske smittad låter det som?

Om inte, då behöver du inte lägga din energi på andra människor som har viruset och som vill dela med sig av sin berättelse, samt kanske få råd kring detta.

Jag har det inte och vill att det fortsätter så. Med tanke på utvecklingen/spridningen verkar det som svenskpajsare behöver upplysa sig om skiten, iom att de som dig tycks helt obrydda samt en del även i tråden inte ens bryr sig att berätta trots att de har typ2. Fakta är att typ2 är skabbigt som fan.
Citera
2024-02-23, 23:37
Medlem
Soda-Streams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Jag har det inte och vill att det fortsätter så. Med tanke på utvecklingen/spridningen verkar det som svenskpajsare behöver upplysa sig om skiten, iom att de som dig tycks helt obrydda samt en del även i tråden inte ens bryr sig att berätta trots att de har typ2. Fakta är att typ2 är skabbigt som fan.

Och vad gör du själv för att motverka att könssjukdomar sprids?

Du använder ju uppenbarligen inte kondom själv, så på vilket sätt har du rätt att gnälla på att herpes typ 2 sprids mer än någonsin?

Du gör ju precis som alla andra gör 🤣
Citera
2024-02-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej men det kallas för moral. Självklart springer man inte och medvetet stoppar in sin kuk i alla hål den får plats i utan att informera om detta. Antagligen har man det i munnen också om man har det på kuken, för någon tjej har planterat det där också utan att veta om det är.

Man är öppen och informerar om sådsnt så att den andre kan ta ställning till det själv. Man ska väl själv få värdera den risken.

Ja men det är inget du kan förvänta dig av andra. Du får använda kondom och undvika pussar om du känner dig rädd för smitta.
Citera
2024-02-26, 14:46
Medlem
tjallepetters avatar
Ja vad fan ska man göra när så många tjejer bär runt på detta och enbart ca 20% får symptom.

Man testar inte ens för skiten på regelrätt basis så denna vidrighet sprids som coronaviruset i vårt samhälle.
Citera
2024-02-27, 16:22
Medlem
otellos avatar
Är väl bara att låta bli att ligga vid utbrott.
Citera
2024-02-27, 22:36
Medlem
Jag har HSV-1 genital... Fick det av ett blowjob... Och jag skulle vilja påstå att oralsex är folk mycket mer benägna att ha... Att knulla med kondom räcker heller inte för att undvika viruset.

Men folk har HSV-1 oral utan att ens veta om det... Pussar på sina barn eller någon annan närstående... När dessa växer upp är ju dessa sexuella varelser som gör sitt...

Om du vill vara säker ska du leva celibat och sluta gnälla att folk har olika sjukdomar. Men ju mer du knullar så ökar ju chansen, det är ju bara så.

HSV-2 är mer aggressiv... Men folk satsar ju inte så mycket pengar på att hitta ett botemedel, men ju fler som får detta och speciellt folk som har lite extra pengar kommer ju investera i ett botemedel... Så knulla på för att ett botemedel ska komma ut till mänskligheten :P
Era lirare.
Citera
2024-02-28, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Ja men det är inget du kan förvänta dig av andra. Du får använda kondom och undvika pussar om du känner dig rädd för smitta.
Din sjuka jävel. Det är väl klart att man ska ge rätt till andra att värdera den risken själv. Precis som tjallepetter har fått göra
Citera
2024-02-28, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Är väl bara att låta bli att ligga vid utbrott.
Det smittar hela tiden. Fett skabbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in