Citat:
Ursprungligen postat av
Soda-Stream
Alla människor bär på herpesviruset men det bryter inte ut på alla, nu pratar jag om typ 1 herpes vilket alla med munsår har.
När det gäller typ 2 genital herpes så smittar det endast vid utbrott och med tanke på att vi alla blir som grottmänniskor så fort vi intagit alkohol och bara tänker på sexet , så glömmer vi bort att skydda oss.
Tur att det inte var HIV- du blev smittad med , och om du bara har utbrott 1ggr per år då är du ganska unik och förskonad då dom flesta andra som har herpes typ 2 får utbrott så fort dom rakar fiffi , när de är stressade, håller på och bli förkylda, är för mycket i solen.
Du har förmodligen fått en mild variant av typ 2, finns super aggressiva varianter av typ 2
Det kunde vara mycket värre - fortsätt njut av sex men på ett ansvarsfullt sätt.
Så nej absolut ingen Big Deal .......
Det är precis den här inställningen som är problemet. När folk hör herpes tänker alla lite munsår, ä ju inge att bry sig om..
men Typ2 är vidrig som satan och den sprider sig just nu tack vare denna korkade inställning. jag skulle lätt dumpa en kvinna om hon hade det. Om en kvinna dessutom inte sa något för det är "absolut ingen big deal" skulle jag bli jävligt förbannad.
Förr inte länge sedan var det 10% av kvinnorna som hade typ2, nu är det 30% bland kvinnorna i sverige.. pga av att kvinnor tycker det är "absolut ingen big deal", precis som ni tycker det är absolut ingen big deal att knulla runt med en massa slödder, göra aborter och allt annat som är sjukt i samhället. Man blir bara så trött på detta ludersamhälle..
Citat:
Ursprungligen postat av
Roxic
Har man atopi vilket är vanligt kan man få ytterligare något problem av herpes när det kommer in huden också.
ok, det var nytt för mig.