2024-02-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu har hon legat 1:a på billbord i 100 veckor. Tydligen ett rekord. Det ryktas att Trump darrar av skräck. Swift, vars poesi är att jämföras med Shakespear, kommer när.som.helst.nu etablera sig som demokratisk politiker i syfte att stoppa Trump. Hennes stora fanskara förbereder sig för omvälvningen.

Swift for President!

Vad menar du med omvälvningen?
Citera
2024-02-27, 08:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vad menar du med omvälvningen?
omvälvning = grundläggande förändring, ofta under kort tid.
Citera
2024-02-27, 08:52
Medlem
Citat:
omvälvning = grundläggande förändring, ofta under kort tid.

Oj du missförstod, det var inte om du förstod ordet jag frågade efter. Utan vad är det för grundläggande förändring under kort till du skrev om i ditt inlägg?
Citera
2024-02-27, 08:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Oj du missförstod, det var inte om du förstod ordet jag frågade efter. Utan vad är det för grundläggande förändring under kort till du skrev om i ditt inlägg?
Läs igen så klarnar det nog. Försök att inte stirra dig blind på det svåra ordet. Hitta kontexten. Se om du själv kan hitta den förändring jag pekar på. Svaret finns i meningen som föregår den sista.

Swift, vars poesi är att jämföras med Shakespear, kommer när.som.helst.nu etablera sig som demokratisk politiker i syfte att stoppa Trump. Hennes stora fanskara förbereder sig för omvälvningen.

Jag har fetat det viktigaste för att underlätta för dig.
Citera
2024-02-27, 09:16
Medlem
Citat:
Läs igen så klarnar det nog. Försök att inte stirra dig blind på det svåra ordet. Hitta kontexten. Se om du själv kan hitta den förändring jag pekar på. Svaret finns i meningen som föregår den sista.

Swift, vars poesi är att jämföras med Shakespear, kommer när.som.helst.nu etablera sig som demokratisk politiker i syfte att stoppa Trump. Hennes stora fanskara förbereder sig för omvälvningen.

Jag har fetat det viktigaste för att underlätta för dig.

Shakespeare, darling, Shakespeare. Ja de jämför deras texter på en universitetskurs.

Det du skriver om omvälvning är inget jag har någon aning om, men det låter intressant. Att det är så pass många ur MAGA-rörelsen som uttalar sig gör ändå inte att jag tror som du tror. Hon kommer inte att etablera sig som politiker. Men hon endorsade Biden förra valet.
Citera
2024-02-27, 09:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men hon endorsade Biden förra valet.
Jaha. Så du menar att hon inte gjort några politiska uttalanden alls denna mandatperiod? Hon sitter nog bara och väntar på rätt tillfälle. Snart kommer hon rädda Biden, ska du se.
Citera
2024-02-27, 16:44
Medlem
klybans avatar
Intressant nyhet idag och tiden som Taylor legat på billboard med album och 384 veckor och slagit Beatles.(Och man inser det kommer ticka på många många veckor till.)
Och det är där inte svårt och förstå vilken abnorm genomslagskraft hon har med sin musik.
Det intressant här är dock vilket politiskt kraft ger detta.
För vara så älskad som artist, bör ge en del kraft bakom sina ord och speciellt när man anat frågan hon kommer trycka på hårdast och som fått nedslag på i så många delstater och förlorade val för republikaner och i områden det normalt är slam dunk för R.(De i sig har hon inte haft mycket med att göra.)
Men när dessa sammanfaller så bör Taylors politiska kraft, så misstänker jag att man kanske kan se Taylor effekten.(Och det betyder inte att taylor kommer vinna valet åt Joe, det betyder att jag tror det kommer vara mätbart.)

Det som fascinerar en del, det är se FOX och andra skräpkanalers rädla för taylors eventuella politiska kraft och när de reagerar som de gör för en så simpel sak som att gå registrera er....
Märkligt...
Citera
2024-02-28, 01:31
Bannlyst
Citat:
Swift utsågs till Årets Person av Time's Magazine för inte så länge sen.

I USA anser 53% av befolkningen att de är Swift-fans.

Om man läser ekonomi på Harward kan man ta en kurs om Swift och ekonomin kring henne.

Det finns ett flertal andra universitet som har kurser om henne, bland annat kan man läsa om hennes texter i jämförelse med Shakespeare och en massa andra vinklar. Flera universitet i Europa har kurser kring Swift.

Men du ser ingen folkrörelse och tycker det mest känns som att detta är något media försöker hypa.

Ok. Känns det så för dig så gör det det. Men kanske du borde reflektera mer över din samtid så du hänger med bättre. För det här duger inte.
Konstig folkrörelse som bara finns i media, jävla tomte.

Ingen kommer att påverkas av Taylor Swift förutom några hjärndöda bimbos kanske. Är du en av dem?
Citera
2024-02-28, 06:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24

Ingen kommer att påverkas av Taylor Swift förutom några hjärndöda bimbos kanske. Är du en av dem?
Ändå är du här och trashtalkar Taylor fast hon är irrelevant, det berättar något är fel och man förstår att du inte ens tror på vad du säger.

Vad ska folkrörelsen bestå av?
En swifty är ett fans av Taylor Swift, och en riktig switfy är en mycket engagerad person och fan till Taylor.
Och dessa träffar Taylor i sitt hem då och då, så hon har en otroligt nära kontakt med sina fans.

Och detta har vi sett skrämmer republikaner och skräpmedia som FOX och liknande skräp media.
Och samtidigt hör man hon har ingen som helst påverkan, men hur de agerar berättar att det har hon visst det, och de visar en svår rädsla.
För det som skedde i FOX och liknande skräp kanaler och när det enda Taylor gjorde var att säga "Gå och registrera er.", så uppstod ett svårt tantrum som Taylor Swift hade typ mördat donalds.
För reaktionen var så otroligt överdriven och osaklig direkt.
Att man där förstod att de är livrädda för Taylors eventuella inflytande och politiska kraft, en sak om de bara hade sagt det sade Taylor och gått vidare.(Men det gjorde dom aldrig )

Detta ska bli intressant, men jag tror man kan komma kunna mäta upp Taylors effekt på väljaren.(Som då betyder att det är mätbart och inte att hon ensamt vinner valet åt D.)
Citera
2024-02-28, 07:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Men nu har ju KLyban och huggig faktiskt förutsett framtiden och där står Swift som upp, en rakryggad Valkyria, i kampen för Biden - kvinnornas försvarare. Dessutom fick hon hela 35000 personer att registrera sig 2019.
Eftersom FOX skrivit en artikel om henne, är det tydligt att MAGA skakar av skräck för allt detta fantastiska som Swift i framtiden kommer åstadkomma i politiken.

KLyban förklarar sina syner och profetior här nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ändå är du här och trashtalkar Taylor fast hon är irrelevant, det berättar något är fel och man förstår att du inte ens tror på vad du säger.

Vad ska folkrörelsen bestå av?
En swifty är ett fans av Taylor Swift, och en riktig switfy är en mycket engagerad person och fan till Taylor.
Och dessa träffar Taylor i sitt hem då och då, så hon har en otroligt nära kontakt med sina fans.

Och detta har vi sett skrämmer republikaner och skräpmedia som FOX och liknande skräp media.
Och samtidigt hör man hon har ingen som helst påverkan, men hur de agerar berättar att det har hon visst det, och de visar en svår rädsla.
För det som skedde i FOX och liknande skräp kanaler och när det enda Taylor gjorde var att säga "Gå och registrera er.", så uppstod ett svårt tantrum som Taylor Swift hade typ mördat donalds.
För reaktionen var så otroligt överdriven och osaklig direkt.
Att man där förstod att de är livrädda för Taylors eventuella inflytande och politiska kraft, en sak om de bara hade sagt det sade Taylor och gått vidare.(Men det gjorde dom aldrig )

Detta ska bli intressant, men jag tror man kan komma kunna mäta upp Taylors effekt på väljaren.(Som då betyder att det är mätbart och inte att hon ensamt vinner valet åt D.)
Vi tror alltså att det kanske kommer en Tayloreffekt där fler väljare sitter och fantiserar och drömmer om Swift som den starka politisk kraft som behövs just nu.
Glöm inte att en riktig Swiftie, som huggig och KLyban, är en mycket engagerad person.

PS. Detta är min absoluta favorittråd av samtliga trådar jag läst i ett politiskt forum. DS.
Citera
2024-02-28, 08:05
Bannlyst
Citat:
Men nu har ju KLyban och huggig faktiskt förutsett framtiden och där står Swift som upp, en rakryggad Valkyria, i kampen för Biden - kvinnornas försvarare. Dessutom fick hon hela 35000 personer att registrera sig 2019.
Eftersom FOX skrivit en artikel om henne, är det tydligt att MAGA skakar av skräck för allt detta fantastiska som Swift i framtiden kommer åstadkomma i politiken.

KLyban förklarar sina syner och profetior här nedan:

Vi tror alltså att det kanske kommer en Tayloreffekt där fler väljare sitter och fantiserar och drömmer om Swift som den starka politisk kraft som behövs just nu.
Glöm inte att en riktig Swiftie, som huggig och KLyban, är en mycket engagerad person.

PS. Detta är min absoluta favorittråd av samtliga trådar jag läst i ett politiskt forum. DS.
Haha! Ja det är nog över nu! Folket som redan har dålig ekonomi och ser hur gränsen är vidöppen kommer ändå att rösta på Biden för att Swift sa så! Eller?

En media hype som ingen förutom ett fåtal bimbos bryr sig om.
Citera
2024-02-28, 10:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Haha! Ja det är nog över nu! Folket som redan har dålig ekonomi och ser hur gränsen är vidöppen kommer ändå att rösta på Biden för att Swift sa så! Eller?

En media hype som ingen förutom ett fåtal bimbos bryr sig om.
Biden tillfrågas om Swift eventuella endorsement. Det är hemligt, blir svaret...

https://edition.cnn.com/videos/politics/2024/02/27/biden-taylor-swift-late-night-show-sidner-cnc-vpx.cnn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in