Citat:
Du ”vill föreslå Sophie”..?
Alltså förlåt men det där var nog det konstigaste (och tragikomiska) jag hittills läst här i tråden.
Du tycker alltså att Z ska byta namn, och inte bara det, du har även ett förslag på just vilket namn du tycker det skulle kunna vara..
Tänker du att hennes nuvarande föräldrar kommer läsa ditt inlägg och tänka ”yes, vilket bra förslag från en anonym användare på flashback, givetvis ska vi byta namn på henne och där var ju t.o.m. föreslaget till just vilket namn”.
Fö har Z gjort det solklart att hon inte vill byta namn.
Alltså förlåt men det där var nog det konstigaste (och tragikomiska) jag hittills läst här i tråden.
Du tycker alltså att Z ska byta namn, och inte bara det, du har även ett förslag på just vilket namn du tycker det skulle kunna vara..
Tänker du att hennes nuvarande föräldrar kommer läsa ditt inlägg och tänka ”yes, vilket bra förslag från en anonym användare på flashback, givetvis ska vi byta namn på henne och där var ju t.o.m. föreslaget till just vilket namn”.
Detta fallet engagerar människor, vilket ju är fullt naturligt, men jag tror knappast att man som en vettig människa på fritiden sitter och funderar ut nya namn till andras barn, ett barn som man läst om i en brottstråd på flashback.
Då har man kanske engagerat sig i fallet lite för mycket.
Då har man kanske engagerat sig i fallet lite för mycket.
Fö har Z gjort det solklart att hon inte vill byta namn.
Tänk efter lite. Nu drar du lite för stora växlar. Flickan behöver byta namn, vilket också hennes nya familj föreslagit och meddelat att de med största sannolikhet ska försöka få till. Hennes nuvarande namn är ovanligt och enkelt att komma ihåg och förknippas med det här fallet. Testa att googla lite så förstår du kanske mer? Det namn jag som exempel skrev, samt andra former av det, är en mer svensk form av hennes nuvarande namn och mest likt, men mer anonymt. Att vänja en 8-åring vid ett helt nytt namn är svårt.
Z har inte gjort det solklart någonstans att hon inte vill byta namn, så det är hittepå från dig.