Citat:
Ursprungligen postat av
Himmelellerhelvete
Blir lite orolig över mitt o andras engagemang i Farmen o hur man retar sig på folket.Jag avskyr tex Magnus som många vill ska vinna.En sån som ställer in sig hos alla o fjäskar runt i bakgrunden bara flyter med.Sen med d där småflinet i nyllet alltid ,en riktig orm är han. Har d inte varit väldigt lite fighter i tinget i år?
Det är Magnus sätt att ”spela spelet”. Han har inte den fysiska kapaciteten att vinna ett ting om styrka krävs, eller också kunskap.
På teknik är han väl kanske medelbra.
Möjligtvis att praktiska bestyr är hans bästa gren.
Han går omkring som en ”ubåt” för att slippa bli vald.
Påminner lite om (enduro ) Peter från farmen 2020. Som kom långt utan ting-deltagande.
Dock så jobbar han…. Som vissa andra inte gör.
Snäck-duschen på torpet blev inte så dum (och även de nya torparna verkade gilla den).
Samt det han sydde åt Vincent blev bra, var någon dräkt.
Han vet själv att han är en orm, för han låter de andra stå för konflikterna. Och de ”spelas ut mot varandra”.
Men jag tycker inte han är falsk eller pratar illa om någon bakom ryggen, som det finns vissa som gör.
Jag tycker inte han är elak, och är en person man skulle kunna diskutera med och som visar respekt tillbaka ( alla gör inte det, tyvärr… tex den som åkte ut senast, hade svårt med det…).
Dessutom verkar han gilla att jobba och smörar inte så mycket, som finns vissa andra deltagare som gör.
Det är han, Per och ”den tjusiga Cornelia” jag håller på.