2024-02-27, 23:19
Medlem
Vilken jävla idiot.

Kommer inte påverka någonting.
Citera
2024-02-27, 23:24
Medlem
KJosefs avatar
Han tog alltså livet av sig på ett extremt smärtsamt sätt att för att protestera mot något som bara existerar i hans eget huvud. Tyvärr är han mer än något annat en symbol för mental ohälsa.
Citera
2024-02-27, 23:28
Medlem
Många Araber / Palestiner ser Aaron som en hjälte och martyr nu. Hamas lägger skulden på USA. Tragiskt ledsamt för Aarons famij.
Citera
2024-02-27, 23:29
Medlem
rex144s avatar
De som vill inte leva längre ibland nöjer sig inte med att bara ta sitt eget liv utan vill hitta en anledning, oftast en aktuell händelse som krig.
Citera
2024-02-27, 23:31
Medlem
Som Italienaren Vittorio Arrigoni som reste till Gaza fast genom självmord.
Citera
2024-02-27, 23:32
Medlem
https://www.newarab.com/news/hamas-blames-us-death-heroic-airman-aaron-bushnell?fbclid=IwAR3pcQ9pph4ZeeQXlH_1BoF_hytdNi51 bnJEptt3 tgAczq1sA73dOIhOOPY
Citera
2024-02-27, 23:38
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mycket konstigt sätt att protestera. Genom ett plågsamt självmord. Hans familj och vänner blir ledsna men Israels regering bryr sig ju inte det minsta om detta. Var han deprimerad? Psykiskt sjuk?

Han var med i ANTIFA, så ja. Psykiskt sjuk troligen.
Citera
2024-02-27, 23:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Han var med i ANTIFA, så ja. Psykiskt sjuk troligen.

Blir nog lite som i undergångssekter, de lever sig så in i sin inbillade föreställningsvärld att de tror att de måste dö för den.
Citera
2024-02-27, 23:47
Avslutad
Aron Bushnell var psykiskt svårt sjuk och förvirrad. Hjärntvättad av TikTok-propaganda, naiv och korkad.

En sådan svagsint och impulsiv person är naturligtvis ingenting att ha i en försvarsmakt.
Citera
2024-02-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilluopillo74
Många Araber / Palestiner ser Aaron som en hjälte och martyr nu. Hamas lägger skulden på USA. Tragiskt ledsamt för Aarons famij.
Inte bara muslimer utan även många vanliga amerikaner och judar.
På så vis har han lyckats genom att offra sitt eget liv.
Den s.k. arabiska våren startade genom ett självmord på samma vis i Tunisien.
Inget jag rekommenderar någon att göra dock.
Citera
2024-02-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntrlmlkhtl
Mentalt frisk kan han ju inte vara, men att säga att det endast är pga mental ohälsa känns reduktionistiskt. Jag bryr mig mycket om Israel och dess rätt att existera, men sympatiserar med palestinierna med. Har rest mycket i Israel samt de palestinska territorierna och hoppas att flytta dit en dag snart (till Israel proper), så har mycket erfarenhet med båda - samt är judinna. Det känns för mig som att man verkligen måste examinera varför någon känner behovet av att göra detta. Det är dags för zionister (mig inkluderat) att på riktigt försöka förstå den pro-palestinska sidan, att förstå hur det kan gå såhär långt och inte blint stänga ner dem. Deradikalisering behöver också ske, med ordentligt nyanserad undervisning om historia och kontexten som detta har skett i. Ingen jude jag känner har känt att deras liv är normalt sen den 7de oktober, men samtidigt är det tydligt, exemplifierat genom detta, att detta har blivit en mekanism för andra unga över världen att bry sig om något. Menar inte att det inte är något att bry sig om för utomstående, men att det har på något sätt nästan blivit ett sätt att projicera ens egna problem på - och jag antar att det är just därför många unga har en så onyanserad och radikal syn på konflikten.

Otroligt tragiskt.

Det hedrar dig som judinna att se så nyanserat på denna eviga konflikt. Om fler israeler/judar OCH palestinier/araber kunde ha samma inställning tror jag konflikten skulle gå att lösa. Men tyvärr odlar de hellre hat, från generation till generation....
Citera
2024-02-28, 00:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Trist öde. Men självförvållat. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in