2024-02-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Delvis! Men jag hoppas och antar att inte alla är helt obotliga

Vad innebär delvis och att inte alla är obotliga?? Håller med , men uttryckt i procent??
Citera
2024-02-27, 14:21
Medlem
Citat:
Har man något kvar i huvudet så slutar man när man har blivit uthängda eller om man döms till fängelse
Och för dom som är helt obotliga får vi hoppas på väldigt långa fängelse straff och kanske kastrering.

Dumpen finns ju pga av att det brister i lagen.
Det gäddorna har tänkt att göra är olagligt och helt oacceptabelt i de flestas ögon.
Vad är det i det som du inte begriper?

Och ja dumpen är 100 ggr bättre än att ingenting görs.
Så i väntan på skärpta lagar och tills polisen gör dumpens arbete så gör de en bra insats för utsatta barn.
Du får se det långsiktigt!
Kan inte tänka mig att någon av gäddornas bekanta eller barnens kompisar, samt alla andra som vet vad de har tänkt att göra kommer att våga göra något liknande.

Så dumpen är även bra i att uppfostra folk
Citera
2024-02-27, 14:28
Medlem
Citat:
Dumpen finns ju pga av att det brister i lagen.
Det gäddorna har tänkt att göra är olagligt och helt oacceptabelt i de flestas ögon.
Vad är det i det som du inte begriper?

Och ja dumpen är 100 ggr bättre än att ingenting görs.
Så i väntan på skärpta lagar och tills polisen gör dumpens arbete så gör de en bra insats för utsatta barn.
Du får se det långsiktigt!
Kan inte tänka mig att någon av gäddornas bekanta eller barnens kompisar, samt alla andra som vet vad de har tänkt att göra kommer att våga göra något liknande.

Så dumpen är även bra i att uppfostra folk

Intressant att du svarar på ditt eget inlägg, kanske förklarar förvirringen. Förstår till fullo att du har blivit uppfostrad av dumpen.
Citera
2024-02-27, 14:59
Medlem
Citat:
Lever väl på bidrag eller a-kassa? Du har alltså ingen aning!
Det går givetvis inte dra runt dumpen på 1 sjukpenning.

Fast det ramlar ju in donationer på 200.000 kr i månaden. Det är frihet under ansvar hur pengarna förvaltas och då satte Dumpen Patrik som kassör.

Många har Dumpens ekonomi som favoritämne men Sara har stängt dörren för insyn. Svävande svar och en arg blick får man om man ställer frågor. Känsligt som fan. Dumpen skickar ju massa gubbar till Impulskollen som tar betalt så givetvis får Dumpen nån jävla provision.

Det klart att Dumpen kan få nån hundring efter 380 freakshows.
Citera
2024-02-27, 15:24
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fast det ramlar ju in donationer på 200.000 kr i månaden. Det är frihet under ansvar hur pengarna förvaltas och då satte Dumpen Patrik som kassör.

Många har Dumpens ekonomi som favoritämne men Sara har stängt dörren för insyn. Svävande svar och en arg blick får man om man ställer frågor. Känsligt som fan. Dumpen skickar ju massa gubbar till Impulskollen som tar betalt så givetvis får Dumpen nån jävla provision.

Det klart att Dumpen kan få nån hundring efter 380 freakshows.
Gipsy tears Du skriver helt underbart. Glöm inte Saras skyddade id, hon har förmodligen aldrig råkat ut för attentat som hon påstår. Dessutom tog det 1 1/2år innan pengarna slutade swishas in på Saras privata konto. Redovisning? Skatteverket? Vi pratar om stora pengar.
Citera
2024-02-27, 15:27
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Har en kompis som varit lärare på språkresor till England, bl.a till Jersey.
En kille 17 år var med en svensk tjej 14år i en park. Polis dök upp när båda hade byxorna nere.
Kompisen ringdes upp på natten för att komma till sjukhus, där tjejen fick genomgå en förnedrande gynundersökning. Sen är jag osäker på om det krävs penetration (trots samtycke) för att rubriceras som våldtäkt, till skillnad från Sverige.

Sån jävla moralpanik. Dom är ju förfan unga båda 2.
Citera
2024-02-27, 15:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag vet inte men tror inte det. Många vågar nog inte riskera att driva ett sådant mål på egen hand (alltså att finansiera ) , då åklagare i allmänhet anser att det inte föreligger ett allmänintresse.
Däremot skulle flera kunna driva det tillsammans och därmed mycket väl kunna driva det som förtal med påföljande skadestånd.
Ingen gädda vill visa upp sej i stimmet med andra gäddor. Inte ens för en miljon eller två.
Gädda hoppas att annan gädda ska anmäla men det kommer aldrig hända.
Citera
2024-02-27, 16:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu är det ju skattemyndigheten som bestämmer om man ska betala skatt eller inte.
Det är inte så att man kan strunta i att betala skatt bara för att man vill, eller för att det känns bra.

Begriper du verkligen inte det?
Någon som läst taxeringskalendern för dem? Man kan tro, eller lotsas att man inte behöver betala.
Citera
2024-02-27, 16:50
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Någon som läst taxeringskalendern för dem? Man kan tro, eller lotsas att man inte behöver betala.

Misstänker du att dom begår skattebrott så gör en anmälan då

Men jag tror tyvärr du drar upp det hela av samma anledning som du smutskastar dom på andra områden och kommer därmed riskera göra dig skyldig till falsk angivelse

Kanske dags att lägga ner nu ankan och låta dom hållas?
Citera
2024-02-27, 17:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Misstänker du att dom begår skattebrott så gör en anmälan då

Men jag tror tyvärr du drar upp det hela av samma anledning som du smutskastar dom på andra områden och kommer därmed riskera göra dig skyldig till falsk angivelse

Kanske dags att lägga ner nu ankan och låta dom hållas?
Det är riktigt det att om jag gillat deras verksamhet, kanske- förmodligen inte nämnt något negativt om jag gillat dem.

Men journalister som har utgivningsbevis får tåla kritik, på samma sätt dumpen kritiserar annan media, och de kritiserar även deras finansiering.

Enligt Dumpen går pengar till omkostnader, och därmed är deras personliga utrymme intressant för mig. Jag har inte påstått de begår brott.
Citera
2024-02-27, 17:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är riktigt det att om jag gillat deras verksamhet, kanske- förmodligen inte nämnt något negativt om jag gillat dem.

Men journalister som har utgivningsbevis får tåla kritik, på samma sätt dumpen kritiserar annan media, och de kritiserar även deras finansiering.

Enligt Dumpen går pengar till omkostnader, och därmed är deras personliga utrymme intressant för mig. Jag har inte påstått de begår brott.

Du har nyligen skrivit att du misstänker att dom betalar för lite skatt
Är inte det ett brott?
Citera
2024-02-27, 18:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Du har nyligen skrivit att du misstänker att dom betalar för lite skatt
Är inte det ett brott?
Nej det har jag inte skrivit, det är någon annan i så fall. Mitt problem med dom är inte deras ekonomi i första hand, men, kan dock se att deras värnande om barn kanske inte främst är barnen då de totalt struntar i de anhöriga barnen. Barn som barn, lika värnlösa som värnlösa, då kommer en liten tanke att det är gåvor före barn som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in