2024-02-27, 12:08
Avslutad
Lite info om killens? online aktivitet

https://old.reddit.com/r/Destiny/comments/1b0tfh1/aaron_bushnells_death_is_a_result_of_radical/

Citat:
The dude made a post celebrating the death of the three American soldiers in Jordan. The guy was clearly deranged.

Fyfan hur kunde han få vara kvar i militären?

Antar alla ni som hyllar honom gillar döda amerikanska soldater.
Citera
2024-02-27, 12:14
Medlem
Fiskmos14s avatar
Jag har svårt att förstå hur man kan reagera så starkt på en konflikt mellan 2 religioner på andra sidan jorden som man själv inte tillhör.

Får känslan av att Aaron hade stora psykiska problem. Autism? Har han några sociala medier?

Vet inte vilken sida som är värst men hela människans historia är ju fylld av hemskheter, så har det varit i alla tider och kommer alltid vara. Varför ska man ta livet av sig för det?

Om han nu stöttade hamas så varför inte åka och strida med dom? Dö för sin sak, istället för att brinna på en trottoar?

Ingenting är förändrat efter Aarons död.
Citera
2024-02-27, 12:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Många, många i runtomkring i världen tycker att det enorma övervåld och lidande Netanyahus regim använder är för djävulskt. Folk känner stor frustation och vanmakt när man ser detta vansinne där många oskyldiga barn dödats.
På bilder ser han ut att vara en glad person, lite sorgsen men med ett vänligt leende.

Alla utländska nyhetsmedia skriver om hans aktion utom de svenska... I varje fall hittar inte jag någonting. Det psykologiska försvaret har kopplat greppet inför NATO-övergången och Bandwaagonnationen Sverige håller tyst och visar sig duktigare än alla andra.

Thích Quảng Đức (1963), Jan Palach (1969) och Mohamed Bouazizi (2010) blev förstasidesnyheter över hela världen
Detta är faktiskt andra gången en amerikan tänder eld på sig själv i protest mot Israels mordattack i Gaza. Den första skedde i november men blev helt nedtystad. Men Aaron streamade sin aktion och folk la ut klippet på olika medier.
Citera
2024-02-27, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Får känslan av att Aaron hade stora psykiska problem. Autism? Har han några sociala medier?

Håller helt med dig.

Ja kolla mitt inlägg ovan.

Han har gjort inlägg i kristna och air force reddits för att sedan bli anarkist... låter vara osagt vad jag tycker om det

Citat:
Here is his reddit account: https://www.reddit.com/user/acebush1

Frequently posts on anarchism, acab, and various leftist subreddits. He was even a supporter of other anarchy podcasts.

He posted his video and plans in their patreon subscriber discord (I'm not subscribing to that shit), and to other anarchist news outlets.

Lite av hans inlägg hans konto heter då \u\acebush1

https://imgur.com/a/UJwH3Wp

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På bilder ser han ut att vara en glad person, lite sorgsen men med ett vänligt leende.

På bilder?? Du vet att folk ser ut hur som helst. Du kan inte döma nån av det. Om du sett stephen hawking utan att vet vem det var hade du vetat hur smart han är?

Du är en sån man kan lägga in läskig musik i vad som helst och släcka ljuset så är det en läskig person eller.

Intressant det där om det första fallet det visste jag inte.
Senast redigerad av dismisswall 2024-02-27 kl. 12:34.
Citera
2024-02-27, 12:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå hur man kan reagera så starkt på en konflikt mellan 2 religioner på andra sidan jorden som man själv inte tillhör.

Vet inte vilken sida som är värst men hela människans historia är ju fylld av hemskheter, så har det varit i alla tider och kommer alltid vara. Varför ska man ta livet av sig för det?

Om han nu stöttade hamas så varför inte åka och strida med dom? Dö för sin sak, istället för att brinna på en trottoar?

Precis. USA deltar ju inte heller i kriget, ens indirekt som det gör med Ukraina. Känns som någon psykolog missade något rejält innan han blev antagen till armén.
Citera
2024-02-27, 12:31
Avstängd
Citat:

Den här konflikten påverkar hela planeten. Det är inte två främmande religioner ute i ingenstans som ingen har en koppling till. Världen är global och sammankopplad och människor känner empati för andra människor över landsgränser.

Hans handlingar är ett bevis på att tribalism är försvinnande hos de yngre mer sammankopplade människorna i världen och ger mig hopp om att andra ska förstå vad det är som försigår och säga stopp.

Zionisterna som folkmördar just nu försöker framkalla the End Times, tillsammans med USAs hjärntvättade evangelister och diverse andra hjärntvättade människor på planeten, som inte ens förstår vad de hejar på. Dessa hycklare som förfäras över förintelsen men som totalt skiter i folkmordet som begås just nu mot palestinier.

Och oavsett om man tror på skiten eller inte, så är inte deras bild av domedagen eller apokalypsen en period som någon människa vill leva igenom, vare sig det är skapat av Gud eller människor som tror på en viss Gud och hans berättelse.
Citera
2024-02-27, 12:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Ja.

Får jag lägga upp den/länka den för modsen?
Tänker det är ett intresse i tråden att inte bli censurerad av vad media tycker vi ska få kunna se o inte.

Kan skicka DM annars.

Finns redan här.

(FB) Amerikansk militär tände eld på sig själv för att stoppa folkmordet i Palestina
Citera
2024-02-27, 12:37
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Lyckades han stoppa folkmordet?
Citera
2024-02-27, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Den här konflikten påverkar hela planeten. Det är inte två främmande religioner ute i ingenstans som ingen har en koppling till. Världen är global och sammankopplad och människor känner empati för andra människor över landsgränser.

Hans handlingar är ett bevis på att tribalism är försvinnande hos de yngre mer sammankopplade människorna i världen och ger mig hopp om att andra ska förstå vad det är som försigår och säga stopp.

Zionisterna som folkmördar just nu försöker framkalla the End Times, tillsammans med USAs hjärntvättade evangelister och diverse andra hjärntvättade människor på planeten, som inte ens förstår vad de hejar på. Dessa hycklare som förfäras över förintelsen men som totalt skiter i folkmordet som begås just nu mot palestinier.

Och oavsett om man tror på skiten eller inte, så är inte deras bild av domedagen eller apokalypsen en period som någon människa vill leva igenom, vare sig det är skapat av Gud eller människor som tror på en viss Gud och hans berättelse.
Störande om det påverkar hela planeten.
Man ska sköta sitt och skita i andra.
Citera
2024-02-27, 12:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Vem hejar du på?
Citera
2024-02-27, 12:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Störande om det påverkar hela planeten.
Man ska sköta sitt och skita i andra.

Det är lätt att säga vad man ska och inte ska göra, och jag kanske kan hålla med dig i princip och i teorin, men när vissa människor bestämmer sig för att inkräkta sig på andras friheter och rättigheter så gäller inte längre ditt argument.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vem hejar du på?

Jag hejar inte på någon. Vi är alla människor. Jag är på fredens sida och vill att Israel som totalt dominerar området slutar folkmörda palestinierna som är i deras makt, precis som jag skulle vilja att tyskarna slutade folkmörda judar om jag visste om det när det begicks... Hamas är nyttiga idioter eller en arm av Mossad efter deras handlingar om man ska utgå från Cui bono, och de som firade Hamas anfall av Israel var för korkade för att se vad Israels reaktion skulle vara, men oavsett vad så är det palestinierna som lider nu.

Att heja på någon är för primitiva människor som är fast i ideologi och tribalism och som tror att det här handlar om fotbollslag.

Om du vill veta vad jag tror på, kolla Carl Sagans Cosmos-dokumentär.
Citera
2024-02-27, 13:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Det är lätt att säga vad man ska och inte ska göra, och jag kanske kan hålla med dig i princip och i teorin, men när vissa människor bestämmer sig för att inkräkta sig på andras friheter och rättigheter så gäller inte längre ditt argument.

Jag hejar inte på någon. Vi är alla människor. Jag är på fredens sida och vill att Israel som totalt dominerar området slutar folkmörda palestinierna som är totalt i deras makt, precis som jag skulle vilja att tyskarna slutade folkmörda judar om jag visste om det när det begicks...

Att heja på någon är för primitiva människor som är fast i ideologi och tribalism och som tror att det här handlar om fotbollslag.

Men om det verkligen är så du uppfattar dig själv... varför klarar du inte av att hålla två tankar i huvudet samtidigt? Och förstår att det finns en anledning till att detta sker. Precis som att det finns en anledning till varför det inte upphör snabbt? Det palestinska folket har en stor skuld i detta.

Precis som Ryssland bara behöver lägga ner vapen och dra sig ur Ukraina för att den konflikten ska upphöra, så räcker det med att Hamas lägger ner vapen, slutar att dagligen beskjuta Israel och att palestinierna inte skyddar dem.

Så har vi fred.

Vi kommer aldrig att ha någon fred så länge folk inte tar ansvar för sina handlingar, och utomstående tillåter folk att ursäkta sitt agerande.

Vem vill inte ha fred? (Svarar gärna "Israel" för att cementera din dubbelmoral )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in