Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Vad är det för fel med att självständiga stater ska få fatta självständiga beslut? Enligt mig så är det just det som självständighet är: att man bestämmer själv om sin stats nationella förhållanden och internationella relationer.
Ja, man kan undra.
I annan tråd som skapats kring fredsavtal, skrev jag följande.
Citat:
Jag har ställt mig samma fråga och vad det var för överenskommelse som fanns på papper. Det som Putin viftade med framför den afrikanska delegationen.
Ingen har kunnat visa upp detta papper.
Varför detta papper är intressant?
Här kan vi se hur man resonerade från rysk och ukrainsk sida. Vilka villkor satte man?
Jag är övertygad om att det Putin deklarerat för hela världen 15 dec 2021 samt senare om specifikt Ukraina, var på pappret från rysk sida. Skulle någon våga gå med något annat till en förhandling??
Om vi minns narrativen som spreds, då och senare.
Rött skynke för Nato. (ett konkret behov från Putin)
Avmilitarisering av Ukraina. (ett konkret behov från Putin)
Avnazificering av Ukraina. (Retorik enbart för det egna folket. Stridsviljan!)
Avsatanisering av Ukraina. (Retorik enbart för det egna folket.)
Nato 1997 års gränser.
NWO. New World Order. Geopolitik på ryskt vis, för den som inte vet vad NWO betyder.
Varför skulle inte detta var med på pappret?
Så Ukraina hade fått följande ovan att ta ställning.
Ukraina ställde nog många frågor. Kanske dessa?
Inget Nato.
Ingen egen militär, hur ska vi då kunna garantera våra säkerhet?
Inget självständigt bestämmande över sin egen politik. Ex EU.
Så när Boris kom och fick se listan, vad var hans reaktion?
Brittiska stövlar på marken i Ukraina, i händelse av att Ukraina i framtiden skulle bli invaderat igen av Ryssland. Skulle britterna ta striden helt med egna resurser mot ryssen, när Ukraina inte hade en egen försvarsmakt.
Vad tror ni? Boris: "Ja för f-n vi ställer upp och tar striden åt er, när den dagen kommer!"
Eller sa han:
"Ni måste strida för er rätt till självbestämmande. Vi ska ge er stödet att kunna göra detta."
Rysslands sätt att förhandla är att gå ut hårt(läs: omöjligt) och sedan öka trycket.
Så klart att när Putin sänder dekret till USA, Nato m fl, att de ber honom dra åt h-e...
Dekretet var inte förhandlingsbart. NWO!
Ja, nu är vi där, där Putin ska visa världen att han minsann kan och visa alla var skåpet ska stå.