2024-02-26, 22:01
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestapofredde
Han har ju ett AB som han driftat sen 2006 som gör just markarbete. Så det är väl knappast omöjligt att han jobbat med det innan 2006 med, snarare troligt.
Sen behövde man väl för i helvete inte 5 års utbildning för att bli elektriker eller rörmokare på 80 talet. Inte idag heller för den delen
Om du läser det jag skrev igen så ser du att jag skrev att det tar ca 5 år att bli duktig på det. Praktisk erfarenhet syftar jag då på. Plus att du behöver gått utbildningen som antagligen var tvåårigt gymnasium på hans tid. Och att han dessutom skulle gjort motsvarande för rörmokare.
Nä han kanske möjligtvis hjälpt nån polare att tatta lite kabel på lediga stunder och bytt vattenmätare via jobb på kommunen.
2024-02-26, 22:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Att göra sig lustig på vilket namn man har fått - känns väl inte höra hemma i tråden Farmen? Det är ju något som ens föräldrar har tilldelat sina barn.
Det finns 175 män på ratsit som heter Levin i förnamn och det betyder älskvärd, vänlig vän.

Hoppas att Per och Levin står i finalen. Vet inte vem jag hejar mest på.
2024-02-26, 22:07
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Jag gillar Per. Men känns som han överdriver sina erfarenheter en smula. Han har alltså jobbat med markarbeten i 30 år, samt att han under första veckan berättade att han jobbat både som rörmokare och elektriker. Yrken som tar 5 år vardera plus utbildning att bli någorlunda duktig på. Och som inte det vore nog så är han idag skipper på en charterbåt. Många järn i elden minst sagt!

Med tanke på att han är nästan 60, och då antagligen har närmare 40 års arbetslivsfarenhet ser jag inte alls att det skulle vara något konstigt?
2024-02-26, 22:11
Medlem
Citat:
Om du läser det jag skrev igen så ser du att jag skrev att det tar ca 5 år att bli duktig på det. Praktisk erfarenhet syftar jag då på. Plus att du behöver gått utbildningen som antagligen var tvåårigt gymnasium på hans tid. Och att han dessutom skulle gjort motsvarande för rörmokare.
Nä han kanske möjligtvis hjälpt nån polare att tatta lite kabel på lediga stunder och bytt vattenmätare via jobb på kommunen.
Sorry läste snabbt och fick bara med mig "5 år" och "utbildning". Helt korrekt.
Tattat kabel och lagt rör gör man ju mest hela dagarna om man har grävfirma. Sen hade han som mest 19 anställda så frågan är ju om han grävde så mycket själv å andra sidan
2024-02-26, 22:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns 175 män på ratsit som heter Levin i förnamn och det betyder älskvärd, vänlig vän.

Hoppas att Per och Levin står i finalen. Vet inte vem jag hejar mest på.

Jag hejjar på de två oxå! Tyckte bara det var larvigt att dra in namnet Levin kontra Lenin
2024-02-26, 22:17
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Sett alla veckans avsnitt å herregud
..han e ju så sjuk stackarn....

Ja nåt står verkligen inte rätt till. Undra hur det går med hans frilanseri framöver.
2024-02-26, 22:20
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Tattat kabel och lagt rör gör man ju mest hela dagarna om man har grävfirma. Sen hade han som mest 19 anställda så frågan är ju om han grävde så mycket själv å andra sidan
Det är möjligt men det gör honom ändå inte till varken elektriker eller rörmokare så som folk tänker det. Min poäng är att han gärna vill småskrävla lite. Tänkte inte starta nån jättediskussion om detta. Men som sagt, jag gillar honom ändå. Den enda vettiga deltagaren där inne.
2024-02-26, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Det är möjligt men det gör honom ändå inte till varken elektriker eller rörmokare så som folk tänker det. Min poäng är att han gärna vill småskrävla lite. Tänkte inte starta nån jättediskussion om detta. Men som sagt, jag gillar honom ändå. Den enda vettiga deltagaren där inne.
Ehhh va? Per har en markfirma vilket borde betyda att han vet vad han sysslar med.
Ingen startar ett företag inom ett område man inte har någon erfarenhet av.
Vadå gräver själv? Han har nog grävt en hel del själv innan hans firma blev så stor att han kunde ha anställda. Han startade 2005 inom markarbeten.
Per är född 1966 så han var 39 år innan han startade firman med markarbeten.
Han har ju hunnit jobba i ca 20 år innan dess så erfarenhet inom olika områden har han nog massor.

Feta Freddy är bara patetiskt när han pratar om Per.
Vad är Freddy själv förutom speltorsk och tidigare huligan enligt inlägg i tråden.
Vad frilansar han med. Sängprovare? Prova hur gott man sover i olika sängar kanske
Senast redigerad av Timeout 2024-02-26 kl. 22:35.
2024-02-26, 22:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Det tror jag inte. Hon verkar ju vilja spela med henne, och det gör du väl inte med någon du ogillar? Jag tänkte mer på typ den andra Cornelia eller Ronja?

Nej det är "polaren" Corre hon pratar om.
2024-02-26, 22:38
Medlem
Citat:

Har han sagt att han jobbat med det eller tex gjort elektronik arbeten. Känner en gäng med personer som gjort både elektronik, stenläggning, rörmokare arbeten utan utbildning.
2024-02-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Nej det är "polaren" Corre hon pratar om.

Jag tror inte det efter att sett dagens avsnitt. Då visar hon ganska stark avsky mot Ronja och Cornelia
2024-02-26, 22:42
Medlem
Crapmagics avatar
Till alla "Jävla karlar" (Andrew Walden) i tråden så ser vi att Cornelius kropp visst är proportionerlig ur en annan överkroppsaspekt som ni värkar ignorera era perversa underkropps tokdårar nämligen att ska man ha stora brön så ska man ha en matchande bredare midja till dem
https://imgbox.com/XHgridtu
inte getingmidjan som ni vill ha till dom breda höfterna, det är det oproportionerliga ni inte vill kännas vid

Tänk att behöva höra spånet Desirée säga "mellis" som ett barn en hel dag istället för mellanmål en hel dag

My name is Fredrik and im funky
https://imgbox.com/6IjJf9n1
https://imgbox.com/QJzbtZRY

Cornelias bästa Desirée imitation
https://imgbox.com/YkL6899B
ihop med 'Shanti Roney' https://imgbox.com/d9guPIbR
https://imgbox.com/0V3Ferqu
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-26 kl. 23:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in