2024-02-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
No freakshow NO money. Så rätt beskrivning.

Att de är freaks stämmer ju delvis och showen står de ju för själva,
Helt obegripligt att man kan sitta och runka och vara beredd att offra sina barn, sin familj, och sitt arbete.
Snacka om att svika alla i sin närhet, och att konsekvens-tänket är noll

Tur att de blir uthängda så att anhöriga, bekanta och arbetsgivare kan ta avstånd och få bort gäddorna ur sitt liv

När allt har lagt sig så är nog barnen gladast, äckligt att ha en farsa som troligtvis hade försökt med ens kompisar,
Citera
2024-02-26, 20:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Läs på om grov våldtäkt.
Och det är en annan klass av brott menar du? Klart det finns, på samma sätt som det finns grov stöld, grovt bedrägeri o.s.v. En våldtäkt kan givetvis spetsas upp med någon form av misshandel. Med våldtäkt så avses tvinga- hota till sig till samlag, alla fall var det så när jag växte upp. Nu vet jag ej, nu verkar det vara våldtäkt bara man skriver, så man kanske har begått det utan att veta om det.
Citera
2024-02-27, 00:49
Medlem
Dumpen måste gått full retard med napp #379. Det där babyfejset är ju ingen pedofil men Dumpen drev det dit så klart. 14 åring som vill se honom runka Dumpen ser monster i alla människor förutom sig själva så klart. Skulle Sara lägga det gula täcket åt sidan och låtsas vara en 12-åring så blir det få napp.

Så in i helvete trött på Dumpens fjortis som snart fyller 15 och rymt från HBV-hemmet men har tillgång till en lägenhet på Östermalm i Stockholm där gäddan kan få sätta på. Ett helt orealistiskt scenario men ok det är ju Dumpen.
Citera
2024-02-27, 00:52
Medlem
Tsigalkos avatar
Enligt dumpen så hänger de inte ut Utvecklingsstörda och liknande.. uthängningen av #382 är ytterst tveksam va? Känns väldigt utvecklingsstörd, trodde Patrik och Sara var poliser det var lite humor dock
Senast redigerad av Tsigalko 2024-02-27 kl. 00:53. Anledning: Glömde en sak
Citera
2024-02-27, 01:18
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Enligt dumpen så hänger de inte ut Utvecklingsstörda och liknande.. uthängningen av #382 är ytterst tveksam va? Känns väldigt utvecklingsstörd, trodde Patrik och Sara var poliser det var lite humor dock

Ett problem kan vara att både Patrick, Sara och resten av dumpisarna är mycket nära gränsen till utvecklingsstörda själva. Det är verkligen inga raketforskare som finns på dumpen det är ett som är säkert.
Eftersom de ligger på en ganska låg IQ nivå själva så klarar de inte av att bedöma gäddornas intellektuella förmåga så bra såvida inte den de fångar är regelrätt mongolid.

Eller så ljuger dom och gör helt enkelt det de måste för att dra in stålarna (troligt enligt min mening)

Både Sara och Patrik är ganska skumma och osympatiska typer och de skulle nog sälja sin egen mor om det kunde dra in lite spritpengar.
Citera
2024-02-27, 01:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ett problem kan vara att både Patrick, Sara och resten av dumpisarna är mycket nära gränsen till utvecklingsstörda själva. Det är verkligen inga raketforskare som finns på dumpen det är ett som är säkert.
Eftersom de ligger på en ganska låg IQ nivå själva så klarar de inte av att bedöma gäddornas intellektuella förmåga så bra såvida inte den de fångar är regelrätt mongolid.

Eller så ljuger dom och gör helt enkelt det de måste för att dra in stålarna (troligt enligt min mening)

Både Sara och Patrik är ganska skumma och osympatiska typer och de skulle nog sälja sin egen mor om det kunde dra in lite spritpengar.
De har ojämn begåvningsprofil, de vet mycket väl hur de ska maximera kassaflödet, men mentalt är deras profil på ett barns nivå, de har inte gått vidare till steg två.
Citera
2024-02-27, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De har ojämn begåvningsprofil, de vet mycket väl hur de ska maximera kassaflödet, men mentalt är deras profil på ett barns nivå, de har inte gått vidare till steg två.

Om jag vore skattmas så skulle jag syna Dumpen i sömmarna delux. Ena är på lyxsemester i Quatar men saknar arbete i Sverige.. Andra shoppar loss. Sara är väl den smarta i gänget som håller låg profil undertiden. Klart som fan att det finns en del gött att hitta där om man vill. Patrik Sjöberg och Sara Nilssons business AB, Jadu den ger jag inte mycket för.

Omkring 200.000 kr ramlar in skattefritt på kontot "personuppgift skyddad" dvs Saras konto men vem vet egentligen. Utgifter är väl mest diesel, cigg, hamburgare, hotell mm. Det går ingen nöd på Dumplingarna vad jag kan se. Skatt mm skiter vi i.
Citera
2024-02-27, 08:53
Bannlyst
Utan pengar hade S&P inte gjort detta.
Citera
2024-02-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Utan pengar hade S&P inte gjort detta.

Självklart hade de inte gjort det!
Hur ska man kunna leva och betala räkningar om man inte har någon inkomst?
Citera
2024-02-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Om jag vore skattmas så skulle jag syna Dumpen i sömmarna delux. Ena är på lyxsemester i Quatar men saknar arbete i Sverige.. Andra shoppar loss. Sara är väl den smarta i gänget som håller låg profil undertiden. Klart som fan att det finns en del gött att hitta där om man vill. Patrik Sjöberg och Sara Nilssons business AB, Jadu den ger jag inte mycket för.

Omkring 200.000 kr ramlar in skattefritt på kontot "personuppgift skyddad" dvs Saras konto men vem vet egentligen. Utgifter är väl mest diesel, cigg, hamburgare, hotell mm. Det går ingen nöd på Dumplingarna vad jag kan se. Skatt mm skiter vi i.

Nu är det ju skattemyndigheten som bestämmer om man ska betala skatt eller inte.
Det är inte så att man kan strunta i att betala skatt bara för att man vill, eller för att det känns bra.

Begriper du verkligen inte det?
Citera
2024-02-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Att de är freaks stämmer ju delvis och showen står de ju för själva,
Helt obegripligt att man kan sitta och runka och vara beredd att offra sina barn, sin familj, och sitt arbete.
Snacka om att svika alla i sin närhet, och att konsekvens-tänket är noll

Tur att de blir uthängda så att anhöriga, bekanta och arbetsgivare kan ta avstånd och få bort gäddorna ur sitt liv

När allt har lagt sig så är nog barnen gladast, äckligt att ha en farsa som troligtvis hade försökt med ens kompisar,

Alla dessa kategorier ska absolut informeras och här råder ingen tvekan alls. Liksom att gäddorna definitivt ska konfronteras. Däremot är det fullt möjligt utan uthängning , som ju främst drabbar de närstående.
Citera
2024-02-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Alla dessa kategorier ska absolut informeras och här råder ingen tvekan alls. Liksom att gäddorna definitivt ska konfronteras. Däremot är det fullt möjligt utan uthängning , som ju främst drabbar de närstående.

Jo fast de kan inte driva sidan om de bara skriver Nisse som bor i hmhm har betet sig så här.

Och sedan så spelar det ju ingen större roll.
När lagarna ändras, så kommer gäddan att bli häktad och dömd för försök till våldtäkt utav barn
Och då kommer alla i deras närhet samt bekantas bekanta få reda på det iaf

Så möjligtvis kan någon kuf utan vänner och som bor i typ Sthlm klara sig i ditt senario.
Så att försöka skydda just dem känns som ett väldigt bakofram tänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in