Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Har inte så mycket att tillägga individuellt. Först och främst tycker jag totala medaljskörden är klart godkänd. Men i nästa steg tycker jag man kan vara lite kritisk till formen som större delen av lagets förmodade stjärnor lyckades skramla ihop. Brasklappen är att det var ett riktigt vallamästerskap samt att det är bättre på mästerskap att göra ett riktigt bra lopp snarare än flera medelmåttiga.
Ja, i motsetning til Blomqvist som ikke lenger ser hva som i virkeligheten går for seg i et skirenn (merklig nok), men går direkte og utelukkende på ski og valla så fort en utøver ikke yter hva som er forventet, kunne vi andre se at flere av utøverne ikke hadde sin fysisk beste form. Det var flere av de presumptivt beste på både svensk og norsk side som viste fysiske svakheter både jr. og U-23.
Det ser vi spesielt på hvilket gir (utveksling) de orker å gå på allerede noen km inn i løpet. Som naturlig er, fulgte jeg Milla ekstra nøye. Det å se at hun allerede i første bakken ikke hadde orken til bombe på det tyngre 3.gir, men bare klarte å vispe med bena i det lettere 2.gir opp bakken med et tomt og matt blikk, ga i.a.f. meg alle svar jeg behøvde.
Flere av de vi hadde mest håp om, som Näslund, Milla og mange andre, var fysisk helt borte. Hva det beror på vet jeg ikke, men den omtalte matforgiftningen som det var litt snakk om, ligger nære til hands.