2024-02-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Rent spelmässigt borde ju Tim valt någon som absolut inte är ett hot. Som inte slår honom på Torpet och som gärna får vara immun en vecka eftersom den ändå inte är ett hot inför finalen.

Men vem skulle denna person vara? Dessan? Och vem hade hon i så fall valt som tredje person? Hon kanske hade velat göra Per immun en vecka och då hade Tim ändå fått svår konkurrens på Torpet. Och vem hon än valt så hade hon garanterat valt en person som kommer plocka från Tim och inte från henne om situationen uppstår. Så en två mot en-situation var nog omöjlig att undvika för Tim.

Så han valde den som han tyckte bäst om och som varit närmast "Pakten" av de övriga deltagarna. Vet inte om man kan säga att det var så jättedumt. Nu är alla utom "Sekten" immuna denna veckan så en av dem kommer garanterat åka ut (om inte reglerna ändras).

Smart tänkte inte ens så långt.
Men då hade iaf inte Maxine varit immun. Men då kanske Per immun istället och det är inte heller bra. Jobbig sits helt klart.
2024-02-26, 15:35
Medlem
Keonets avatar
Tjuven Jennifer försöker rättfärdiga sitt bedrägliga betend med att hon ville bli diskad.
Känns som en extremt dålig lögn från en dålig tjuv och fuskare finns 100tals mer hedervärda sätt att bli diskad på.
Det hade ju bara varit att dra ett negerskämt som ett exempel.
2024-02-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om Knoll&Tott hade tänkt lite så hade de snackat igenom möjligheten att en av dem skulle kunna få åka till Torpet. Då hade de kunnat snackat med Levin och gjort upp om att Tim skulle välja Levin, som i sin tur skulle välja Dessan. Tim och Levin hade kunnat samarbeta på Torpet och plockat amuletter av Dessan om nån av dem hade vunnit kamperna. Tim hade kunnat haft med sig en person som samarbetat med honom istället för två personer som arbetat mot honom.

Det har du rätt i.

Blev själv förvånad att Fredde och Tim - som visste till 100% att en av dem skulle bli storbonde - inte hade planerat inför Torpet och att Fredde tydligen inte ens var säker på om Tim alls ville åka dit.

Men de vill väl inte spela med Levin. De valde mer med hjärtat och mindre med hjärnan. Svårt att säga om det var bra eller dåligt.
2024-02-26, 16:27
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det har du rätt i.

Blev själv förvånad att Fredde och Tim - som visste till 100% att en av dem skulle bli storbonde - inte hade planerat inför Torpet och att Fredde tydligen inte ens var säker på om Tim alls ville åka dit.

Men de vill väl inte spela med Levin. De valde mer med hjärtat och mindre med hjärnan. Svårt att säga om det var bra eller dåligt.

Det kan nog bli både bra och dåligt.

Även om jag avskyr ortengänget håller jag Tim och Fredrik högre än Cornelia och Maxine iallafall. Dels har de ju varit med tidigare - och jag är av åsikten att en orginalfarmare bör vinna, men sedan är de också outhärdliga som personer.
Jag gillade ändå Maxine lite i början, men nu? Nejtack!

Kan inte med människor som har sådan uppenbar dubbelmoral som t.ex. Cornelia och Maxine. Förra veckan blev de så jävla stötta och sura över att Cornelia, Ronja och Magnus fick åka till torpet, men nu när samma sak händer dem är det plötsligt inte mer än rätt?
Usch, jävla kappvändare.

Har insett att alla de 4 antagligen kommer vara i finalveckan, om inget oförutsett händer. För min del får gärna typ Dessan åka denna veckan om det betyder att typ Per blir SB nästa vecka och fredad. Om det nu är SB veckan innan finalveckan?
2024-02-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Dom där pakterna brukar sällan hålla hela vägen. Må bäste man vinna. Hoppas på Per eller Magnus.

Jag håller på dom två också. Och medan de andra gör livet pest för varandra seglar dessa två förbi och står där i tinget sista dagen 😊
2024-02-26, 17:22
Medlem
Så härligt att suggan Jennifer åkte ut. Osympatisk från början till slut. Usch och tvi
2024-02-26, 17:25
Medlem
Jennifer snärjde kanske de två herrarna så hårt till sig i förväntan att få del av eventuella vinstpengar hon själv inte klarade av vinna.
2024-02-26, 17:50
Medlem
SKiTSURs avatar
Låg och slötittade på dokumentären om maskeradligan på tv4play.

https://www.google.se/search?sca_esv=476da7e8abe42804&q=maskeradligan+tv 4+play&uds=AMwkrPuKiz3kd7jHuta4ar-HNLVt-L9XdoAtzTNe8Zo9L9OfLcb9VDlHLGAWWLbdA9fkE8Mf5-vNCYp1w_dlT5mNCflKdWkk TLqymq_WCZqaDjBVfK9CyhbLZp3Ev167-PDWOBUys-NYPET0AWEjOR3VC5JC4C4ch9qqo5YVwGrzAuhtvB1JZqd_ewyj yFsT4QhC WJ2H8LePewDSKyklTVHy8ZwrZ1_G5nc0C8I43Aqm8HBN7KMTrA 2nyNctgs04HUQOW25qY_xAz8olMg7vbzVc9hzYH-LiM6XRBvHz LZEeQZscxEJjhF8&udm=2&prmd=vinbz&sa=X&ved=2ahUKEwi Lvo7lucmEAxUlPhAIHXudB30QtKgLegQIChAB&biw=414&bih= 711&dpr=2#vhid=zRaTXNSCv3A0uM&vssid=mosaic

Vad tror ni är det våran Perra som intervjuas anonymt? 😂
2024-02-26, 17:53
Medlem
Erki122s avatar
Hur kan man ens bli så kränkt som Maxine blev över att deras namn på hönshuset var borta.
Hade det varit tvärtom att Maxine som målat över Magnus Cornelia och Ronjas namn, troligtvis så hade hon tyckt att det var skoj.
2024-02-26, 18:13
Medlem
Puma006s avatar
Anna sa väl i dagen avsnitt att nu är det sista veckan att ta sig till Torpet?

Torpet nästa vecka:
2024-02-26, 18:29
Avslutad
Jennifer har inget minne… Brukar inte kriminella köra med det?
Citat:
Men att Jennifer var så hård mot Levin som hon var i programmet har hon i dag inget minne av, och saker som sades ångrar hon nu i efterhand.

– När jag ser det nu minns jag inte ens att jag sagt det där. Jag såg det och kände ”shit, vad hård jag var”…
Men Jennifer ser tydligen en vän i Levin..?
Citat:
Jag såg att han sa i en intervju att jag inte har bett om ursäkt, så jag skrev till honom och sa att ”hallå det har jag ju!”. Jag har bett om ursäkt och jag tänkte att vi var vänner, säger Jennifer.
Så till den milda grad att hon sitter och hejar på honom.
Citat:
– Vi hann bara hänga med varandra i lite mer än en vecka på Farmen och han är hur jävla gullig som helst. Jag har inget agg mot honom, jag hoppas inte att han har det mot mig heller. Han är ingen tönt och ingen idiot, jag hejar på honom och mina grabbar nu. Det var väldigt mycket känslor där och då, jag ångrar så klart mina ordval, fortsätter hon.
Om hon gillade honom så mycket är det konstigt att hon inte sansade sig när hon skrev storbondebrevet och uppmuntrade Knoll&Tott att samarbeta med Levin istället för att vara sura på honom. Snacka om efterhandskonstruktion från Jennifers sida.

https://www.tv4.se/artikel/40EfEel1XF3z2auzDLpBS9/jennifer-om-sitt-utspel-i-farmen-minns-det-inte-ens
2024-02-26, 18:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keonet
Tjuven Jennifer försöker rättfärdiga sitt bedrägliga beteende med att hon ville bli diskad.
Känns som en extremt dålig lögn från en dålig tjuv och fuskare finns 100tals mer hedervärda sätt att bli diskad på.
Det hade ju bara varit att dra ett negerskämt som ett exempel.
Herre jösses Hon kunde ha valt att åka hem och skyller sitt sätt att vara på dåligt psykiskt mående.
Ja nog har hon en dåligt psyke men det har inget att göra med hennes mående på farmen. Hon är bara sån.
Skrattar åt alla lögner i artikeln där hon försöker försvara sig, men ingen kommer att tro henne
Mobbaren mådde dåligt över hur andra var mot henne.
Bajsmamman har absolut ingen som helst insikt i hur hennes eget beteende var. Gapa och svära och vill att vissa ska äta hennes bajs och det sa hon fler än en gång. Mobba och frysa ut andra var hon bra på.
Citerar delar av en lång artikel.
Farmen-Jennifer ville bli diskad – lögnen för tittarna: ”Mådde psykiskt dåligt”
Nöje 25 feb, 2024
– Men jag mådde jättedåligt, jättedåligt! Jag bad till och med om att få åka hem men de ville ju inte riktigt och jag förstår det. Jag är inte den som liksom vill åka hem eller ge upp. Men där och då kände jag såhär “men gud, jag sitter och blir anklagad för det ena och det andra, får pikar och kommentarer, blir behandlad på ett visst sätt som jag aldrig hade accepterat i vanliga fall”. Men jag lät det rinna av mig.

– Jag mådde så psykiskt dåligt på grund av deras beteende. Så när Maxine kom in och bara “ska vi göra det?”. Och jag bara “ja, nu har jag min chans”. Och det var det roligaste!
Därför fick inte Jennifer lämna Farmen – regeln stoppar allt
Jennifer och Maxine smög då in till produktionens läger och fick med sig bröd och godis.

Varför fick du inte bara hoppa av?
– För jag hade sagt flera gånger att jag ville åka hem för att jag inte ville bli behandlad sådär. Då får man 24 timmars betänketid och de sa att man skulle tänka igenom det här, säger Jennifer och tillägger:
– Men filmteamet var dem som fick mig att vilja stanna kvar. De sa att de finns här för mig och de var så underbara. För är det någonting som Strix och TV4 ska lyfta så är det filmteamet, de får stå ut med det ena och det andra och det är verkligen inte att bara filma vårt drama.

Läs hela artikeln här.
https://www.hant.se/noje/jennifer-ville-lamna-tvingad-vara-kvar/10171982

Det här var nog bland det löjligaste jag har läst. Bara lögner och det var för fan bara att säga att hon ville hem som så många andra.
Vi går inte på dom lögnerna Jennifer
Senast redigerad av Timeout 2024-02-26 kl. 18:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in