Citat:
Ursprungligen postat av
The-Servant
Nej, Det skulle vara naivt att tro att man bara helt plötsligt hamnar i en situation helt utan orsak.
Jag skulle gissa att detta är helt enligt någons plan, även om kanske inte alla inblandade förstår det.
Hur tar man över ett land så som Sverige? Med list eller med våld? Hur skulle det blivit tror du om man invaderade Sverige med vapenmakt?
Tror du svenskarna hade funnit sig i det nya styret då?
Nej, det tror inte jag. Man hade i sådant fall fått döda varenda svensk och ersätta befolkningen med nya människor, svensken är för smart och kan uttrycka sig och belysa orättvisor i ord och skrift.
Det är min gissning åtminstone.
https://youtu.be/TqmHj1SPN6k - MAGA !!
Det är en vanligt gaslighting-strategi, när man av politiska eller affärsmässiga skäl vill få bort någonting som fungerar ganska bra, en organisation med hög och beprövad kompetens, att
först i tysthet utsätta den för stress, sälja av tillgångar, lassa på en mängd nya uppdrag, försöka få bort kunniga medarbetare och ersätta dem med nickedockor, sänka budgeten med olika svepskäl osv - man låter verksamheten förfalla på olika sätt, och i tysthet....för att
sedan i det rätta ögonbicket visa fram att "OJ ! Allting med den här verksamheten/myndigheten har blivit så j-a dåligt! Ingenting fungerar bra längre och ingen kunde ha sett det komma! NU är det dags för en stor reform med djärva grepp!" - och därmed har man alltså en ursäkt för att svänga 90 grader i en helt ny riktning.
Det är en beskrivniing av hur det gått med det svenska försvaret, liksom med delar av den svenska skolan och en del andra verksamheter, under de senaste 35 åren-