2024-02-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Dramaqueene minst sagt.
Jag har svårt att tro att de villa sabba julen med att förgifta Z just då.
Jag tror att eftersom hennes far använde ättika för att bestraffa Js syster så ligger den metoden nära till hands för J. I mobilkonversationen med D framgår det att J inte hade en aning om att ättika var så farligt. I så fall skulle den väl inte säljas i vanliga affärer, resonerar J. Och lägger också till -Att nu är det slut med ättika hädanefter! Så jag tror inte att de här två visste hur farligt det var före J sent om sider googlar giftinformationen vid 3-tiden. Så jag tror inte att ättikan ingick i LSS-planen. J kanske sa till Z att det var medicin hon skulle spruta in. Även Z var ju van vid att få medicin med spruta.
Mer att det var en bestraffning som gick över styr. Kanske att J satte in det efterfrågade glaset med vatten (som Z ropat efter) efteråt inom räckhåll för Z när J märkte att det nog blev lite för mkt ättika. Z lyckades få fatt i glaset o drack vatten. För Z tror verkligen att hon druckit ett glas själv. Sedan satte magvärken in på Z. Och de här två J&D fick i panik tota ihop en story och skylla på självskadebeteende mm. Och gå igenom alla alternativ de hade.
För läkarna tror att Z har haft ättikan i magen längre kanske upp till 3 timmar.

Ja, de chansade vilt på att de ändå skulle få vårdnaden om Z och betalt för mödan.
Plus att de ville markera trotsigt mot myndigheter.

Men snälla , hennes syster fick operera bort magsäcken, så de visste nog J att det var farligt men hon chansa för att plåga nån så mkt som möjligt! Hon är dessutom missbrukare så kan varit påtänd.
Citera
2024-02-26, 12:26
Medlem
Jag började läsa FUP idag. Har bara läst hur hon kom till sjukhuset, snabbt igenom journaler och lite förhör med sjukvårdspersonal och jourhemmet efter utskrivningen. Bara det här räcker för att bli provocerad och gå igång! VAD FAN ÄR DET FÖR MONSTER SOM FÅR FORTSÄTTA LEVA? Jag önskar innerligt att det blir livstid och att någon gör kebab utav de där inne. VARFÖR föda barn om man INTE vill eller KAN ta hand om dem? 6 jävla oskyldiga barn!! Hur kan men inte ha märkt att något barn far illa av 6 jävla barn!?

Vad har de gjort med stackars flickan? Hur kan man? Jag förstår verkligen inte!
Citera
2024-02-26, 12:28
Bannlyst
Finns det bilder på flickans skador i fup lr var hittar folk dom?
Varför är hennes stortånagel svart?

https://www.instagram.com/p/C3zqHL_CPRp/
Citera
2024-02-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är uteslutet att det är en olycka enligt min mening. Föräldrarna har inte agerat koherent som de skulle ha gjort om det hade varit en olycka. Eftersom mamman hade kunskap om effekterna av ättiksförgiftning så borde hon ju varit extra orolig och snabb att agera om det hade varit en olycka.

Angående Ds ansvar så tror jag inte alls att han är lättmanipulerad.
Han är antagligen psykopat om man läser RPUn noga. Han har intelligens klart över genomsnittet. Han har en parasiterande livsstil. Han har en historia av hot och våld mot sina egna barn. Han saknar empati.
Att han spelar lite trög och loj är bara en fasad som passar honom utmärkt.

Eftersom hans fru har narcissistiska drag är det smart att spela med när det passar honom. När han får kritik så rinner det förmodligen av honom.
När J och barnen inte länge är användbara för honom tror jag inte han kommer att lägga en enda minut på dem.

Ja jag håller absolut med att de inte agerat efter akutläget, varken ringt ambulans eller själv kört in direkt.

Sen D ja, att han har psykopatiska drag av empatilöst råder absolut inga tvivel om. Inte heller att han har brist på impulskontroll (hot och våld och utagerande mot arbetskollegor). Sen lutar jag kanske mer åt att han är en introvert narcissisttyp med psykopatiska drag än en ren ”elak” psykopat. En väldigt egocentrisk personlighet och passivt aggressiv (ex vid tillfället med grannen).

Som jag ser det framgår det i RPU att han är begåvad över medel men när det gäller mer oklara saker har han svårt att se samband tillika tydliga svar, vilket gör att han i vissa situationer är lättmanipulerad och lämnar över på andra.

”Han vet att 1+1=2 men inte hur 1+1=3”

Det märks att han inte helt förstår situationer tex att han inte ska jobba kvar längre, dumpar flytten själv på nya svågern, hur allvarligt Z tillstånd är eller hur han ska hantera familjesituationen.

Sen har han helt lämnat över ansvaret på barnen på J, sagt upp bekantskapen med sin tidigare familj och barn (som tom i början bott hos J och D) och vanvårdar Z. Han är följsam i Js alla krav och vill förmodligen inte ha konflikt (konflikträdd?) som kan ge intima konsekvenser för honom.

Jag gissar att han är extremt trygghetssökande (något som förmodligen bottnar i anknytningsproblematik sen barndomen med frånvarande föräldrar/trauman) varför han är bekväm med att mamma J styrt och ställt allt med barnen och familjeplanering.

Han framstår mer för mig som 7:e barnet i familjen än en fadersfigur.

Han går som på autopilot med J som sitter i förarsätet och det passar de två som handen i handsken. Men när Js plan rasar, rasar även D och därmed hela familjen.

Tvivlar på att han kommer vilja sitta längre tid än vad han behöver pga J men ska bli högst intressant att följa.
Citera
2024-02-26, 12:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mods69
Finns det bilder på flickans skador i fup lr var hittar folk dom?
Varför är hennes stortånagel svart?

https://www.instagram.com/p/C3zqHL_CPRp/
Det finns bilder på hennes nacke och rygg i FUP. Skador på underliv är sekretessbelagt.
Skadorna är beskrivna i text.
Vill minnas att hon hade en gammal fraktur på ena stortån.
Ena foten hade vridits/bundits snett, och stortån var skadad av klämskada (om jag minns rätt här)
Tånageln lossnade medan hon låg på sjukhuset. Hon hade också svårt att gå i början när hon fick börja röra på sig runt i sjukhuset.
Familjehemsmamman vittnade om att nu kan hon både gå/ springa och cykla
Citera
2024-02-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
De kanske inte duschade hela henne, kanske bara där det var sår och blod. Duschade bort intorkat blod på huden?

Jag tror inte avsikten var att tvätta henne utan snarare att få henne att piggna till så de skulle slippa åka till sjukhus. De har aktivt sett till att hålla henne borta från sjukvård och tandläkare. Annars hade de bemödat sig med tvål och varmt vatten.

Där är minst en timmes lucka mellan att de googlade på ättika och att D åkte in. Säkert en timmes panik för att allt kommer uppdagas om de måste åka in.

Alla inom sjukvården vittnar om att föräldrarna var helt oberörda att deras barn låg inför döden. Narkosläkaren vittnade om att pappan försökte fotografera det infekterade och såriga underlivet på barnet så jag tvivlar inte på att det begåtts övergrepp. Z har inte velat berätta något om detta. Jag tror det som framkommit bara är toppen på isberget, där finns mycket mer.
Citera
2024-02-26, 13:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyikvarteret

För grannen ser ju bara flickan i en sekund och tolkar hennes kroppsspråk så tydligt. Hon står blickstilla med armarna utsträckta, och gallskriker. Han läser direkt av FRAMIFRÅN att hon har ont över ryggen, så han lyfter henne ”om baken” som han beskriver det, och bär sen ut henne till frun i trädgården. Där sitter sedan den så vanligtvis kramiga Zoey så långt hon kan från kvinnan, som hon enbart kramar om händerna, medan de vätskefyllda ögonen gråter. Eventuellt gråter hon då ut ättikan. Ryggen bränner antagligen, men det lägger sig väl så sakteliga. Och hon blir lugn av att någon annan vuxen är på plats.

Kortade ner ditt inlägg något, men iaf det fetade stämmer inte.
Jag lyssnade på grannarnas förhör igår och kvinnan säger att Z sitter i famnen på henne (tvärtemot vad du beskriver) och att hon då först inte alls ser ansiktet på henne, där upptäcker hon även brännskadorna genom armhålan på den för stora t-shirten tyckte jag hon sa.

Men, det är inte förrän efter en liten stund när Z hoppar ner från hennes knä och vänder sig mot henne som hon då upptäcker hur hon ser ut i ansiktet, och då blir chockad över ögonen.

Alla barnen skriker så länge dom hör Jasmin skrika inifrån huset, det är inte förrän hon blir tyst (och om dom ev t.o.m. stängde ytterdörren) som barnen lugnar ner sig.
Citera
2024-02-26, 14:00
Medlem
Mådde verkligen alla barnen bra i denna familj?
Citera
2024-02-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Mådde verkligen alla barnen bra i denna familj?

Tror knappast det.
Citera
2024-02-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tror knappast det.

Men vad jag förstår hittades inga fysiska skador på övriga barn?

Vet ngn vart man kan se Zoeys egna förhör?

Har lyssnar på mamman och pappans förhör. Pappan tycker jag de behandlade bättre än mamman.. i förhören
Citera
2024-02-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Jag tror inte avsikten var att tvätta henne utan snarare att få henne att piggna till så de skulle slippa åka till sjukhus. De har aktivt sett till att hålla henne borta från sjukvård och tandläkare. Annars hade de bemödat sig med tvål och varmt vatten.

Där är minst en timmes lucka mellan att de googlade på ättika och att D åkte in. Säkert en timmes panik för att allt kommer uppdagas om de måste åka in.

Alla inom sjukvården vittnar om att föräldrarna var helt oberörda att deras barn låg inför döden. Narkosläkaren vittnade om att pappan försökte fotografera det infekterade och såriga underlivet på barnet så jag tvivlar inte på att det begåtts övergrepp. Z har inte velat berätta något om detta. Jag tror det som framkommit bara är toppen på isberget, där finns mycket mer.

Om du tar del av barnläkare Charlottes vittnesmål, som är den första att ha gemensamt samtal med föräldrarna, beskriver hon J som extremt gråtig och känslostormande i förhållande till D.

Sen framgår det att det är på Js upprepade intiativ i sms D ska ta bilder, vilket jag misstänker är kontrollbetingat, försvarsförberedelser.

Alla gånger är detta bara toppen av isberget.
Citera
2024-02-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Skulle det kunna vara så att de inte tänkte på skillnaden mellan 12% ättika och 24% ättika?

Vad spelar det för roll? Det är sjukt oavsett, allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in