Citat:
Jag tror det är vi som är blåsta som tänker så och inte ryssarna. Ukraina uppfattas av ryssar som deras egna. Många ukrainare vill nu få slut på det här och förenas med Ryssland. Jag menar då den äldre generationen
Men vad det gäller kärnvapen så tror jag att ryssen kommer att använda kärnvapen om det skulle behövas. De skulle föredra att göra länderna i regionen till obeboeliga territorier. USA lär inte göra annat än att glo. Frankrike kommer inte räknas som närområdet så de kommer också att bara glo.
Men vad det gäller kärnvapen så tror jag att ryssen kommer att använda kärnvapen om det skulle behövas. De skulle föredra att göra länderna i regionen till obeboeliga territorier. USA lär inte göra annat än att glo. Frankrike kommer inte räknas som närområdet så de kommer också att bara glo.
Du har fel på bägge punkter.
- Titta/lyssna litet oftare på rysk propagandamedia, så får du en uppfattning om vad ryssar egentligen tycker om ukrainare. Det är inte vackert...
- USA skulle knappast ha något stort problem med att iverksätta delar av sin kärnvapenarsenal mot Ryssland, eftersom de vet att ryssen inte är att lita på, och att det bara är fråga om tid innan de försöker slå mot amerikansk mark.
Citat:
"Floppen" finns bara i fantasin?
Till och med när man läser den USA-vänliga rapporteringen ser men att det går framåt för Ryssarna, och att Ukraina förlorar befästning efter befästning.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Via länken ser man hur Rysslands valt att använda sitt övertag under de senaste dagarna. Längs hela fronten tar ryssen ny positioner och trycker tillbaka Kievs trupper.
Som vanligt med mycket få civila offer, Rysslands officerare har bra kontroll på sina soldater och kan upprätthålla god moral och etik. Stora mängder Ukrainska krigsfångar (räddade liv), många av dessa är skadade soldater som Ukraina helt simpelt lämnar efter sig när de retirerat.
Till och med när man läser den USA-vänliga rapporteringen ser men att det går framåt för Ryssarna, och att Ukraina förlorar befästning efter befästning.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Via länken ser man hur Rysslands valt att använda sitt övertag under de senaste dagarna. Längs hela fronten tar ryssen ny positioner och trycker tillbaka Kievs trupper.
Som vanligt med mycket få civila offer, Rysslands officerare har bra kontroll på sina soldater och kan upprätthålla god moral och etik. Stora mängder Ukrainska krigsfångar (räddade liv), många av dessa är skadade soldater som Ukraina helt simpelt lämnar efter sig när de retirerat.
Även om man betänker att du är vatnik, skall det sägas att du verkligen lyckats maxa ditt inlägg med propaganda-strunt. Nästan litet imponerande, måste jag säga.
-"Som vanligt med mycket få civila offer...". Jo, tjena!!
Att så få civila offer krävt hittills, beror noll och intet på rysk välvilja.
Det beror på att det satsats mycket från Ukrainas sida på att evakuera, och att dessa civila varit desperata att undkomma ryssen. De vet ju vad det innebär att ha ryssar omkring sig.
Det är så mycket projektion i ditt inlägg, att det nästan är komiskt.
Komiskt...om det inte vore för det extrema allvaret bakom den här tråden.