2024-02-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Jag tror det är vi som är blåsta som tänker så och inte ryssarna. Ukraina uppfattas av ryssar som deras egna. Många ukrainare vill nu få slut på det här och förenas med Ryssland. Jag menar då den äldre generationen

Men vad det gäller kärnvapen så tror jag att ryssen kommer att använda kärnvapen om det skulle behövas. De skulle föredra att göra länderna i regionen till obeboeliga territorier. USA lär inte göra annat än att glo. Frankrike kommer inte räknas som närområdet så de kommer också att bara glo.

Du har fel på bägge punkter.
- Titta/lyssna litet oftare på rysk propagandamedia, så får du en uppfattning om vad ryssar egentligen tycker om ukrainare. Det är inte vackert...
- USA skulle knappast ha något stort problem med att iverksätta delar av sin kärnvapenarsenal mot Ryssland, eftersom de vet att ryssen inte är att lita på, och att det bara är fråga om tid innan de försöker slå mot amerikansk mark.

Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
"Floppen" finns bara i fantasin?

Till och med när man läser den USA-vänliga rapporteringen ser men att det går framåt för Ryssarna, och att Ukraina förlorar befästning efter befästning.

https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Via länken ser man hur Rysslands valt att använda sitt övertag under de senaste dagarna. Längs hela fronten tar ryssen ny positioner och trycker tillbaka Kievs trupper.

Som vanligt med mycket få civila offer, Rysslands officerare har bra kontroll på sina soldater och kan upprätthålla god moral och etik. Stora mängder Ukrainska krigsfångar (räddade liv), många av dessa är skadade soldater som Ukraina helt simpelt lämnar efter sig när de retirerat.

Även om man betänker att du är vatnik, skall det sägas att du verkligen lyckats maxa ditt inlägg med propaganda-strunt. Nästan litet imponerande, måste jag säga.
-"Som vanligt med mycket få civila offer...". Jo, tjena!!
Att så få civila offer krävt hittills, beror noll och intet på rysk välvilja.
Det beror på att det satsats mycket från Ukrainas sida på att evakuera, och att dessa civila varit desperata att undkomma ryssen. De vet ju vad det innebär att ha ryssar omkring sig.

Det är så mycket projektion i ditt inlägg, att det nästan är komiskt.
Komiskt...om det inte vore för det extrema allvaret bakom den här tråden.
Citera
2024-02-25, 22:36
Medlem
Yays avatar
https://www.youtube.com/watch?v=hKPfUX-x97U

Video på hur man hanterar Ryska soldater inom sin egen armé vid fronten
Citera
2024-02-25, 22:46
Medlem
HRTs avatar
Rekryterar man slödder ifrån fängelser och alkisar från parkbänkar får man kräksoldater som ryssarna har. Ju fler som stryker med i Ukraina desto bättre. putin sa hans land renas antar han menar från just slödder som aidssjuka mördare och våldtäktsmän.
Citera
2024-02-26, 02:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tror du han skickar in det bästa först eller? Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!

Kanske taskigt att tjata om detta inlägg och han är tydligen avstängd men det är exakt 2 år sedan detta argument var vanligt bland Moskvas supportrar. Undrar vilket år man sätter in elittrupperna med den bästa utrustningen? Öppnar lagren i Uralbergen?
Citera
2024-02-26, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kanske taskigt att tjata om detta inlägg och han är tydligen avstängd men det är exakt 2 år sedan detta argument var vanligt bland Moskvas supportrar. Undrar vilket år man sätter in elittrupperna med den bästa utrustningen? Öppnar lagren i Uralbergen?
Raljera du men om du följer med i vad som sker så ser du hur ryssen har lagt in en ny växel och Ukraina backar över hela fronten, finns inga framsteg från Ukraina på det senaste året skulle jag säga.
Citera
2024-02-26, 12:00
Medlem
HRTs avatar
ryssarna erkänner västerländskt pansar överlägset ryskt.
fälttest av ryssar själva
från twitter
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/video-ryska-soldater-%C3%B6verraskade-av-skyddsniv%C3%A5n-hos-humvee-pansar/ar-BB1iTsHX?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=ebbacee7aa9044 df8b3f177267fcb840&ei=12

finns film
Citera
2024-02-26, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
fälttest av ryssar själva
från twitter
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/video-ryska-soldater-%C3%B6verraskade-av-skyddsniv%C3%A5n-hos-humvee-pansar/ar-BB1iTsHX?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=ebbacee7aa9044 df8b3f177267fcb840&ei=12

finns film
Trams som vanligt från dig, det är inte alls vad som sägs ditt nazist troll

pansarglas är vad man pratar om på just detta fordon och ingenting annat
Citera
2024-02-26, 12:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uavsru
Raljera du men om du följer med i vad som sker så ser du hur ryssen har lagt in en ny växel och Ukraina backar över hela fronten, finns inga framsteg från Ukraina på det senaste året skulle jag säga.

Så du menar att Ryssland har satt in bättre trupper nu som de hållit undan fram till nu?
Citera
2024-02-26, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så du menar att Ryssland har satt in bättre trupper nu som de hållit undan fram till nu?
Nej det var inte vad jag skrev, jag skrev att dom lagt in en ny växel och Ukraina är på defensiven i princip över hela stridslinjen och har inte haft några framgångar på ett drygt år.

Nu har man skickat upp nya trupper från Krim och tagit fler städer, allt rämnar för Ukraina nu och ingenting kan förhindra det, vi ser snart en repris av slaget om Berlin men det kanske inte sker i april utan senhösten.
Senast redigerad av uavsru 2024-02-26 kl. 12:49.
Citera
2024-02-26, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Du har fel på bägge punkter.
- Titta/lyssna litet oftare på rysk propagandamedia, så får du en uppfattning om vad ryssar egentligen tycker om ukrainare. Det är inte vackert...
- USA skulle knappast ha något stort problem med att iverksätta delar av sin kärnvapenarsenal mot Ryssland, eftersom de vet att ryssen inte är att lita på, och att det bara är fråga om tid innan de försöker slå mot amerikansk mark.

Även om man betänker att du är vatnik, skall det sägas att du verkligen lyckats maxa ditt inlägg med propaganda-strunt. Nästan litet imponerande, måste jag säga.
-"Som vanligt med mycket få civila offer...". Jo, tjena!!
Att så få civila offer krävt hittills, beror noll och intet på rysk välvilja.
Det beror på att det satsats mycket från Ukrainas sida på att evakuera, och att dessa civila varit desperata att undkomma ryssen. De vet ju vad det innebär att ha ryssar omkring sig.

Det är så mycket projektion i ditt inlägg, att det nästan är komiskt.
Komiskt...om det inte vore för det extrema allvaret bakom den här tråden.
Är din poäng att Ryssland försökt att döda civila men misslyckats så är du ju helt efterbliven. Det är ganska tydligt att Ryssland inte är ute efter civila. Att det inte passar in i din hjärntvätt är en annan sak.

Väx upp!
Citera
2024-02-26, 12:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
fälttest av ryssar själva från twitter
finns film

På längre sikt när Ryssland börjar bygga upp sitt försvar igen kan de nog förbättra sina vapen efter att ha fått tag på många västvapen och fordon. Och sett att de är bättre. På 30-talet kanske Ryssarna bygger bättre vapen.
Citera
2024-02-26, 12:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uavsru
Nej det var inte vad jag skrev, jag skrev att dom lagt in en ny växel och Ukraina är på defensiven i princip över hela stridslinjen och har inte haft några framgångar på ett drygt år.

Nu har man skickat upp nya trupper från Krim och tagit fler städer, allt rämnar för Ukraina nu och ingenting kan förhindra det, vi ser snart en repris av slaget om Berlin men det kanske inte sker i april utan senhösten.

Ukrainas position är ju mycket bättre än för exakt 2 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in