2018-10-12, 11:50
Medlem
ElectroSwings avatar
Hej
Opel astra h abs hydralicaggregat OEM 13213610AL
Men det är trycksensorn som gått sönder på blocket. Blocket är ett mk60 block.
Men vad jag förstår finns det fler oem nummer att gå efter? 93186184 har en vän sagt är samma. Men jag får inte ihop det riktigt.
Kan tänka mej att den använder samma block men skroten säger att det kan bli fel på elektroniken.vad ska jag gå efter. Vännen hade hjälpt en kille med en egr ventil och vänt sej till autodoc och dom hade ett annat oem nummer och resan hade slutat lyckligt..
Om inte så undrar jag vilka bilar som då har mk60 block? För man borde kunna byta blocket från vilken bil som helst med samma block
Citera
2024-02-26, 07:17
Medlem
Gingers avatar
Jag har exakt samma fel på Mitt ABS hydraul aggregat.

Kan man inte bara sätta dit samma modul (elektroniken) på en begagnad ABS hydraulblocket + ABS pumpen?

Eller vad?
Citera
2024-02-26, 08:20
Medlem
Jag brukar söka på bildelsbasen.se
Citera
2024-02-26, 10:44
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Özkan
Jag brukar söka på bildelsbasen.se

Det gjorde jag Med min vän. Men på sidan säljer dom hela ABS paketet (dator, pump och ventil) och byter jag Bara den rakt av så verkar internet säga till mig att då blir det många problem
Kanske bättre att bara byta de mekaniska ventilerna?
Citera
2024-02-26, 21:22
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Det gjorde jag Med min vän. Men på sidan säljer dom hela ABS paketet (dator, pump och ventil) och byter jag Bara den rakt av så verkar internet säga till mig att då blir det många problem
Kanske bättre att bara byta de mekaniska ventilerna?

Är ingen expert på Opel eller GM, trots jag äger ett flertal. Ventilerna i en ABSmodul är inte mekaniska utan isåfall styrda av elektronik eller hydrauliskt tryck.

Prova byta till en begagnad/ny modul så försvinner kanske felet. Bara för felkoder säger något så är det inte säkert det som är felet 🙂

Edit: glömde skriva att på vissa moduler som GM har, så måste du koda in chassienumret i den begagnade eventuellt nya modulen.
/ Jmn
Senast redigerad av Jmn 2024-02-26 kl. 21:25.
Citera
2024-02-28, 07:38
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Är ingen expert på Opel eller GM, trots jag äger ett flertal. Ventilerna i en ABSmodul är inte mekaniska utan isåfall styrda av elektronik eller hydrauliskt tryck.

Prova byta till en begagnad/ny modul så försvinner kanske felet. Bara för felkoder säger något så är det inte säkert det som är felet 🙂

Edit: glömde skriva att på vissa moduler som GM har, så måste du koda in chassienumret i den begagnade eventuellt nya modulen.
/ Jmn

Jag bytte Hydraul enheten på ABS. Valde en begagnad ABS med nästan samma serie nummer och samma motorstyrka.
Behållde gamla kretskortet (modulen) och pumpen. Tadaa det funkar! Felkod p0130 är löst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in