Citat:
Ursprungligen postat av
Saabf
Jag trodde aldrig att jag skulle låna min dotters flash backkonto, men detta kan inte poängteras nog många gånger.
Inte en enda gång har dåvarande skolledningen tagit sitt ansvar att äga de oerhört stora övergrepp de har möjliggjort för en pedofil i världsklass!
Många är de unga som berättat för Brian Tucek hur de har upplevt JP, hans slippriga blickar, hur närgången han varit, hur han verbalt uttryckt sig till barn. Summa sumarum, han gjorde inte ett dugg? Barn som anförtrott ett svårt ämne och både rektor och dåvarande rektor skiter totalt i det? Detta lämnar iallafall mig med många frågor varför? Har de inte ens det unset intelligens att förstå att allt kan inte sopas under mattan?
Nog för att Angelica Lyberg har blivit tjänstedegraderad gång efter annan, men detta är naturligtvis en gräslig jävsituation som verkligen inte skulle få förekomma på många företag. Har inte personalen på IES annat för sig än smutsiga hemliga affärer, många är ju de som blivit avskedade för just detta? Men dessa två förstår nog att ett annat jobb i Karlstad kan de glömma. En annan fråga är varför JP fick en ansenlig löneförhöjning efter att en förälder polisanmält honom? Behövde han någon slags muta?
Jag har tittat på den amerikanska dokumentären Problemungdomar- en miljardindustri, dessa skolor har oroväckande likheter med IES, även om de är lightversionen. Men absolut, follow the money.
Jag kallar dessa unga överlevare, alla som klarat sig med någorlunda vett i behåll när de lämnat skolan.
Så nej Tucek det räcker inte med att stå på parkeringen, det räcker inte med strunt på School soft eller glada utrop. Äg din skit, du borde be varenda unge om ursäkt för din inkompetens och ditt storhetsvansinne. Att du ljuger ser man tydligt när du uttalat dig i media. Ert högmod går före fall.
Mamma till två fotade, filmade överlevare
Så intressant att du också hänvisar till Problemungdomar (helt galen översättning).
Strukturen är oerhört lika, fast i lättare version utan de fysiska övergreppen, men förvisso de psykiska. Reprimander, kvarsittning, placerad ensam i sped (special education), hemringningar, oändliga förhör på ett kontor med kameror, polis och socialtjänstanmälningar för petitesser.
Man kan bara spekulera i varför någon har detta behov av makt istället för att försöka hjälpa barn och ungdomar. Min fasta övertygelse är att det är manipulativa och sjuka hjärnor som använder sig av dessa metoder.
Man ska inte glömma att till slut lämnar dessa ungdomar IES och då blir deras trauma någon annans att reda i. Trots att situationen med skolan är ytterst tragisk så är ni som valt att ha en anställning där en källa till grova skämt.
Jag skulle också önska att de utlandsfödda vårdnadshavarna fick gedigen information om hur skolan egentligen fungerar, tex att Hans Bergström stöttar högerextrema?
På ett år har skolan tappat nästan 100 elever, låt oss hoppas att tappet fortsätter!
Låt kommunala skolor blomstra, låt skattepengar gå till eleverna.
Alla som innehar information om engelska skolan ska kontakta rättsväsendet, låt övergreppen få ett slut.