2024-02-25, 16:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har det inte alltid funnits en regel också om att storbonden får ha med sig EN farmare i storbondestugan?
Har jag drömt det, eller är den bortplockad? Eller skiter de i regeln?

Varje gång har det sagts tidigare och även denna säsong: Och så får SB välja en person att ta med sig till SB-stugan (alltså som hjälpreda/dräng/assistent) Det har ju ballat ur totalt numera och de får ingen tillsägelse heller tydligen om att det är fler än SB + en person som huserar där. Regler ändras och tummas på hela tiden för att produktionen ska få som de vill tydligen!
2024-02-25, 16:45
Medlem
danieldenhemskes avatar
Citat:
Hahaha nä faktiskt inte
Jennifer är så pinsam så det är svårt att beskriva.
En liiiiten flicka i vuxen kropp, i total avsaknad av personlig mognad, med aggressionsproblem och hämndlystnad som topping.

Spänniga invandrarsnubbar är jobbiga men som du säger är det värre med de kvinnliga varianterna. Jävligt synd att hon ynglat av sig

Är det inte så att spänniga blattetyper och dylikt, väldigt ofta blir förnedrade i alla sorters tävlingar? Minns för ett par år sedan när en kaxig svarting skulle upp i tinget på en fysisk gren – mot vad han uppfattade som en klen och mesig svenne. De skulle hålla fyllda mjölkkannor så länge de kunde. Blatten hade inte en suck mot "mes-svennen".
Minns också hur blatten innan tävlingen hypade upp sig själv och hånfullt pratade om svensken att han var honom fysiskt underlägsen. Sen åkte han på den förnedringen.
2024-02-25, 16:46
Medlem
Citat:
Hahaha nä faktiskt inte
Jennifer är så pinsam så det är svårt att beskriva.
En liiiiten flicka i vuxen kropp, i total avsaknad av personlig mognad, med aggressionsproblem och hämndlystnad som topping.

Spänniga invandrarsnubbar är jobbiga men som du säger är det värre med de kvinnliga varianterna. Jävligt synd att hon ynglat av sig
Bra beskrivning, hon har fastnat permanent i trotsåldern, fast hon är vuxen nu.
Ska kolla avsnittet igen ikväll och njuta när hon åker ut i tinget 😀🦾
Så barnslig så klockorna stannar och lite till.
2024-02-25, 16:52
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hur många gånger får man välja/eller "kan bli" 1ekämpe på raken? Finns det några regler för det?

Har t ex i bakhuvudet att tidigare säsonger kan man visserligen bli omvald som Storbonde fast inte en 3e gång - tänkte att det kanske finns någon regel likadant för 1e kämpeval/-uttagning. Någon som vet?

Finns inga regler förutom det som sagts i programmet. Och det som sagts i programmet kan när som helst ändras om produktionen önskar det.

Det kan alltså mycket väl tänkas att det med storbonde brevet kommer en instruktion att man inte kan välja Levin som förstekämpe.

Men förmodligen blir det inte så.

Några regler kan du aldrig luta dig mot.
2024-02-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Blir Fredrik storbonde nu måntro.
Jag gissar på att det blir Fredrik, alias Fredde Buffé, Inga Gill/Tomas Brolin/Edvard Blom, kärt barn har många namn på den lata, så blir det väl den halstatuerade Tim som sängkamrat i storbondesängen då.
2024-02-25, 16:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Det tror jag inte. Hon verkar ju vilja spela med henne, och det gör du väl inte med någon du ogillar? Jag tänkte mer på typ den andra Cornelia eller Ronja?

Hur får man någon fördel om spelar man med någon.

Idiot-pakten spelar ju med varandra men de åker ju ut en efter en.

Hur kan Fredrik och Tim hjälpa Jennifer i tinget.
2024-02-25, 17:21
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Haha jag reagerade också på det s.k. argumentet.
Det är ändå bara drygt 3 veckor kvar, så det finns ingen tid att spela spelet på det viset längre - nu är det var man för sig som gäller.
Och med tanke på ortengängets utfall tidigare när det kommer till tinget etc. är Freddes och Tims "lojalitet" inte mycket att hänga i julgranen, då de ju åker ut en efter en ur den grupperingen.

Antar att detta bara var ett försök av dem att hota sig till säkerhet, och att inte bli valda till andrekämpe.
2024-02-25, 17:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Bra regel! Följs den bra? Så man vågar sig in här och läsa
Jag tycker nog att den följs bra. Inlägg som bryter mot denna regel rapporteras och varnas.

/Moderator
2024-02-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Har inte sagt att det är till någon fördel. Jag har bara inte fått uppfattningen att Maxine tycker illa om Torpet Cornelia
2024-02-25, 18:05
Medlem
Den där Jennifer har gjort bort sig totalt, på bästa sändningstid dessutom. Hennes personlighet luktar vidrigt illa. Å hennes beteende i dagens avsnitt fick mig att bli jävligt förbannad. Fy faaaan!
Å Fredrik har visat på ett CV som ingen arbetsgivare ens vill ge en praktikplats. Latare människa å smitare får man leta efter länge. Han kallar det smarthet, jag kallar det idioti.
2024-02-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Fyfan vad pinsam Jennifer är. Programledaren borde sätta henne på plats när hon körde ”rör mig inte” grejen

I varje Farmen de senaste åren har det varit en arg invandrarbrud som mobbar alla och tror denne är bättre än ”inhemska” brudar. I år var Jennifer den, så fördomsfull mot Cornelia (Cornelia som var med sen dag 1, inte tönten som kom tillbaka 10 år senare och kallade typ jämngamla för tanter) i början med redan där tappade hon masken.
Man får säga och inte vilja att någon rör en dock lol.
2024-02-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Den där Jennifer har gjort bort sig totalt, på bästa sändningstid dessutom. Hennes personlighet luktar vidrigt illa. Å hennes beteende i dagens avsnitt fick mig att bli jävligt förbannad. Fy faaaan!
Å Fredrik har visat på ett CV som ingen arbetsgivare ens vill ge en praktikplats. Latare människa å smitare får man leta efter länge. Han kallar det smarthet, jag kallar det idioti.

Hahaha ja shit Fredrik. Men folk tkr nog han ör charmig så han kan nog smöra in sig. Kul att Jennifer verkligen tror ”hennes grabbar” ska ta detta. Fredde åker nästa gång. Att han inte blivit kallad till ting är sjukt. Absolut den sämsta på farmen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in