2024-02-25, 15:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Någon som vet vem Maxine inte gillade?

"En människa kan ha tio olika personligheter, men det räcker att en av dessa är dåliga. Den här personen fejkade allt bara för att få vara med i tv. Inte fint!"

https://www.hant.se/noje/farmen-maxines-ilska-mot-deltagaren/10171732

Tippar på Cornelia N - fast de kan ju vara för att jag själv ogillar henne. Jag tror i varje fall inte att Maxine någonsin kommer att berätta det offentligt, möjligen att hon pratar med personen själv ifråga. Det kan ju vara någon i pakten också - svårt att tro att hon ogillade de i huset så pass!
2024-02-25, 15:22
Medlem
EnLitenkilles avatar
Haha äckligt blattebeteende på Jennifer
2024-02-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tippar på Cornelia N - fast de kan ju vara för att jag själv ogillar henne. Jag tror i varje fall inte att Maxine någonsin kommer att berätta det offentligt, möjligen att hon pratar med personen själv ifråga. Det kan ju vara någon i pakten också - svårt att tro att hon ogillade de i huset så pass!

Det tror jag inte. Hon verkar ju vilja spela med henne, och det gör du väl inte med någon du ogillar? Jag tänkte mer på typ den andra Cornelia eller Ronja?
2024-02-25, 15:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Det tror jag inte. Hon verkar ju vilja spela med henne, och det gör du väl inte med någon du ogillar? Jag tänkte mer på typ den andra Cornelia eller Ronja?

Det märks tydligt att Maxine litar på Cornelia N men det är inte ömsesidigt Sedan agerar Maxine denna säsong inte alls som hon gjorde sin första säsong - då var hon mer schysst mot andra än vad hon är i den här säsongen. Tror hon blev mer eller mindre duperad och manipulerad av Cornelia N den här säsongen.
2024-02-25, 15:35
Medlem
Citat:
Det märks tydligt att Maxine litar på Cornelia N men det är inte ömsesidigt Sedan agerar Maxine denna säsong inte alls som hon gjorde sin första säsong - då var hon mer schysst mot andra än vad hon är i den här säsongen. Tror hon blev mer eller mindre duperad och manipulerad av Cornelia N den här säsongen.

Jag gillar inte Cornelia N heller. Och droppen var när hon kasta pizzan

Det är första gången jag ser Farmen på många år.
2024-02-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Blir Fredrik storbonde nu måntro.

Antingen han eller Tim. Men tippar på Fredrik och att han skickar Tim till Torpet.

Får Storbonden välja förstekämpe denna vecka tro? I så fall blir det väl Levin eller Per igen.

Levin skulle i så fall nog välja Dessan som andrekämpe (lättast att ta ut) medan Per skulle välja Cornelia eller Maxine. Troligen Cornelia.
2024-02-25, 15:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Antingen han eller Tim. Men tippar på Fredrik och att han skickar Tim till Torpet.

Får Storbonden välja förstekämpe denna vecka tro? I så fall blir det väl Levin eller Per igen.

Levin skulle i så fall nog välja Dessan som andrekämpe (lättast att ta ut) medan Per skulle välja Cornelia eller Maxine. Troligen Cornelia.

Hur många gånger får man välja/eller "kan bli" 1ekämpe på raken? Finns det några regler för det?

Har t ex i bakhuvudet att tidigare säsonger kan man visserligen bli omvald som Storbonde fast inte en 3e gång - tänkte att det kanske finns någon regel likadant för 1e kämpeval/-uttagning. Någon som vet?
Senast redigerad av CS128 2024-02-25 kl. 15:42.
2024-02-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Detta är tråden för Farmen 2024. Nytt för denna säsong är att man liksom för den senaste Robinsonsäsongen får skriva utan spoilertag så fort ett avsnitt har lagts upp på TV4 Play. De som följer säsongen via TV4 Play+ där alla veckans avsnitt läggs upp i början på veckan måste dock använda spoilertag tills avsnittet har lagts upp på TV4 Play.

Säsongen börjar den 7 januari. Se här för info om deltagarna https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4V30X/farmen-2024-har-ar-alla-deltagare

Bra regel! Följs den bra? Så man vågar sig in här och läsa
2024-02-25, 16:04
Medlem
farlings avatar
Citat:
Hur många gånger får man välja/eller "kan bli" 1ekämpe på raken? Finns det några regler för det?

Har t ex i bakhuvudet att tidigare säsonger kan man visserligen bli omvald som Storbonde fast inte en 3e gång - tänkte att det kanske finns någon regel likadant för 1e kämpeval/-uttagning. Någon som vet?

Det finns nog knappast några sådana regler eftersom produktionen styr spelet i den riktningen de vill ha det.
Har det funnits sådana regler tidigare har de ändå med största sannolikhet ändrats när produktionen sett det nödvändigt.
2024-02-25, 16:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det finns nog knappast några sådana regler eftersom produktionen styr spelet i den riktningen de vill ha det.
Har det funnits sådana regler tidigare har de ändå med största sannolikhet ändrats när produktionen sett det nödvändigt.

Du har nog rätt i det och det är väl förmodligen därför som vi tittare (plus deltagarna själva) aldrig får några regler uttalade - eller nedpräntade heller för den delen utom EN regel som deltagarna struntar i;
Storbondens ord är lag!
2024-02-25, 16:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Jennifer... Finns det någonting som är mer oattraktivt än kvinnliga kaosblattar?

Hahaha nä faktiskt inte
Jennifer är så pinsam så det är svårt att beskriva.
En liiiiten flicka i vuxen kropp, i total avsaknad av personlig mognad, med aggressionsproblem och hämndlystnad som topping.

Spänniga invandrarsnubbar är jobbiga men som du säger är det värre med de kvinnliga varianterna. Jävligt synd att hon ynglat av sig
2024-02-25, 16:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du har nog rätt i det och det är väl förmodligen därför som vi tittare (plus deltagarna själva) aldrig får några regler uttalade - eller nedpräntade heller för den delen utom EN regel som deltagarna struntar i;
Storbondens ord är lag!

Har det inte alltid funnits en regel också om att storbonden får ha med sig EN farmare i storbondestugan?
Har jag drömt det, eller är den bortplockad? Eller skiter de i regeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in