2024-02-25, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Hoppas verkligen på en uppföljning
Kolla hans Instagram...man bara häpnar
Citera
2024-02-25, 15:35
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendetta
Kolla hans Instagram...man bara häpnar

Ja just det. Insta har han. Glömt bort hans användarnamn
Citera
2024-02-25, 16:46
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Telegramgruppen ringde honom igår och det finns ett långt samtal att lyssna på där. Han var lika full igår som vid konfrontationen. Kommer absolut att resa till Filippinerna iaf.
Även Sälengubben fick ett samtal i morse, tyvärr svarade han inte. Fortsättning följer.

Hur hittar man det samtalet? I vilken tråd?
Citera
2024-02-25, 16:56
Medlem
i-go-arounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Hur hittar man det samtalet? I vilken tråd?
Ligger som nålad post i huvudforumet nu. Fråga där inne annars!

För övrigt har vi nu identitet på #133 Standardgäddan. Äntligen! Han jobbar (kvar) på posten. Bor även kvar.
Citera
2024-02-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Min undran är varför man lägger upp en dödsannons på nätet? Vanligvis görs det via en lokaltidning. När man som anhörig vet vad han har begått är det ju inte svårt att förstå att det kommer skrivas mycket "skit" av idioter när vem som helst kan kommentera anonymt.

Klart de anhöriga ska få sörja i fred. Men vad lever man i för verklighet om man tror att alla kommer att respektera det? Finns ju till och med personer här inne som har kontaktat anhöriga, sprayat skällsord på deras fasader etc. Tror gränsen är långt gången passerad över vad folk tar sig friheten att göra.

Hur gammal är du, 75?

Jag vågar påstå att de allra flesta får en digital dödsannons numera.
Citera
2024-02-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Hur gammal är du, 75?

Jag vågar påstå att de allra flesta får en digital dödsannons numera.

Brukar vara så att annonsen både publiceras i lokaltidningen och på nätet. På nätet hör en minnessida till annonsen och syftet med den varierar. Somliga närstående har behov av att "prata" med den döde och skriver långa texter om att "snart ses vi igen" osv, medan andra delar med sig av något fint minne som de anhöriga kan glädjas åt, andra visar bara sin respekt genom att skriva "Vila i frid".

Det mest extrema jag sett är en farmor/mormor som dagligen i flera års tid skrev på minnessidan och berättade för det bortgågne barnbarnet vad hon gjort under dagen, hon använde uppenbarligen minnessidan som en "kanal upp till himlen", både sorgligt och fint gjort.
Citera
2024-02-25, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du vet vilket inlägg jag svarade på, angående militära vapen och jag tror till och med du inser att min formulering avsåg att särskilja vapnens funktioner för vilka man får licens. Jag har själv vapenlicens för jakt vapen och jag vet andra som fått behålla sina trots både domar och alkoholism.

Hej

1. Ganska sent svar
2. Vissa domar har såklart inget med jakt eller licens att göra
3. Jag har v ä l d i g t svårt att se någon med rattfylla eller alkoholism få behålla sina vapen.

Motbevisa mig gärna. Och då allra helst med något mer än "jag vet en kille I knäckebrödhult vars kusin fick behålla bössan"
Citera
2024-02-25, 19:10
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Att hans sökande efter barn är vidrigt tycker alla normala.
Det tycker nog hans anhöriga oxå men dom kanske kan se HELA människan och sörjer den människan dom kände.
För dom kände inte pedofilen.
Dom kände en make, pappa, granne, jobbarkompis.
Huruvida han blev utslängd eller flyttade för att skona familjen från drevet vet inte jag men har mina tankar.

Att först få besked att han är pedofil och sen hans självmord ganska direkt efter lät ha chockat hans omgivning ordentligt.
Låt dom bara vara.
Han är död.
Han kommer aldrig mer skada ett barn men ni som skriver dumheter på hans minnessida skadar.
Ni skadar hans barn.
Och ingen vill väl skada barn???

Det kan faktiskt även vara till nackdel för dumpen, att det skrivs sådana saker på dessa minnessidor.
Totalt respektlöst för de anhöriga!
Citera
2024-02-25, 19:47
Medlem

Riktigt dryg snubbe😂
Och jäkligt märklig näsa..
Citera
2024-02-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd

Riktigt dryg snubbe😂
Och jäkligt märklig näsa..
Och en jävligt ful kuk, vad fan är det för fel på den?
Citera
2024-02-25, 20:12
Medlem
SaltKrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrozlave
Och en jävligt ful kuk, vad fan är det för fel på den?

Dragit i "den" ner till knävecket en gång för mycket kanske?
Citera
2024-02-25, 20:32
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Ligger som nålad post i huvudforumet nu. Fråga där inne annars!

För övrigt har vi nu identitet på #133 Standardgäddan. Äntligen! Han jobbar (kvar) på posten. Bor även kvar.
Oh jäklar, det var riktigt goda nyheter! Bra jobbat där borta i vildmarken. Den där fule fan som flyr som en stucken gris där genom skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in