2024-02-25, 11:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Tja om ryssarna tycker de har för många båtar är det en bra idé.
Citera
2024-02-25, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Russkiy mir

Citat:
10 years of occupying Crimea, garbage fills the streets, total kleptocracy, all elements of Russian culture present.

Last night, drunk Russian soldiers decide to go into a cafe, beat and rob everyone

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1761629180498772425

Ja jävlar. Ryzzar är genomvidriga. Det blev ett par Söndertrampade huvuden, ett par avslagna armar. Förmodligen en avslagen käke också.

Skulle inte förvåna mig om det här är pissryzzens sätt att försöka bli älskad av lokalbefolkningen.
Citera
2024-02-25, 11:41
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Alltså, jag måste nog erkänna att jag inte hänger med, alls. Menar du att jag, och alla andra, enligt ryzzen, är judiska nazister?

Nej. Du är bara en vanlig nazist enligt ryssar. Antirysk det vill säga. Man återanvänder gammal propaganda. Precis som dagens media återanvänder gamla tidens skräck för ryssen så återanvänder ryssarna gammal skåpmat från andra världskriget. Tydligen har ingen lärt sig något från den tiden.
Citera
2024-02-25, 11:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja, går ta från andra kuster med.

Perfekt, blir bra mål för Ukraina att sänka!
Citera
2024-02-25, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om Ukraina anfaller Transnistrien kommer stödet för Ukraina att vackla i väst.

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Att stödet vacklar har ju ni rysshoror ylat om i snart ett år? Fått nytt manus eller vad är det som fått er på nya tankar?

”Om ukrainarna skjuter granater eller använder drönare på mål inne i Ryzzland, kommer stödet från väst att minska.”

Not so much…
Citera
2024-02-25, 11:54
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Faktum är att Ryssland inte kommer att gå ut. Ska man spendera pengar tills hela Ukraina är en grushög? Och sen? Man får helt enkelt bita i det sura äpplet och gå till förhandlingsbordet, även om det inte kommer vara till de bästa villkoren för Ukraina. Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.
Du kan ju vara glad att du bor i Sverige 🇸🇪
Citera
2024-02-25, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Nej. Du är bara en vanlig nazist enligt ryssar. Antirysk det vill säga. Man återanvänder gammal propaganda. Precis som dagens media återanvänder gamla tidens skräck för ryssen så återanvänder ryssarna gammal skåpmat från andra världskriget. Tydligen har ingen lärt sig något från den tiden.

Aha. Så det är därför som du och de andra ryzzhororna kallar Zelenskyy för nazist? Trots att han har judiskt påbrå?

Och vad kallar du och dom andra piss-ryzzarna riktiga nazister? Såna som våldtsr och mördar oskyldiga kvinnor och barn, bara för att dom är Ukrainare? Nationalhjältar?
Senast redigerad av ABanderas68 2024-02-25 kl. 12:00.
Citera
2024-02-25, 11:56
Medlem
Det GÅR inte att ”förhandla” med ryssen eftersom ryssen aldrig har hedrat ett avtal.
Det vet Ukraina, det vet alla som gjort affärer med ryssar och det vet alla som idrottat med ryssar.

Det enda som gäller är makt. Pengar, våld eller kontakter som har pengar/våld.

Så nu gäller att stänga av ryssen från pengarna och spöa skiten ur dem.
Citera
2024-02-25, 11:56
Medlem
Citat:
Tänker du alls? Om Ryssland annekterar Alaska eller en del av Finland så gör det inte att stödet för den som krigar mot Ryssland minskar, tvärtom.

En annektering av Transnistrien är en rysk krigsförklaring mot Moldavien. Ytterligare ett europeiskt land.
Citera
2024-02-25, 11:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
[…]

Personligen är jag inte intresserad av att betala för krig och mer död, ser inte riktigt vad det är jag skall vara glad över.

Vad är det du tror du betalar?
Citera
2024-02-25, 12:02
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Aha. Så det är därför som du och de andra ryzzhororna kallar Zelenskyy för nazist? Trots att han har judiskt påbrå?

Aldrig kallat Zelensky för nazist. Lägg inte ord i min mun. Men det är väl er huvudsakliga argumentationsteknik, det och personangrepp. Ibland undrar man om NATO-vurmarna är över 18 år eller om det folks barn som får sin veckopeng för att sitta och spamma här. Men ja det är en jude som utnyttjar antisemiter och det går väl rätt bra, de flesta azovnazisterna har väl stupat i strid vid det här laget och de som är kvar kan vittvättas senare via medias propaganda.
Citera
2024-02-25, 12:08
Medlem
Citat:

Varför då? Det är ju inget annat land än Ryssland som erkänner staten. Alla länder förutom Ryssland anser att Transnistrien är en del av Moldavien. Så om den moldaviska regeringen inte opponerar sig så lär inte omvärlden göra det heller.

Dessutom är området inte ens oberoende. Europadomstolen anser att Ryssland redan utövar sådan effektiv kontroll av republiken att Ryssland dömts vara ansvarigt för överträdelser av Europakonventionen som sker i Transnistrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in