2024-02-25, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
JA ni må tycka att det är fel av mig att kalla personer som er för efterblivna horungar. Faktum är dock att ni är det.

Ni har inte frågat vad jag anser om dagens kriminalvård kring barn men hela ditt resonemang är efterblivet.
Om ni i er lilla patetiskta hjärna tror att barnkonventionen någonsin kommer att skrotas...
Dröm vidare...

Va? Vem har sagt något om vad du kallar mig?
Det kunde jag inte bry mig mindre om!

Trodde vi diskuterade horungar på sis hem?
Fast varför skall jag fråga vad du anser om dagens kriminalvård runt barn när din ställning är nog så tydlig i ditt första inlägg?

Vart har jag skrivit att jag tror den kommer skrotas, jag skrev att ANSER den borde skrotas.

Förövrigt, dina påhopp ger dig inga poäng.
Citera
2024-02-25, 06:24
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvananTrop
Va? Vem har sagt något om vad du kallar mig?
Det kunde jag inte bry mig mindre om!

Trodde vi diskuterade horungar på sis hem?
Fast varför skall jag fråga vad du anser om dagens kriminalvård runt barn när din ställning är nog så tydlig i ditt första inlägg?

Vart har jag skrivit att jag tror den kommer skrotas, jag skrev att ANSER den borde skrotas.

Förövrigt, dina påhopp ger dig inga poäng.

I TS står inget om min åsikt kring juvenila kriminella eller minderåriga.

Att vissa personer bör tvätta munnen med tvål och skölja med klorin minst 3 ggr/dag förstår jag.

Jag har många åsikter kring juvenila och unga vuxna. Fotboja med husarrest och/eller samhällstjänst är pinsamt underskattat.
Citera
2024-02-25, 07:00
Medlem
Sverige är ett riktigt mardrömssamhälle och SIS är en perfekt representation av dysfunktionen.
Citera
2024-02-25, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
"Ungdomar tillåts sova stor del av dagen och ha kvar sina telefoner trots begränsning. Och det har även förekommit att intagna haft sex med besökare framför personal.

Det är några av de missförhållanden som framkommit när Ivo nu granskar Tysslinge, ett av Sis två ungdomshem med högsta säkerhetsklass."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/intagna-hade-sex-framfor-sis-personal

Det handlar ju om barn så utifrån det.

Är det okej att personal står och ser på när kids har sex?
Är det inte lite pervovarning?

Går personalens klagosånger emot hur barn bör behandlas?
Kidsen kanske behöver sömn och sociala kontakter för att klara vardagen, eller?

Har klagosångerna stöd i barnkonventionen, som är svensk lag, för att begränsa barnens rättigheter?

https://www.barnombudsmannen.se/barnkonventionen/om-barnkonventionen/

SIS är ett skämt.

Skrota hela idén och inför disciplinerade militära anstalter med sträng disciplin och filosofi där ungdomar inte får lämna förrän dom avlagt en gymnasie examina och kan citera åtminstone fem stora tänkare (typ nietchze, friedman, jung) största bidrag till efter mänskligheten.
Citera
2024-02-25, 07:02
Medlem
Undrar vad de tror skulle ersätta sis. Dessa boenden är ju mest förvaring. Ungdomarna har ofta ingen tanke på att bättra sig. Finns inte mycket personalen kan göra mer än att skydda sig själva när de blir attackerade. Enda sättet att på något håll rehabilitera en unge är ju att försöka bryta ner dem som vi har hört historier om. Att vara snäll och lågaffektiv så ungdomen börjar gråta och vill förändras fungerar bara på film inte i verkligheten
Citera
2024-02-25, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvananTrop
Du kan börja med att sluta kalla dom kids, redan där ser man hur fel din syn är, detta är horungar det handlar om.
Detta är människor som i de flesta fall skulle sitta i ett fängelse för vuxna då de befinner sig där dom är pga grova brott.

Utan att ha varit där är deras om det stämmer det som påstås är deras "klagosång" berättigad och är ett tecken på hur förlegat hela SiS tanken är.

Förövrigt barnkonventionen borde skrotas i sin helhet och anpassas efter barn inte halvvuxna horungar som är kriminella eller tungt kriminella.

Där har du fel. Cirka 100 pojkar/flickor (mestadels pojkar) är
Där pågrund av brott/kriminalitet. Resterande 6-700 stycken som placeras där under året är där pga av självskadebeteenden, eller att dom har hemma problem, eller blivit utsatta för övergrepp och man låser in flickor med kriminella för att ”skydda dom”…. SiS är ett skämt. Dom låser in oskyldiga barn i flera år med tungt grovt kriminella. Sedan dom väldigt få barn där med brottsdom har mer frihet än en flicka med LVU som blivit inlåst för hon kanske har autism eller bråkat med mamma hemma och rymt lite… Sverige är en skandal. Frihetsberövar barn hur som helst
Citera
2024-02-25, 07:39
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
SIS är ett skämt.

Skrota hela idén och inför disciplinerade militära anstalter med sträng disciplin och filosofi där ungdomar inte får lämna förrän dom avlagt en gymnasie examina och kan citera åtminstone fem stora tänkare (typ nietchze, friedman, jung) största bidrag till efter mänskligheten.

Skriver du som inte behärskar svenska språket.
"gymnasie examina" det heter "gymnasieexamen".
största bidrag till efter mänskligheten".

Och seriöst"största bidrag till efter mänskligheten".

Alltså är det på denna patetiska nivån som särskolan lyckas lära särbegåvade att hantera svenska språket....

SiS behöver ändras. Dock inte i fascistisk inriktning.
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-02-25 kl. 07:44.
Citera
2024-02-25, 07:48
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Där pågrund av brott/kriminalitet. Resterande 6-700 stycken som placeras där under året är där pga av självskadebeteenden, eller att dom har hemma problem, eller blivit utsatta för övergrepp och man låser in flickor med kriminella för att ”skydda dom”…. SiS är ett skämt. Dom låser in oskyldiga barn i flera år med tungt grovt kriminella. Sedan dom väldigt få barn där med brottsdom har mer frihet än en flicka med LVU som blivit inlåst för hon kanske har autism eller bråkat med mamma hemma och rymt lite… Sverige är en skandal. Frihetsberövar barn hur som helst

Tack för den. Det är just den saken som inte lyfts kring Sis. Ville inte ha den i TS för ville nån annan skulle lyfta saken och nu gjorde du det. Tack.
Citera
2024-02-25, 07:58
Avslutad
Återinför uppfostringsanstalt NU med besöksförbud.
Citera
2024-02-25, 08:38
Medlem
citymormors avatar
Enkelt! Stoppa in dom i fängelse.

Vuxet brott, vuxet straff.
Citera
2024-02-25, 09:07
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Klart att de unga kaozbabbarna ska få knulla och ha mobiltelefon efter att de har sprängt, dödat, sålt knark, våldtagit, rånat för vi vill ju inte vara rasister eller hur?

Bättre att lägga sig platt och låta de göra som de vill.
Citera
2024-02-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz

Dömd för brott eller rör sig i kretsar med kriminalitet är för mig likvärdigt, det ena är en horunge som blivit påkommen det andra en horunge som kommit att bli påkommen, (dvs lagförd).

Där jag är enig med dig är de som är inlåsta pga övergrepp eller stökiga hemförhållanden, de skall inte sättas med de jag skrev ovanför.

Däremot skall ungdom dömd för brott dömas och hanteras som vuxen from 13års ålder i min värld vid vissa typer av brott.
Tex våldsbrott och vissa typer av tillgreppsbrott, så ungdomsfängelse är eg onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in