2024-02-24, 22:45
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
"Ungdomar tillåts sova stor del av dagen och ha kvar sina telefoner trots begränsning. Och det har även förekommit att intagna haft sex med besökare framför personal.

Det är några av de missförhållanden som framkommit när Ivo nu granskar Tysslinge, ett av Sis två ungdomshem med högsta säkerhetsklass."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/intagna-hade-sex-framfor-sis-personal

Det handlar ju om barn så utifrån det.

Är det okej att personal står och ser på när kids har sex?
Är det inte lite pervovarning?

Går personalens klagosånger emot hur barn bör behandlas?
Kidsen kanske behöver sömn och sociala kontakter för att klara vardagen, eller?

Har klagosångerna stöd i barnkonventionen, som är svensk lag, för att begränsa barnens rättigheter?

https://www.barnombudsmannen.se/barnkonventionen/om-barnkonventionen/
Citera
2024-02-24, 22:48
Medlem
Lena-BHs avatar
Högst osannolikt iaf inte sex som nakenknull, på sin höjd lite petting eller?

Aja om det förekommer så måste det givetvis stävjas/avbrytas, att personalen blir jävligt ställd och tappar fattningen har jag full förståelse för men jag hade tagit dom i örat och skickat in i snickerboa!

SiS är väl typ nerlagt?
Citera
2024-02-24, 23:02
Bannlyst
Stäng ner skiten och gör det helst nu Gunnar Strömmer! Dessa så kallade ""kids"" har haft skoj alldeles för länge. Nu får det vara slut på det roliga!!!
Citera
2024-02-24, 23:15
Medlem
Lena-BHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strelow
Stäng ner skiten och gör det helst nu Gunnar Strömmer! Dessa så kallade ""kids"" har haft skoj alldeles för länge. Nu får det vara slut på det roliga!!!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-vill-lagga-ned-sis

Sis har nog aldrig varit roligt, varken för personal eller barnen.
Citera
2024-02-24, 23:25
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena-BH

Aja om det förekommer så måste det givetvis stävjas/avbrytas, att personalen blir jävligt ställd och tappar fattningen har jag full förståelse för men jag hade tagit dom i örat och skickat in i snickerboa!

SiS är väl typ nerlagt?

Nerlagt?
Sverige vännerna och deras regering vill lägga ner det men det finns ännu.
https://www.stat-inst.se/
Citera
2024-02-24, 23:38
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2024-02-24, 23:52
Medlem
Citat:

SiS är väl typ nerlagt?

Batikhäxor finns även som män, och de skall inte jobba med unga kriminella.
Citera
2024-02-25, 00:07
Medlem
Citat:

SiS är väl typ nerlagt?

Citat:
Förstår inte varför du skrivet det till mig, kan du utveckla så jag förstår?

om dom är menlösa så händer inte det fetade, jag känner en tjej som jobbar inom sis och hon är nymfoman, sätter på allt rör sig har mina misstankar om yrkesval, kvinnor är inte så oskyldiga alla ggr
Senast redigerad av koktkille 2024-02-25 kl. 00:16.
Citera
2024-02-25, 03:39
Medlem
Citat:

SiS är väl typ nerlagt?

Förut fanns det i stort sätt alltid förbud mot att ha sex med andra intagna/boende både på SIS o HVB!

Men det ändrades för några år sedan när socialstyrelsen meddelade att även placerade ungdomar har rätt till sin sexualitet!!!!!

Även om det så klart förekom sexuella kontakter ändå i smyg så hade vi som personal iaf en liiite större möjlighet att kunna skydda ungdomar som väldigt lätt blir utnyttjade. Har dom besök utifrån kan man ha som ”regel” att man inte får ha sex i besöksrummen men kan aldrig ge någon konsekvens om det händer. Ett samtal av ungdomen till socialstyrelsen o det blir ett jävla liv!

Stort tack till barnkonventionen!
Citera
2024-02-25, 04:01
Medlem
zombie-nations avatar
Har sispersonalen glömt att de är personal? Tror de att ungdomarna bara ska sköta sig och de ska sitta och dricka kaffe? De är väl där för att hålla ordning.

Hur länge orkar vi med att folk inte gör sitt jobb?

Mentaliteten finns överallt, folk tror att det går ut på att göra inget och få pengar.
Citera
2024-02-25, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
"Ungdomar tillåts sova stor del av dagen och ha kvar sina telefoner trots begränsning. Och det har även förekommit att intagna haft sex med besökare framför personal.

Det är några av de missförhållanden som framkommit när Ivo nu granskar Tysslinge, ett av Sis två ungdomshem med högsta säkerhetsklass."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/intagna-hade-sex-framfor-sis-personal

Det handlar ju om barn så utifrån det.

Är det okej att personal står och ser på när kids har sex?
Är det inte lite pervovarning?

Går personalens klagosånger emot hur barn bör behandlas?
Kidsen kanske behöver sömn och sociala kontakter för att klara vardagen, eller?

Har klagosångerna stöd i barnkonventionen, som är svensk lag, för att begränsa barnens rättigheter?

https://www.barnombudsmannen.se/barnkonventionen/om-barnkonventionen/

Du kan börja med att sluta kalla dom kids, redan där ser man hur fel din syn är, detta är horungar det handlar om.
Detta är människor som i de flesta fall skulle sitta i ett fängelse för vuxna då de befinner sig där dom är pga grova brott.

Utan att ha varit där är deras om det stämmer det som påstås är deras "klagosång" berättigad och är ett tecken på hur förlegat hela SiS tanken är.

Förövrigt barnkonventionen borde skrotas i sin helhet och anpassas efter barn inte halvvuxna horungar som är kriminella eller tungt kriminella.
Citera
2024-02-25, 05:58
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvananTrop
Du kan börja med att sluta kalla dom kids, redan där ser man hur fel din syn är, detta är horungar det handlar om.
Detta är människor som i de flesta fall skulle sitta i ett fängelse för vuxna då de befinner sig där dom är pga grova brott.

Utan att ha varit där är deras om det stämmer det som påstås är deras "klagosång" berättigad och är ett tecken på hur förlegat hela SiS tanken är.

Förövrigt barnkonventionen borde skrotas i sin helhet och anpassas efter barn inte halvvuxna horungar som är kriminella eller tungt kriminella.

JA ni må tycka att det är fel av mig att kalla personer som er för efterblivna horungar. Faktum är dock att ni är det.

Ni har inte frågat vad jag anser om dagens kriminalvård kring barn men hela ditt resonemang är efterblivet.
Om ni i er lilla patetiskta hjärna tror att barnkonventionen någonsin kommer att skrotas...
Dröm vidare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in