2024-02-24, 23:52
Medlem
picapicans avatar
Hade inte Danny framfört denna låt, hade den aldrig gått vidare. Detsamma med Dotters.

Hur kan man ha med två nästan likadana låtar och epa-dunksnummer samma år, jag tänker på Snusk och Lia? Det är ju ändå en väldigt speciell genre. Kläderna och färgen rosa har de också gemensamt. Den enda skillnaden är att den ena har rånarluva på huvudet. Lia sjöng t.o.m. om en dalahäst i sitt nummer.
Citera
2024-02-24, 23:59
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Dotter skulle få smaka på dotters bröst, va f-n det vill jag också göra..
Ja den såg man inte komma men men man tar väl ta en för laget!

Tror att maria sur tar hem hela kalast och danny kommer tvåa i vanlig ordning.
Citera
2024-02-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Danny borde kompensera flickstackarn han tog staven ifrån (fast han får ett tydligt nej) med två fribiljetter till finalen och en personlig ursäkt med trevligt bemötande, spelar ingen roll att han ordnar att flickstackarn får tillbaka staven EFTER festen, då är det redan slut. Som det ser ut nu verkar han inte ens förstå vad han verkligen gjorde och försöker skämta bort det på efterintervjun, pinsamt dåligt gjort och inget vidare gott föredöme. Hoppas åtminstone SVT tar ansvar, allt annat är förkastligt och kommer kommas ihåg lång tid framöver.

Såja släpp det nu. Det var en jävla plaststav som de fick gratis av arrangörerna. Lär ungejäveln att ge fan i att räcka fram saker som den inte vill ge bort.
Citera
2024-02-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Länkar låten här. Har lyssnat igenom den en gång till.
Allt är synthar, även det ljud som kan "uppfattas" som distad gitarr. Tro mig jag vet.

https://open.spotify.com/track/0SGMCZngLMlB3w34r0cmaz?si=E1ck_KnETquMW3JiQKuM4A

Även om det skulle vara så som du säger, att gitarrerna enbart är syntar, vilket du inte ger några som helst belägg för förutom ett töntigt "tro mig jag vet", blir det ändå en gränsdragningsfråga. Det är ofrånkomligt distade elgitarrljud vi hör oavsett hur de genererats. Samma gäller realistiskt programmerade trummor och triggade trummor, det är fortfarande trumljud vi hör. Ingen, åtminstone inte i populärmusikaliska sammanhang, skulle få för sig att ett pianostycke som genererats med VST-plugins och MIDI-synt inte är ett pianostycke bara för att det inte spelats in på ett riktigt akustiskt piano.
Citera
2024-02-25, 00:11
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vet inte vad du har för krav. Men Dannys låtskrivare har skrivit och producerat musik till bl a Avicii, Swedish House Mafia, Axwell Λ Ingrosso, Harry Styles och One Direction..

Det var väl en skitlåt som låg och skräpade då som ingen av de där artisterna ville ha och den fick gå till mello
Citera
2024-02-25, 00:12
Medlem
JoakimFenixs avatar
Dotters låt var en toppen melodifestivalenlåt. Framträdandet var likaså. Danny sjöng sisådär och låten var inget speciellt men framförandet var bra. Givetvis skulle han inte gått vidare om han inte var Danny Saucedo

Jag tror inte att han vinner tävlingen, han kommer nog 2a eller 3a men det känns som att någon kommer sno förstaplatsen.

Lasse Stefanz överraskade mig, inte en speciellt dålig låt. Trodde den skulle vara betydligt jönssigare. Jag började nästan tro i någon sekund att det skulle bli någon Kvinnaböske-effekt där de skulle gå vidare till final

Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Danny borde kompensera flickstackarn han tog staven ifrån (fast han får ett tydligt nej) med två fribiljetter till finalen och en personlig ursäkt med trevligt bemötande, spelar ingen roll att han ordnar att flickstackarn får tillbaka staven EFTER festen, då är det redan slut. Som det ser ut nu verkar han inte ens förstå vad han verkligen gjorde och försöker skämta bort det på efterintervjun, pinsamt dåligt gjort och inget vidare gott föredöme. Hoppas åtminstone SVT tar ansvar, allt annat är förkastligt och kommer kommas ihåg lång tid framöver.

Åh herregud. Skaffa en hobby eller något, tälj pinnar, vadsomhelst
Citera
2024-02-25, 00:15
Medlem
Denna deltävling gissade jag rätt placering på samtliga (möjligen att jag vände på Albin och Scarlet). Finalisterna var givna, även om jag nog tycker att Albins låt var snäppet bättre än Dannys. Men Dotter var absolut bäst! Det är en välskriven låt som inte är lika förutsägbar som de övriga.
Citera
2024-02-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Även om det skulle vara så som du säger, att gitarrerna enbart är syntar, vilket du inte ger några som helst belägg för förutom ett töntigt "tro mig jag vet", blir det ändå en gränsdragningsfråga. Det är ofrånkomligt distade elgitarrljud vi hör oavsett hur de genererats. Samma gäller realistiskt programmerade trummor och triggade trummor, det är fortfarande trumljud vi hör. Ingen, åtminstone inte i populärmusikaliska sammanhang, skulle få för sig att ett pianostycke som genererats med VST-plugins och MIDI-synt inte är ett pianostycke bara för att det inte spelats in på ett riktigt akustiskt piano.
Om jag är "töntig" vet jag inte... men det var inga fysiska elgitarrerr.

Det jag egentligen retar mig på att akten presenteras som "rockband"...
Behöver jag skriva mer..?

Jo jag kan nämna att iaf jag hör om trummorna är programmerade eller en nerladdad vst plu in.. det ska till ofantligt bra redigering om jag ska gå bet på det, men visst det märker säkert inte 95% av lyssnarna...
Citera
2024-02-25, 01:08
Medlem
Man får verkligen hoppas att de har sparat det bästa till sist. Hittills så är det väl bara Smash into pieces, Liamoo, och Danny som haft nånting att komma med.
Citera
2024-02-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Melodifestivalen 1981. Vilken jävla klasskillnad.
https://www.svtplay.se/video/jVJyv7j/melodifestivalen-oppet-arkiv/melodifestivalen-1981?id=jNdD4p8

Dagens upplägg känns mest som ett sätt för Svt att göda diverse kompisar med skattemedel. Korruption i vanlig ordning.
Helt fantastikt!! På den tiden gjorde dom musik. Äkta.
Och inte massa flams i mellanakterna heller.
Citera
2024-02-25, 01:27
Avslutad
Scarlet tycker snoppar är fula, säger hon i Aftonbladet. Vad blir hon kåt på hos en man. Stackars hennes man
Citera
2024-02-25, 01:32
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Scarlet tycker snoppar är fula, säger hon i Aftonbladet. Vad blir hon kåt på hos en man. Stackars hennes man
Håller med. Inte fan är dom vackra. Ska man vara sån är väl fittan rent objektivt inte nämnvärt vacker heller? No homo är väl tom kuken stiligare om något? Ett par härliga pattar dock, få saker är så bildsköna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in