2024-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Varför ge Danny en massa extra tid inför numret? Orättvist!

Det handlade väl främst om att man behövde tid att rigga scenen. Lasse Stefanz, i numret innan, hade både trumset och en "brygga" på scenen som behövde plockas undan. Medans Danny därefter hade "valv" och trappor i sitt nummer som behövde byggas upp.
Citera
2024-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Hur vet du det? Känner du producenterna eller? Inga större svårigheter att ratta fram den där typen av Rammstein-ljud till en elgitarr. Givetvis är det ett flertal lager av syntar i mixen också, men hör ingen direkt anledning att tvivla på att det är riktiga gitarrer.
Du får tro vad du vill så klart.
Sen var det ju ingen hårdrockslåt.
Mer en eurodiscolåt. Där refrängen gick på fanns ju en fantastisk chans att stöpa låten rakt in i en fantastisk doommetal.
Citera
2024-02-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Var tydligen samma låtskrivare så det förklarar nog en del.

Japp, men det är bara Anderz Wrethov som skrivit bägge låtarna. "Guld och gröna skogar" skrev han ihop med Elin Wrethov, Johan Bejerholm och Johan Deltinger. Medans han skrev Lasse Stefanz låt ihop med Robert Norberg och Anders Wigelius.
Citera
2024-02-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du får tro vad du vill så klart.
Sen var det ju ingen hårdrockslåt.
Mer en eurodiscolåt. Där refrängen gick på fanns ju en fantastisk chans att stöpa låten rakt in i en fantastisk doommetal.

Jag har aldrig hävdat att det skulle vara en hårdrockslåt och tycker att det var larvigt att de marknadsförde sig som ett metalakt när så inte var fallet. Men att hävda att det inte finns någon gitarr i låten (vilket du gjorde) är felaktigt, gitarrerna hörs klart och tydligt, och det var det jag invände på, inget annat. Gitarrer, ja. Metal, nej.
Citera
2024-02-24, 23:00
Medlem
Nu vill jag inte låta som en pessimist.

Men är det fler här än jag som tycker att mello har dåliga låtar i år?
Citera
2024-02-24, 23:20
Medlem
Jenshalls avatar
Patetiskt Danny ställer upp när produktionen ber honom för att ha tillräckligt med names för alla deltävlingar. Men det är klart degen skall in och han får betala tillbaka.
Citera
2024-02-24, 23:22
Medlem
Var inga vidare låtar ikväll
Citera
2024-02-24, 23:24
Medlem
Väldigt svagt år. Kan inte se en tydlig vinnare eller några som ens kommer vara topp tre
Citera
2024-02-24, 23:28
Bannlyst
Danny Saucedo - Amazing

Här har ni hans lysande bidrag som slutade på andraplats efter Loreen år 2012; https://www.youtube.com/watch?v=kBBOl2_hsLE

Ett guldbidrag som hade sopat rent detta mediokra år.

Till alla er därute, Danny ville inte vinna i år.

Sverige ville inte skicka ett vinnarbidrag i år.

Om det kostar för mycket och arrangera två år i rad? Är vi för rädda för och ta risken?

Det får vara osagt.
Citera
2024-02-24, 23:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Melodifestivalen 1981. Vilken jävla klasskillnad.
https://www.svtplay.se/video/jVJyv7j/melodifestivalen-oppet-arkiv/melodifestivalen-1981?id=jNdD4p8

Dagens upplägg känns mest som ett sätt för Svt att göda diverse kompisar med skattemedel. Korruption i vanlig ordning.
Citera
2024-02-24, 23:41
Medlem
Snarkarens avatar
Danny borde kompensera flickstackarn han tog staven ifrån (fast han får ett tydligt nej) med två fribiljetter till finalen och en personlig ursäkt med trevligt bemötande, spelar ingen roll att han ordnar att flickstackarn får tillbaka staven EFTER festen, då är det redan slut. Som det ser ut nu verkar han inte ens förstå vad han verkligen gjorde och försöker skämta bort det på efterintervjun, pinsamt dåligt gjort och inget vidare gott föredöme. Hoppas åtminstone SVT tar ansvar, allt annat är förkastligt och kommer kommas ihåg lång tid framöver.
Citera
2024-02-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Jag har aldrig hävdat att det skulle vara en hårdrockslåt och tycker att det var larvigt att de marknadsförde sig som ett metalakt när så inte var fallet. Men att hävda att det inte finns någon gitarr i låten (vilket du gjorde) är felaktigt, gitarrerna hörs klart och tydligt, och det var det jag invände på, inget annat. Gitarrer, ja. Metal, nej.
Länkar låten här. Har lyssnat igenom den en gång till.
Allt är synthar, även det ljud som kan "uppfattas" som distad gitarr. Tro mig jag vet.

https://open.spotify.com/track/0SGMCZngLMlB3w34r0cmaz?si=E1ck_KnETquMW3JiQKuM4A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in