Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
Varför påstår alltid ni rysshoror att ni är neutrala? Ingen går på era banala försök.
Mina inlägg är väldigt neutrala, jag förväntar mig dock inte att du eller någon annan användare som har personangrepp som debattmetodik ska förstå det. Ni är ju trots allt svagbegåvade.
Citat:
Ursprungligen postat av
senapsillen
Faktum är att Ryssland var på väg mot kiev. Ingen kunde ju då veta att detta skulle bli tidernas största militära flopp. Så läget det mycket bättre ut nu faktiskt när Ukraina till och med har anfallet mål inne i Ryssland och typ sänkt flottan i svarta havet.
Den första delen stämmer nog rätt så bra.
Dock i efterhand, så har nog det haft en motsatt effekt, speciellt när man i massmedia gick ut med att Ryssland är så dåliga på att kriga, har inte bra logistik, utdaterade taktiker osv osv. Det var ju därför man pratade så mycket om motoffensiven och om hur man skulle köra över Ryssland med stödet från väst, dock visade det sig vara ett stort misslyckande. Just på grund av att man underskattade deras förmåga baserat på början av kriget. Det är min teori.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Det är inte realistiskt att tro att 80% av svenska folket stödjer Ukraina. Du har rätt. Jag gissar att 95 % av svenskarna står bakom Ukraina, minst.
Hur sympatierna för Ukraina bland araber och dylikt som råkar bo i Sverige ser ut har jag dock ingen aning om.
Och vad baserar du detta på, användare i denna tråd eller?