2024-02-24, 20:56
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Mår du bra? Försvarar jag Ryssland för att jag inte vill att mina skattepengar skall finansiera mer krig och död? Det är som att kasta pengar i brunnen, och slutresultatet ändrar sig inte. Du ser ju själv vart all stöd hittils tagit Ukraina. Bättre att gå till förhandlingsbordet och få ett slut på det hela.

Hur ser förutsättningarna ut för fred för dig då?
Citera
2024-02-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så allt går enligt Putins plan?

Är du också svagbegåvad? Vad har Putins plan med mitt inlägg att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vem ligger bakom situationen i Ukraina? Vem är högst ansvarig?

Är ju en ganska bred fråga, om du tänker vem som är ansvarig för själva invasionen så är det ju Putin. Men om man tänker på omständigheterna som ledde upp till invasionen samt, alla beslut som tagits efter invasionen har man nog fler skyldiga.
Citera
2024-02-24, 21:35
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Jag har kommenterat rätt så många gånger vad jag tycker, jag är emot all form av krig och invasioner. Det bästa hade varit om Ryssland drog sig tillbaka och återgav de ockuperade områdena. Men är man realistisk så kommer detta inte att hända, därav är näst bästa sätt att lösa detta, genom diplomati.

Gick det bra för Tyskland som campade i Frankrike mellan 2014-2018?
Kom gärna med ett historiskt exempel på en misslyckad invasion där angriparen har misslyckats som på något sätt blir en framgång.
Citera
2024-02-24, 21:41
Medlem
Ikväll kom uppgifter om att Ryssland fått full kontroll över Lastochkyne på östfronten.

https://ibb.co/kHxYy1K

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Robotyne har inte fallit i ryssarnas händer, deras attack har slagits tillbaka.

https://twitter.com/astraiaintel/status/1761399572234944885?t=CNpR2Z02cJdk645-p4IuDA&s=19

Det var jag som uttryckte mig slarvigt, du har rätt. Dock lär den falla förr eller senare. Hela den sektorn är snart omringad.
Senast redigerad av Skogsvandring 2024-02-24 kl. 21:50.
Citera
2024-02-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Ja du har det finns fler i ryssland än putin som har ansvar för skiten de ställt till med i ukraina,, det är väl bara gorbatjov som går skuldfri?
Nja, inte om man frågar folk i Litauen…
Citera
2024-02-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, 9000 demonstranter är ganska många. Därutöver visar samtliga opinionsundersökningar att det svenska stödet för Ukraina är starkt🙂
det här kriget verkar ju fått folk att tappa allt sunt förnuft, dom ylar om att nato skall gå in med trupper
och att sverige ska med i nato, förstår dom verkligen inte att risken att dö av blyförgiftning drastiskt ökar för dem. dom där sketna kvadraterna som ukraina förlorat kan omöjligtvis vara värda alla som redan döda.
off.t
jag har varit på ett antal konserter, det var inga 9 000 p plattan MAX 2-3 000 st
klart alla opinionsundersökningar låter så, det är vad narrativet vill.

demokratin är död, leve demokratin
Citera
2024-02-24, 21:52
Medlem
Citat:
Faktum är att det inte heller går bra för din husse putler, oljeraffinaderier brinner ett i veckan , plan skjuts ner varje dag, flottan i sevastopol är ett minne blott,, hur i helvete skall putler få rätsida på detta?

Det återstår att se, men med tanke på att det du nämner inte direkt ändrat situationen vid fronten tror jag nog att Putin inte är särskilt orolig.

Citat:
Ja du har det finns fler i ryssland än putin som har ansvar för skiten de ställt till med i ukraina,, det är väl bara gorbatjov som går skuldfri?

Det är ju knappast bara Ryssland som styr och ställer när det kommer till geopolitik, men det kanske är svårt för dig att förstå med tanke på hur du stavar och skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så vi ska fortsätta leka att du är neutral? Vore lite roligare om ni kom på en ny ingång nån gång.

Tycker det vore mer intressant om ni kunde argumentera med någon som är neutral. Men det verkar ju som att det enda ni kan göra är att kalla någon för vatnik eller ryss så fort man säger något som inte är enligt narrativet.
Citera
2024-02-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
det här kriget verkar ju fått folk att tappa allt sunt förnuft, dom ylar om att nato skall gå in med trupper
och att sverige ska med i nato, förstår dom verkligen inte att risken att dö av blyförgiftning drastiskt ökar för dem. dom där sketna kvadraterna som ukraina förlorat kan omöjligtvis vara värda alla som redan döda.
off.t
jag har varit på ett antal konserter, det var inga 9 000 p plattan MAX 2-3 000 st
klart alla opinionsundersökningar låter så, det är vad narrativet vill.

demokratin är död, leve demokratin

Ja till skillnad från dig och dina gelikar så anser de flesta normala människor att Ukraina och därigenom Europa bör skyddas från Rysslands terror.
Citera
2024-02-24, 21:57
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Det återstår att se, men med tanke på att det du nämner inte direkt ändrat situationen vid fronten tror jag nog att Putin inte är särskilt orolig.

Det är ju knappast bara Ryssland som styr och ställer när det kommer till geopolitik, men det kanske är svårt för dig att förstå med tanke på hur du stavar och skriver.

Tycker det vore mer intressant om ni kunde argumentera med någon som är neutral. Men det verkar ju som att det enda ni kan göra är att kalla någon för vatnik eller ryss så fort man säger något som inte är enligt narrativet.

Varför påstår alltid ni rysshoror att ni är neutrala? Ingen går på era banala försök.
Citera
2024-02-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jo, i princip alla dina inlägg tolkar jag som stöd för Rysslands invasionskrig. Jag frågade dig också den uppriktiga frågan "Vad tycker du istället för att tramsa" men du är hal som en ål. Fjant.

jag får väl hjälpa till
de ockuperade områdena blir egen republik, välkomna i EU som även Ukraina ska vara, men får hålla sig utanför nato och ryssland.
alla naturtillgångar delar Ukraina och den nya republiken 50/50 på,
ett första utkast,
Citera
2024-02-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nu ljuger du igen, lilla rysshora. Styrkt dina påståenden för helvete.
Hade du hängt med i nyheterna dom sista veckorna så hade du vetat att dom sista ukrainska soldaterna barikaderade sig i koksfabriken och det har regnat ryska bomber och raketer över fabriken i månader..
Kom in i matchen din idiot!
Citera
2024-02-24, 22:11
Avslutad
Citat:
"Undersökningen omfattar 1 045 intervjuer under perioden 28 december 2023 – 3 januari 2024 och är genomförd som en webbundersökning."

edit: dessutom måste man anmäla sig för att delta i demoskops "undersökningar", du måste ju vara tappad om du tror resultatet är ett uns realistiskt.
Det är inte realistiskt att tro att 80% av svenska folket stödjer Ukraina. Du har rätt. Jag gissar att 95 % av svenskarna står bakom Ukraina, minst.
Hur sympatierna för Ukraina bland araber och dylikt som råkar bo i Sverige ser ut har jag dock ingen aning om.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-02-24 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in