2024-02-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Försöker Dotter efterlikna Loreen?

Dotters senaste uppträdanden i Melodifestivalen tycker jag inte påminner särskilt mycket om Loreen. Men däremot tyckte jag det fanns en del likheter med henne i Dotters första Mello-framträdande 2018 med låten "Cry" https://www.youtube.com/watch?v=nhAmj_6f1YQ&t=9s
Citera
2024-02-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
när fan ska Björn skift eller Lasse holm röstas in?

Både Lasse Holm och Björn Skifs röstades in redan vid premiäråret 2020. Björn Skifs hade t.o.m "final-numret" av Hall of fame-ceremonin tillsammans med Tomas Ledin:https://www.youtube.com/watch?v=KCou_v3aXTE
Citera
2024-02-24, 22:12
Medlem
Snacka om att man blev paff av att danny gick vidare med den där låten som kanske hade funkat 20 år sen på en absolute dance skiva. Albin var vassast idag. Trodde man skulle få höra lite härlig metal idag men det verkar som att det bara blev två epa-bidrag. Dotter levererade som vanligt.
Citera
2024-02-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Öh, jo det var distad elgitarr på ett flertal ställen i låten.
Det är förvrängda synthar. Finns inte en fysisk gitarr i låten.
Citera
2024-02-24, 22:15
Avslutad
Men hittills är det fortfarande Fröken Snusk som har bäst pipa
Citera
2024-02-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Både Lasse Holm och Björn Skifs röstades in redan vid premiäråret 2020. Björn Skifs hade t.o.m "final-numret" av Hall of fame-ceremonin tillsammans med Tomas Ledin:https://www.youtube.com/watch?v=KCou_v3aXTE

Jaha det måste jag har missat eller glömt bort. Björn Skifs är fan kung! speciellt i björnbröder björn är på väg nu!
Citera
2024-02-24, 22:17
Medlem
Bob Luntas avatar
Varför ser Danny ut som en nittiotalsfarsa från Balkan? Ingen dans i detta nummer. Och han har tjockat till sig?
Citera
2024-02-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Hur vet du det? Känner du producenterna eller? Inga större svårigheter att ratta fram den där typen av Rammstein-ljud till en elgitarr. Givetvis är det ett flertal lager av syntar i mixen också, men hör ingen direkt anledning att tvivla på att det är riktiga gitarrer.
Citera
2024-02-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Då var Micheal Jackson lite mer Metal med Dirty Diana på Wembley 1988 med hjälp av Jennifer Batten.

Verkar dags att kolla upp imorgon exakt hur extrachansandet kommer gå till.
Citera
2024-02-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Herregud katastrof hur kan det skrivas så katastrofalt dåliga så dåliga låtar och de kommer med?? Är det för att dessa "kända" låtskrivare har skrivit låtarna?? Fy faaaan va dåligt

Jag vet inte vad du har för krav. Men Dannys låtskrivare har skrivit och producerat musik till bl a Avicii, Swedish House Mafia, Axwell Λ Ingrosso, Harry Styles och One Direction..
Citera
2024-02-24, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vet inte vad du har för krav. Men Dannys låtskrivare har skrivit och producerat musik till bl a Avicii, Swedish House Mafia, Axwell Λ Ingrosso, Harry Styles och One Direction..
Ok det säger vad, när en låt är kass?
Citera
2024-02-24, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pink-Panter
De är väl anställda för att skriva X antal låtar varje år. Är ingen slump att tre låtskrivare står för över 50% av alla bidrag.
Så sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in