2024-02-24, 14:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nu refererar du till samma studie som inte alls visade det du påstår. Försöker du lura dig själv eller vad håller du på med? Den propaganda du bedriver kan leda till fler vaccinskador men det bryr du dig inte om.

Studien säger ju tydligt att den inte tar hänsyn till den kraftiga underrapportering av symptom som sker.

Sen är det en CDC finansierad studie så väldigt stark bias.Dessutom kan du inte jämställa hjärtskador på en frisk 20 åring med problem en 85 åring med ena foten i graven får av viruset.

Viruset är inte allvarligt för friska personer med rätt vitamin D nivå.

Siffror för virusskador blir uppblåsta pga att sjukhus fick ersättning för att vårda covid patienter samt att man gav sjuka palliativ behandling istället för vård.

Finner inget stöd för det du säger från officiella källor. Tag bara det du påstår om d-vitamin. Det brukar vara sådant man kan läsa på konspirationssajter likt infowars och dyl. Inget man läser hos Folkhälsomyndigheten eller dess systerorganisationer i andra länder.
Citera
2024-02-24, 14:45
Bannlyst
Hur ser ni på mainstreams rapportering om ökade hjärtattacker efter Covid-19 vaccination? Tror ni att medierna har en särskild agenda som påverkar hur de framställer dessa händelser, och hur ser ni på det faktum att liknande information redan fanns tillgänglig, men avfärdades av mainstream-media som konspirationsteorier?

Kan det tolkas som en form av damage control, med tanke på att liknande information redan varit tillgänglig under en längre tid?
Citera
2024-02-24, 14:52
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finner inget stöd för det du säger från officiella källor. Tag bara det du påstår om d-vitamin. Det brukar vara sådant man kan läsa på konspirationssajter likt infowars och dyl. Inget man läser hos Folkhälsomyndigheten eller dess systerorganisationer i andra länder.

Den officiella linjen var att vaccin var lösningen, hela lösningen. Därför undvek man att medverka till att någon skulle kunna få för sig att det fanns andra alternativ. Min bedömning var att d-vitamin kunde spela en stor roll. Jag tror det tonades ner medvetet.
Jag åt flertal vitaminer, bla höga d-vitamindoser, för att maximera min motståndskraft. Jag var 3 dagar borta från jobbet pga coronan, vårvintern 2022. Jag fick coronadiagnosen en lördag. Första dagen på jobb var jag och gick i snöbeklädd skog och märkte hyggesgränser för vindkraft. Ingen jag känner repade sig snabbare.
Citera
2024-02-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarnetvisarhur
Hur ser ni på mainstreams rapportering om ökade hjärtattacker efter Covid-19 vaccination? Tror ni att medierna har en särskild agenda som påverkar hur de framställer dessa händelser, och hur ser ni på det faktum att liknande information redan fanns tillgänglig, men avfärdades av mainstream-media som konspirationsteorier?

Kan det tolkas som en form av damage control, med tanke på att liknande information redan varit tillgänglig under en längre tid?
Det är 100% damage control. Nu lyder narrativet att "Visst... man kan få problem med hjärtat eller hjärnan och man kan dö, men bara lite!"
Vet att en del har lite svårt för Russell Brand... han har ju en speciell stil. Men han tar upp det du nämner i den här videon... https://www.youtube.com/watch?v=XxUKm4j68po
Citat:
I suspect that this massive study is an attempt to mitigate and control the information. I don't at this point expect transparency, clarity and largesse from organizations that have behaved so appallingly in the last years.
Citera
2024-02-24, 15:30
Medlem
Citat:
Nej, var har jag påstått att FHM skulle ljuga? Och återigen. När FHM skriver att de rekommenderar grupp A, B och C att vaccinera sig skriver de inte att de avråder grupp D, E och F att vaccinera sig. Länka gärna till att FHM avråder någon att vaccinera sig.

Finns ingen konspiration i detta, men FHM målar med breda penslar och deras agenda är inte nödvändigtvis något som går hand i hand med den enskilda medborgarens intresse. Vad gäller risken för allvarlig biverkan med risk för dödsfall är utan tvekan Astras vaccin det vaccin som har sämst rykte. Detta i kombination med den lägre skyddseffekten gjorde att man drog bort det, men man ville inte ha något dröjsmåls med vaccineringarna. Därför fortsatte man ge det, trots att man kände till riskerna, eftersom man saknade tillgång till de säkrare mrna vaccinen. Först skulle det hållas hemligt vilket vaccin man skulle få i armen. FHM gick ut med att alla vaccinen var testade, säkra och effektiva. https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2023/08/astra-zeneca-stams-for-covidvaccin/

Sedan skulle det bara ges till de över 65 (för att äldre ändå inte är produktiva ger vi de sämre vaccnen till dem. Så tolkade de flesta den åtgärden). Först när det fanns tillräckligt med mrna i lager ändrades rekommenationen och Astras plockades bort helt. När sedan blickarna riktades med Modernas vaccin blev det en favorit i repris. FHM ville inte fördröja utrullningen. Det viktiga för dem var att häva restriktionerna för att inte stöta sig med näringslivet. I början av pandemin när Älvsjömässan byggdes om till Fältsjukhus och hundratals kylcontainrar staplades utanför samtidigt som Tegnell uttryckte sin tveksamhet till hemarbete pga jämlikheten, var det då verkligen folkhälsan som värnades, eller fanns det andra bevekelsegrunder för det beslutet? Jag har följt detta så länge, så jag har lärt mig hur de tänker och agerar. De är vad de flesta skulle säga för väldigt cyniska. Ett förlorat människoliv är bara statistik för det.

Vi tar det igen, från FHM:s hemsida;
Enbart särskilda grupper av barn och unga rekommenderas vaccination efter den 1 november 2022 https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/barn-och-ungdomar/
Man avråder inte någon från att vaccinera sig men man rekommenderar "Enbart" skörare grupper att göra det. Man rekommenderar ingen annan att göra det.

På samma sätt skriver FHM på sin hemsida följande om HIV:
Det bästa skyddet mot hiv är att praktisera säker sex och inte dela injektionsverktyg.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/hiv/
Ser du IMBILDEN, FHM avråder inte dig från att ha oskyddat sex med AIDS-sjuka heller, så sätt igång!

mRNI-vaccinet har visat sig ha andra biverkningar än Astra Zenecas adenovirusvaccin. Kommer mer om det, var så säker.

P.S. Jag skämtade med dig när jag frågade om du menade att FHM ljög, men du skrev att du trodde att de hade andra skäl att byta till Pfizer än det som uppgavs i media = ett slags lögn.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-24 kl. 15:38.
Citera
2024-02-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfel
Det verkar ju vara mycket bättre än både Pfizer och Sinovac.

https://sputnikvaccine.com/

Intressant. Det kan tilläggas att ryssarna sägs ha snott det från Astra Zeneca. https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-astrazeneca-vaccine-blueprint-sputnik-b1935992.html
Citera
2024-02-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Intressant. Det kan tilläggas att ryssarna sägs ha snott det från Astra Zeneca. https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-astrazeneca-vaccine-blueprint-sputnik-b1935992.html

Intressant!

Å andra sidan tillverkar Astra sitt vaccin till självkostnadspris - som en gåva till mänskligheten. De verkar även ha samarbetat med Sputin V.
Citera
2024-02-24, 17:02
Medlem
Citat:
Vaccinet bedöms som säkrare jämfört med att möta viruset som ovaccinerad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQ7xQW/covidvaccin-kopplas-till-hjart-och-nervsjukdomar-ny-studie

Det är inte undra på att upphovsmakarna fick nobelpriset i medicin. Troligen har många miljoner liv räddats.

Det är iofs svårt att ta nobelpriset på allvar efter att Barack Obama fick Nobels fredspris för att han var svart och vunnit ett presidentval.

Och att det makthavande etablissemanget nu förutsägbart nog ger sig själva nobelpriset i medicin för det av etablissemanget framtagna vaccinet lär knappast övertyga konspirationsteoretikerna. Snarare tvärtom.

Men visst, att vaccinet gjort mer nytta än skada hos svaga/sköra/äldre människor kan nog mycket väl stämma. Synd bara med alla dessa unga människor som blev skadade/dog av ett vaccin som det inte behövde. Samtidigt får man skylla sig lite själv när man bara blint lyder etablissemangets order istället för att tänka efter. Förhoppnigsvis lär sig folk till nästa gång.
Citera
2024-02-24, 17:19
Medlem
Citat:
Att de rekommenderar grupp A att vaccinera sig betyder inte att de avråder grupp B från att vaccinera sig.

Det betyder inte heller att de rekommenderar grupp B att vaccinera sig.
Citera
2024-02-24, 17:20
Medlem
Citat:
Vi tar det igen, från FHM:s hemsida;
Enbart särskilda grupper av barn och unga rekommenderas vaccination efter den 1 november 2022 https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/barn-och-ungdomar/
Man avråder inte någon från att vaccinera sig men man rekommenderar "Enbart" skörare grupper att göra det. Man rekommenderar ingen annan att göra det.

På samma sätt skriver FHM på sin hemsida följande om HIV:
Det bästa skyddet mot hiv är att praktisera säker sex och inte dela injektionsverktyg.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/hiv/
Ser du IMBILDEN, FHM avråder inte dig från att ha oskyddat sex med AIDS-sjuka heller, så sätt igång!

mRNI-vaccinet har visat sig ha andra biverkningar än Astra Zenecas adenovirusvaccin. Kommer mer om det, var så säker.

P.S. Jag skämtade med dig när jag frågade om du menade att FHM ljög, men du skrev att du trodde att de hade andra skäl att byta till Pfizer än det som uppgavs i media = ett slags lögn.

Att försöka få IMBILDEN att begripa detta är som att försöka få en 3-åring att lära sig multiplikationstabellen. Det går helt enkelt inte in.
Citera
2024-02-24, 17:35
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ja, märkligt skippa VAERS som du säger. Men det kanske beror på att VAERS håller för låg nivå och innehåller för mycket fake facts och skulle smutsa ner undersökningen?
For instance, noted anesthesiologist Jim Laidler once reported to VAERS that a vaccine had turned him into The Incredible Hulk. The report was accepted and entered into the database, but the dubious nature of the report prompted a VAERS representative to contact Laidler, who then gave his consent to delete it from the database.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_Adverse_Event_Reporting_System#Limitations _and_abuse

Låter som ett bajsnödigt hyss av någon med en uppenbar agenda att smutskasta VAERS.
Jimmy L hade uppenbarligen inte lyckats hitta något större problem med riktiga falska rapporter i VAERS. Så han var tvungen att starta en brand själv för att sen kunna larma om den. Dvs det handlar om ett teoretiskt icke-problem.
Citera
2024-02-24, 17:39
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att försöka få IMBILDEN att begripa detta är som att försöka få en 3-åring att lära sig multiplikationstabellen. Det går helt enkelt inte in.

Ja, för sent att rädda IMBILDEN För många boosters tyvärr.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in