Citat:
Ursprungligen postat av
Jackdaniels77
Kollar man tbx på tidigare content ifrån Chrippa, alltså många år tbx. Har han ju alltid varit skev. Men nu har det tagit värre vändningar tyvärr. Allt inför öppen ridå. Hade det inte varit barn inblandat hade man bara garvat och gått vidare. Det är mycket tragiskt det som utspelar sig nu. Samtliga inblandade borde verkligen skämmas. Som du säger är det ju tydligt att Chrippa behöver hjälp och gjort i många år. Han har en enorm grund problematik. Hade han fått hjälp i tid, hade vi förmodligen inte fått bevittna det som sker idag.
Sen har Jocke också en fruktansvärd historik på internet. Det gör också att man idag fortfarande har svårt att ta honom på allvar. Jag har iaf det. Känns obehaglig faktiskt. Och han har nu kommit upp sig till en position där han sällan blir ifrågasatt eller betvivlad. Men jag har fortf kalla kårar när det gäller honom.
Chrippa är sjuk, förmodligen många diagnoser, han är korkad också. Men Jocke är strategisk och beräknande. Med hjälp av sitt ”team” såklart. I grunden är han också små korkad.
Jag har egentligen aldrig följt Chrippa, jag stötte på nån video då och då och testade att kolla om det va något att ha.
Men det slutade med att jag stängde ned, han va inget för mig.
Minns bråket han hade med Jocke och både Jocke och Jonna sa saker om honom som jag nog kunde tro på.
Han va äcklig i mina ögon redan då.
Så något fel har varit tydligt från början.
Bröderna Berg har ju problem som utspelar sig på olika sätt, varken mer eller mindre.
Jag tror att Chrippa behöver förhålla sig till en inrutad vardag med fasta rutiner och ett monotont liv öht för att inte balla ur.
Det va väl när han sa upp sig från svetsjobbet som han tappade det totalt, när timmarna blev för många och världen blev för stor.
En god man och en ledsagare är väl kanske att ta i, men ändå.
Varför inte?
Han har helt klart en eller flera handikapp som försvårar och ställer till det för honom i vardagen.
I den frågan är det ju synd om honom, för han behöver ju stöd.
Som du säger, Jocke är strategisk och beräknande, han är betydligt farligare, utifrån den positionen han har, där han kan styra och ställa så som han vill.
Det är bara att kolla på hur allt utspelar sig nu och vem som drar i trådarna.
Det kan sluta i en katastrof.
Jocke roar mig och han är rätt kul, så jag följer honom, men det är inte utan att det går igenom att han har (stora) problem.
Hans ältande om sin barndom, sina diagnoser, sitt dåligtmående och hur han lyfter upp sig själv som beläst och allvetare, pga av sin uppväxt och ’höga intelligens’ (i sina solbrillor).
Blir så trött på det.
Han manipulerar så det står härliga till och jag blir lite förvånad att så många går på det.,
Men han är slipad och har blivit skicklig på det.
Chrippa är hans största offer hittills.
Lilla Chloe är ju hos Julia nu och är under uppsyn av soc, det är ju bra.
Så hon är åtminstone (för stunden) befriad från sin pappas galna upptåg och exponeringen på sociala medier.
Hoppas att det får fortsatt vara så.