Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Putin har Aspergers. Det är helt uppenbart.
Han bara maler på i sina monologer. Han utgår från ett ”regelverk” som inte får avvikas ifrån. Han saknar empati och kan därför enkelt offra människoliv för att nå det slutgiltiga målet. Inget mänskligt lidande får stå i vägen för målet. Han är en rutinmänniska som ogillar överraskningar. Han kan inte kompromissa. Aspergers förklarar också de väldigt märkliga utspelen om att grannländers utrikespolitik skulle rätta sig efter Rysslands önskemål, eftersom diagnosen medför stora svårigheter att kommunicera med omgivningen.
För en person med Aspergers så kan krig vara logiskt att starta eftersom målet måste nås.
Här måste jag protestera. Är själv en aspie, men inte fan önskar jag att offra någon annan för mig okänd person eller kunna offra någon annan för den delen för nåt obskyrt mål. Empati har jag en jävla massa, både gentemot min tjej, våra djur och de anställda vi har. Rutiner styr mig,men det gör att jag fixar vardagen. Det finns inte ett chans i helvete att det går att ursäkta en jävla massa plågande med titeln "Asperger" eller autism.
Jag har mina svårigheter, men det löser sig med google translate, teckenspråk och tekniska medel när jag går in i min selektiva mutism. Att måla autism på skitstöveln putte är att spotta på oss andra autister.