2024-02-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu lite lurar jag, och kanske ngn med mer kunskap än mig kan fylla ut med fakta.

Meeen.., är det inte lite som så, att IL-22 och A-50 "Mainstay" lite mer opererar tillsammans som ett par.., lite symbios över det hela ?

Nej det är nog en gammal händelse. Jag tror inte Ryssland kör tandem längre.

Vad som hänt är oklart. Helt bekräftat är bara nedskjutningen av A-50 Mainstay. Det är en mystisk nedskjutning men kanske Ukraina förbättrat gamla S-200.
Citera
2024-02-24, 00:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Skulle det inte kunna vara så att de har målat F16 planen med radarabsorberande färg vilket gör att de syns sämre på radar?
https://hyperstealth.in/radar-absorbing-paint/

Säkert men framförallt har de så mycket bättre radar och kanske meteor-robotar. De kan skjuta ned ryska plan på mycket långa avstånd.
Citera
2024-02-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Vad är ett stabsplan? Vilka sitter i den maskinen?

Låter iaf viktigt.

Det kom undan förra gången och kunde nödlanda. Det var en stab. Någon dog troligen och några skadades. Högre officerare.

Men idag är det mest rykten.
Citera
2024-02-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Vad är ett stabsplan? Vilka sitter i den maskinen?

Låter iaf viktigt.

En flygande ledningscentral.
Citera
2024-02-24, 00:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Putin har Aspergers. Det är helt uppenbart.

Han bara maler på i sina monologer. Han utgår från ett ”regelverk” som inte får avvikas ifrån. Han saknar empati och kan därför enkelt offra människoliv för att nå det slutgiltiga målet. Inget mänskligt lidande får stå i vägen för målet. Han är en rutinmänniska som ogillar överraskningar. Han kan inte kompromissa. Aspergers förklarar också de väldigt märkliga utspelen om att grannländers utrikespolitik skulle rätta sig efter Rysslands önskemål, eftersom diagnosen medför stora svårigheter att kommunicera med omgivningen.

För en person med Aspergers så kan krig vara logiskt att starta eftersom målet måste nås.

Här måste jag protestera. Är själv en aspie, men inte fan önskar jag att offra någon annan för mig okänd person eller kunna offra någon annan för den delen för nåt obskyrt mål. Empati har jag en jävla massa, både gentemot min tjej, våra djur och de anställda vi har. Rutiner styr mig,men det gör att jag fixar vardagen. Det finns inte ett chans i helvete att det går att ursäkta en jävla massa plågande med titeln "Asperger" eller autism.

Jag har mina svårigheter, men det löser sig med google translate, teckenspråk och tekniska medel när jag går in i min selektiva mutism. Att måla autism på skitstöveln putte är att spotta på oss andra autister.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-02-24 kl. 01:06.
Citera
2024-02-24, 00:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Film på det nedskjutna planet. Kommenatar i tråden :”Med lite silvertejp är det snart i luften igen”

https://x.com/wartranslated/status/1761114030284984498?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw

Optimism is da shit! It aint gonna happen!
Citera
2024-02-24, 00:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det fetade.
Förstår hur du tänker (tror jag iaf), men skulle hellre se att sanktionerna stannar kvar tills russki kan visa att de kan agera som folk och därefter minska steg för steg sanktionerna.

Jag tror att väst är fett less på att beivra Putins känslor i det här läget. Tror vi skiter i det, behave or else! Vi är rätt trötta på skiten, men vi tänker inte ge upp!
Citera
2024-02-24, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Absolut, det funkar lika bra. Poängen var väl att undvika WW3, typ.

Om det är WW3 eller Putins stövel så väljer vi WW3. Frågor på det?
Citera
2024-02-24, 01:00
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror att väst är fett less på att beivra Putins känslor i det här läget. Tror vi skiter i det, behave or else! Vi är rätt trötta på skiten, men vi tänker inte ge upp!

Börjar mer och mer känna för att det är dags att kalla puttes bluff. Kärnvapenkrig eller backa tillbaka till 1991-gränser jävla russki-kakashki. Vågar han eller hans hantlangare göra något, spräng Moskva och Petrograd. Dags att kalla bluffen eller springa med svansen mellan benen. Ge putte en blodig näsa eller låt han härja, dags för väst att bestämma sig.
Citera
2024-02-24, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Absolut, det funkar lika bra. Poängen var väl att undvika WW3, typ.

WW3? Vilka idiotländer skulle ställa sig på samma sida om piss-ryzzland menar du?

Nä, WW3 skulle nog bli det tunnaste världskriget vi sett på år och dag......piss-ryzzland mot resten, typ....
Citera
2024-02-24, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Börjar mer och mer känna för att det är dags att kalla puttes bluff. Kärnvapenkrig eller backa tillbaka till 1991-gränser jävla russki-kakashki. Vågar han eller hans hantlangare göra något, spräng Moskva och Petrograd. Dags att kalla bluffen eller springa med svansen mellan benen. Ge putte en blodig näsa eller låt han härja, dags för väst att bestämma sig.

Precis, det är bara Moskva och St Petersburg som betyder något, gör dem till radioaktiva ruinhögar så är det över. Nacka sedan alla ryssar som befinner sig i väst, så är det slut på politrukerna! Vill ni bo här, fine, kasta av er det pissryska oket, sen kan vi leva i fred!
Citera
2024-02-24, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Yep har sett andra klaga på det också. Verkar ha börjat direkt efter att det första planet sköts ner. FSBs trollfarmer jobbar för högtryck. Så jäkla genomskinligt är det ju. Rätt så kul ändå att ryssen är förbannad haha!!

https://x.com/BrennpunktUA/status/1761108362035359792

AHHAHAHhahhahaaa....vilka jävla losers.....!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in