2024-02-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Du glömmer att Jocke backade Chrippa när han satt inne? Mycket har hänt, Chrippa har väl bytt sida 4 gånger och jag tror det faller naturligt att allt fläkas ut inför allmän beskådning.

Ja absolut, var dock Jockes och Julias fel att nyheten om Chrippas häktning kom ut från första början. Han hjälpte till att fixa ett problem han varit med att skapa. Hade historian kommit ut efter Chrippas häktning hade det eventuellt sätt annorlunda ut idag.
Citera
2024-02-23, 13:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du har inte tänkt på att Chrippa måste bli sänkt för att vakna? Han slår ju bort all form av hjälp.

Mjä de där är bondementalitet.

Att provocera och ”sänka” en person som eventuellt har diagnoser eller mår extremt dåligt psykiskt ska man definitivt inte provocera, lura och manipulera. Hence varför han uttrycker att han är ”helt paranoid” just nu.
Dom gör det snarare svårare för Chrippis att veta vem han kan lita på, lägg därtill att Linnea antagligen ”stödjer” honom (som han själv sa) så har du en full cirkel av manipulatörer från alla håll och kanter. Snubben lär krasha totalt.

Men det är klart, har man läst mycket psykologi som Jockiboi gjort så är väl den rimliga lösningen just manipulation och nedtryckningar. Något en riktig psykolog eller psykiater aldrig skulle göra.
Citera
2024-02-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
De vet inte vad vänskap, familj, kärlek och lojalitet är för något.
De kan enbart känna sina egna känslor som berör de själva och se till sig å sitt.
Självgodheten har ingen botten och människor runt dessa är bara ett verktyg att komma fram med sin egen idé, vilja och framgång.

Chrippa är i många destruktiva relationer.

Kunde inte sagt det bättre själv. De relationerna förmodligen inte är destruktiva för Chrippa är med Jacke och eventuellt hans förändrar och syster. Nu har han ju pushat iväg och varit elak mot Jacke som egentligen är den enda som på riktigt bryr sig om Chrippa på riktigt av medlemmarna som syns på sociala medier. Hoppas Chrippa inser detta och ber Jacke om ursäkt. Sen tar efter Jacke som verkar har ett hyggligt liv och bra värderingar i dagsläget. Jacke är liksom den enda av dem som inte håller på med drama eller smutskastar andra har ett jobb och ser sociala medier och twitch som en hobby.
Citera
2024-02-23, 13:56
Medlem
Attityds avatar
Några sammanfattningar vad Chrippa sagt/ gått ut med under denna cirkus;

-Jag har inte lagt ett finger på L i huvudtaget
-I häktet hade jag grov panik varje dag och grät varje dag
-Jag fick stryk för princip vad som helst
-L har hotat med att om jag lämnar henne så mördar hon lilla C
-L har hotat med att mina nära och kära ska skadas eller råka illa ut på något sätt
-Det enda jag kan göra är att se till att lilla C inte hamnar i något sådant här igen. Händelser du aldrig borde fått sett. Jag kommer aldrig förlåta mig själv. När lilla C blir tillräckligt gammal finns det mycket vi ska prata om. Du förändrade mig till det bättre. Jag älskar dig /Pappa
-Tänkte ni på att det låg en madrass brevid sängen? L tillät aldrig lilla C ligga i samma säng som oss. Vissa gånger sade hon att jag utnyttjade min dotter
-Om inte jag ville ligga med L så kunde L säga att det är för att jag redan varit med min dotter. Fattar du hur sjuk hon är?
-Den 27:e skickade jag sms till min pappa och ber honom om hjälp. Jag kan inte ha det som jag har. Jag skriver också till Jocke att jag vill lämna, att jag vill åka bort med min familj. Min familj är då alltså J och lilla C, inte L
-L har slagit min dotter. Hon har även kastat henne i marken
-Jag hoppas L inte någonsin har med barn att göra. Och nu går hon runt och säger att hon ska plugga till förskolelärare
-I slutet fick jag inte gå till gymet själv. Jag fick inte duscha själv. Jag fick inte ens skita med stängd dörr, för hon trodde jag skulle sms med någon annan. L vanföreställningar var sinnessjuka.
-Jag fick inte prata ensam med någon. Det kan alla mina grabbar, alla mina vänner bevittna det
-Allt i vårat förhållande handlade om J. L såg J i lilla C, därför kände hon förakt mot lilla C
- L har aldrig ställt upp för min dotter
-Jag hade en Iphone 12 mini som låg på laddning i fönstret. Den telefonen är borta nu
-L sade att den dagen du lämnar mig ska jag göra så hela mitt liv blir raserat. Det finns bevis på både sms och snapchat på att L säger så
-Män kan också bli misshandlade både fysisk och psykisk misshandel. En kille kan bli så nedvärderad
- L är fruktansvärt manipulativ
-L kan inte behärska sig
-Är man med en sådan tjej så ser hon till att jag förlorar allting jag har
-Den här problematiken L har, har funnits med i evigheter. Hennes gamla killar säger samma sak. Hennes mamma säger det också.
-Jag är en väldigt fin människa innerst inne och familjekär, men det blev så att jag började dra mig undan
-L är som heroin. När jag är runt henne, känner jag mig besatt av henne. Hon är väldigt gullig om man spelar enligt hennes strängar. Gör man det inte blir hon ett monster. Hon är farlig och behöver proffissionell hjälp.

---------------
-Jag kan inte svara på alla dm,s och arga människor som är som bålgetingar
-Just nu är lilla C inte hos mig
-Det viktigaste i livet är att ha kul. Det värsta som finns är kappvändning
-Ni måste se helheten. Jag har inte valt bort min dotter. Det är inte jag som gjort det här.
-Jag älskar L. Om jag vill vara med L så måste jag väl får vara med henne?
-L vill du gifta dig med mig?
--------

-Allt är Anjos fel........
Citera
2024-02-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Ja absolut, var dock Jockes och Julias fel att nyheten om Chrippas häktning kom ut från första början. Han hjälpte till att fixa ett problem han varit med att skapa. Hade historian kommit ut efter Chrippas häktning hade det eventuellt sätt annorlunda ut idag.

Historien hade nått media förr eller senare ändå dom försökte enbart hjälpa honom där.
Citera
2024-02-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
junior (aka krille) har levt i en skyddad verkstad hela sitt liv. att han gapar och skriker så grannarna gnäller bekommer honom inte. han är i sitt eget huvud berättigad att göra precis vad han vill och när han vill. han tror att han är smartare än alla andra som är omkring honom.

"Chrippa" är väl ändå ett bevis för att "survival of the fittest" stämmer?
Det är inte många som skulle klara sig så länge som "Chrippa" gjort om de haft samma liv.
Det är väl ett bevis för att det finns någon slags intelligens där bakom musklerna, även om han inte är boksmart. Men det heter inte "survival of the smartest".

Citat:
sen när jag tittar på hans röda roid nylle och linnea bredvid som ser ut som en anorektisk 16åring med fittan mitt i nyllet med sina fåniga läppar så känner jag obehagliga pedofilvibbar. sen gick han ut och sa att han varit kär i henne under flera år.

Har aldrig under deras förhållande tyckt Linnea ser yngre ut än 20 år och hon är snart 25 år så pedofili är det knappast.
Tror du har missuppfattat poängen med läpparna. Som "Chrippa" själv säger, hon är bra på att suga.
Att det sen ser fånigt ut är sekundärt. Linnea skulle definitivt se bättre ut om hon inte misshandlade sitt eget fejs med så mycket fillers.

Citat:
snart kommer eko på honom också. det lär bli över 4:a år så han kommer få sitta på någon av följande anstalter. hall, kumla, tidaholm, salberga. och där kommer han få gömma sig bakom en tapetskarv. för öppnar han munnen en ända gång på det sättet han talar så kommer han få ordentligt. det kallas respektlöst. och när han fått däng så hamnar han på isol i väntan på knall till nästa anstalt.

sen en sista sak. den som HAR pengar skulle aldrig köpa en tröja eller något med en stor loga på. det är nämligen bara något som fattiglappar gör.

Poängen är väl att om "Chrippa" inte visar att han har pengar så kommer folk tro att han är en fattiglapp, eftersom han inte "jobbar".

Citat:
Jocke till Chrippa - Du vet vad som händer när hon blir arg.

Chrippa till Jocke - Mm jag vet

Låter som en helylle flicka det där.

Linnea ser riktigt stolt ut när hon pekas ut som den som lättast blir arg av paret i den här videon.
https://www.tiktok.com/@chrippaandlinneaxpose/video/7322203340279123233

Med tanke på att "Chrippa" själv tycks kunna få "roid rage" för småsaker så måste Linneas raseri vara i en klass för sig.

Citat:
Så är det givetvis, fatta den kombon. Tror båda varit våldsamma mot varann!

Det är väl det "Chrippa" själv sagt?
Att de varit våldsamma mot varandra men inte på någon extrem nivå. Sen ska Chloe ha kommit emellan dem och blivit träffad någon gång när de hållit på, men i övrigt har Linnea inte barnagat.
Citera
2024-02-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Mjä de där är bondementalitet.

Att provocera och ”sänka” en person som eventuellt har diagnoser eller mår extremt dåligt psykiskt ska man definitivt inte provocera, lura och manipulera. Hence varför han uttrycker att han är ”helt paranoid” just nu.
Dom gör det snarare svårare för Chrippis att veta vem han kan lita på, lägg därtill att Linnea antagligen ”stödjer” honom (som han själv sa) så har du en full cirkel av manipulatörer från alla håll och kanter. Snubben lär krasha totalt.

Men det är klart, har man läst mycket psykologi som Jockiboi gjort så är väl den rimliga lösningen just manipulation och nedtryckningar. Något en riktig psykolog eller psykiater aldrig skulle göra.

Vissa personer lär ner på botten och se sanningen i vitögat innan man börjar inse. Chrippa är immun mot hjälp från andra. Han går sin egen väg!
Citera
2024-02-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Källa ja..

Vindarna håller på och vända nu så vi kommer få se mycket hur Jocke klagar på att han mår psykiskt dåligt, det bedrivs häxjakt mot honom och blabla.
Så fort något går mot honom så ska han vara den som mår sämst i världen och alla ska förstå det.
Hoppas du har rätt att det blir en smäll för han med skatt och pengar

Sen att Jocke mår dåligt så fort något inte går hans väg är inget nytt offerkofta på direkt
Citera
2024-02-23, 14:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Vissa personer lär ner på botten och se sanningen i vitögat innan man börjar inse. Chrippa är immun mot hjälp från andra. Han går sin egen väg!

Finns ju risk för att det når en gräns där återvändo inte är möjligt längre. Chrippa behöver bli av med L och en ordentlig paus från jocki.

Hade hans bror velat honom väl hade han arbetat i bakgrunden, sett till att han kommit ut och försökt tysta ner allt. Inte beblandat sig med allt och alla. Matat personer med information så att allt och alla ser helt jävla störda ut.

Istället har han medvetet spritt information som faktiskt får honom att framstå som en kvinnoboxare. Efter Liam Ms video igår är det uppenbart att det dom hållt på med sedan december är damage control. Jocki ska se ut som en bra bror på sociala medier, en hjälte. Linnea skulle tryckas ned och Chrippa skulle inte bli canceled. Hur gick det?

Blivit uppenbart att mycket som berättats är fabricerat eller i alla fall kryddat.
Hade Joakim och co hållt tyst hade det aldrig blivit spridningen som det blivit. Vem fan var Linnea innan det här lixom?
Citera
2024-02-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Några sammanfattningar vad Chrippa sagt/ gått ut med under denna cirkus;

-Jag har inte lagt ett finger på L i huvudtaget
-I häktet hade jag grov panik varje dag och grät varje dag
-Jag fick stryk för princip vad som helst
-L har hotat med att om jag lämnar henne så mördar hon lilla C
-L har hotat med att mina nära och kära ska skadas eller råka illa ut på något sätt
-Det enda jag kan göra är att se till att lilla C inte hamnar i något sådant här igen. Händelser du aldrig borde fått sett. Jag kommer aldrig förlåta mig själv. När lilla C blir tillräckligt gammal finns det mycket vi ska prata om. Du förändrade mig till det bättre. Jag älskar dig /Pappa
-Tänkte ni på att det låg en madrass brevid sängen? L tillät aldrig lilla C ligga i samma säng som oss. Vissa gånger sade hon att jag utnyttjade min dotter
-Om inte jag ville ligga med L så kunde L säga att det är för att jag redan varit med min dotter. Fattar du hur sjuk hon är?
-Den 27:e skickade jag sms till min pappa och ber honom om hjälp. Jag kan inte ha det som jag har. Jag skriver också till Jocke att jag vill lämna, att jag vill åka bort med min familj. Min familj är då alltså J och lilla C, inte L
-L har slagit min dotter. Hon har även kastat henne i marken
-Jag hoppas L inte någonsin har med barn att göra. Och nu går hon runt och säger att hon ska plugga till förskolelärare
-I slutet fick jag inte gå till gymet själv. Jag fick inte duscha själv. Jag fick inte ens skita med stängd dörr, för hon trodde jag skulle sms med någon annan. L vanföreställningar var sinnessjuka.
-Jag fick inte prata ensam med någon. Det kan alla mina grabbar, alla mina vänner bevittna det
-Allt i vårat förhållande handlade om J. L såg J i lilla C, därför kände hon förakt mot lilla C
- L har aldrig ställt upp för min dotter
-Jag hade en Iphone 12 mini som låg på laddning i fönstret. Den telefonen är borta nu
-L sade att den dagen du lämnar mig ska jag göra så hela mitt liv blir raserat. Det finns bevis på både sms och snapchat på att L säger så
-Män kan också bli misshandlade både fysisk och psykisk misshandel. En kille kan bli så nedvärderad
- L är fruktansvärt manipulativ
-L kan inte behärska sig
-Är man med en sådan tjej så ser hon till att jag förlorar allting jag har
-Den här problematiken L har, har funnits med i evigheter. Hennes gamla killar säger samma sak. Hennes mamma säger det också.
-Jag är en väldigt fin människa innerst inne och familjekär, men det blev så att jag började dra mig undan
-L är som heroin. När jag är runt henne, känner jag mig besatt av henne. Hon är väldigt gullig om man spelar enligt hennes strängar. Gör man det inte blir hon ett monster. Hon är farlig och behöver proffissionell hjälp.

---------------
-Jag kan inte svara på alla dm,s och arga människor som är som bålgetingar
-Just nu är lilla C inte hos mig
-Det viktigaste i livet är att ha kul. Det värsta som finns är kappvändning
-Ni måste se helheten. Jag har inte valt bort min dotter. Det är inte jag som gjort det här.
-Jag älskar L. Om jag vill vara med L så måste jag väl får vara med henne?
-L vill du gifta dig med mig?
--------

-Allt är Anjos fel........

Bra summering. Några kände jag inte igen. Minns du var dessa nedanstående påståenden gjordes?

Citat:

Citat:

Citat:
Citera
2024-02-23, 14:33
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Bra summering. Några kände jag inte igen. Minns du var dessa nedanstående påståenden gjordes?
Det är taget från YT när Chrippa pratar i Anjos studio. Videon heter "Chrippa min sanning"
Citera
2024-02-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/W2gxTkL
https://ibb.co/sCQxsyw
https://ibb.co/9pLxWs0

Kanske Jockiboi och Macdonaldshuvvet ska sluta läsa på flashback?

Det jag undrar är varför Jonna ska sälja en säng som kostat 100 000 i nypris, innan resan

Hur ska Anjo bekosta 2 veckor i Dubai med familjen?

Mycket märkligt att allt i slutet av dan verkar handla om pengar...

Follow the money?

Och vad vill du få ut av dessa prints? Känns inte riktigt som Chrippas eller din trovärdighet för den delen är något man kan ta seriöst. Körkortet var ju du snabb att sprida rykte om att han inte hade.

Är han värd att kallas Christoffer istället för Chrippa nu mrs kappvändare?

Anjo och Jocke inlägg borde avhandlas i tråden som avser de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in