2024-02-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Jag har gjort det. Återkommer om/när jag får den.
Tusen tack!
Citera
2024-02-22, 14:55
Medlem
Fup

https://gofile.io/d/Nvkghx

.
Citera
2024-02-22, 15:05
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup

https://gofile.io/d/Nvkghx

.
Du hann före, tack!
Citera
2024-02-22, 16:43
Medlem
Citat:
Du hann före, tack!

En psykopat.
Citera
2024-02-22, 18:09
Medlem
Citat:
Du hann före, tack!

Någon som har förundersökning på diarienr:

5000-K1178440-23, 5000-K986965-23, 5000-K978878-23 ?
Citera
2024-02-22, 19:30
Medlem
Någon som har förundersökning på diarienr:

5000-K1178440-23, 5000-K986965-23, 5000-K978878-23 ?
Citera
2024-02-22, 22:28
Medlem
Jag har ögnat igenom FUP lite halvt. Något som är anmärkningsvärt är hur ungdomarna först inte vill berätta, det känns nästan som att man vill försvara gm. Har jag fel eller var det inte så även vid mordet i sjöstaden?
Citera
2024-02-23, 00:20
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Jag har ögnat igenom FUP lite halvt. Något som är anmärkningsvärt är hur ungdomarna först inte vill berätta, det känns nästan som att man vill försvara gm. Har jag fel eller var det inte så även vid mordet i sjöstaden?

Rädsla för sitt eget liv, och sedan så har garanterat orten-kodex om att man inte snackar med snuten spridit sig till andra ställen också. Det är bara att se hur de här villabarnen uttrycker sig i sina SMS. De är kraftigt influerade av det där.

Har f.ö svårt att se att den här grabben åker på mord. Han slog honom med skaftet på en kniv. Hade hans uppsåt varit att döda honom så hade han huggit honom med den. Grabben dog till följd av en fraktur på tinningbenet och en hjärnblödning, inte av ett hugg. Så det lär bli vållande till annans död.

Tragiskt hursomhelst, att lite tjafs mellan ungdomar ska leda till att någon mister livet. Riktigt onödig händelse.
Citera
2024-02-23, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rädsla för sitt eget liv, och sedan så har garanterat orten-kodex om att man inte snackar med snuten spridit sig till andra ställen också. Det är bara att se hur de här villabarnen uttrycker sig i sina SMS. De är kraftigt influerade av det där.

Har f.ö svårt att se att den här grabben åker på mord. Han slog honom med skaftet på en kniv. Hade hans uppsåt varit att döda honom så hade han huggit honom med den. Grabben dog till följd av en fraktur på tinningbenet och en hjärnblödning, inte av ett hugg. Så det lär bli vållande till annans död.

Tragiskt hursomhelst, att lite tjafs mellan ungdomar ska leda till att någon mister livet. Riktigt onödig händelse.

Dock så hotade F i skrift att dom skulle komma och japp honom (L). Så oavsett om intentionen inte var det så har det uttryckts i samband med dådet.
Jag hoppas att han åker dit för mord, just för att glinen behöver lära sig att man inte kan hota folk till livet hur som helst eller åka runt och slå folk pga skitsaker.
Grabben bad om ursäkt väldigt många gånger för sin egen del, och fick ändå sätta livet till.
Det är bra om tyglarna dras åt gällande straffen för barn/ungdomar. Sen kanske jag inte tycker att tiden ska sittas av på sis eller ungdomsfängelser utan behandling med framgång.
Barn och ungdomar behöver få verktyg att möta sina känslor rätt, lära sig empati om man nu inte har det inom sig.
Det går att lära sig hur andra fungerar och hur man själv bör reagera i olika situationer, framförallt för yngre människor.
Har själv jobbat med just det hos barn/ungdomar, många vet inte ens skillnaden mellan att vara arg eller ledsen, eller hur det uttrycker sig i handling.
Det är intressant att se hur personen blommar ut genom att lära sig känsloreglering.
Och framförallt se vilken utveckling det blir när dom kan identifiera sina egna känslor. <3
Citera
2024-02-23, 10:59
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Dock så hotade F i skrift att dom skulle komma och japp honom (L). Så oavsett om intentionen inte var det så har det uttryckts i samband med dådet.
Jag hoppas att han åker dit för mord, just för att glinen behöver lära sig att man inte kan hota folk till livet hur som helst eller åka runt och slå folk pga skitsaker.
Grabben bad om ursäkt väldigt många gånger för sin egen del, och fick ändå sätta livet till.
Det är bra om tyglarna dras åt gällande straffen för barn/ungdomar. Sen kanske jag inte tycker att tiden ska sittas av på sis eller ungdomsfängelser utan behandling med framgång.
Barn och ungdomar behöver få verktyg att möta sina känslor rätt, lära sig empati om man nu inte har det inom sig.
Det går att lära sig hur andra fungerar och hur man själv bör reagera i olika situationer, framförallt för yngre människor.
Har själv jobbat med just det hos barn/ungdomar, många vet inte ens skillnaden mellan att vara arg eller ledsen, eller hur det uttrycker sig i handling.
Det är intressant att se hur personen blommar ut genom att lära sig känsloreglering.
Och framförallt se vilken utveckling det blir när dom kan identifiera sina egna känslor. <3

Ja, men det där är något som man säger, det bevisar inte vilket uppsåt man har. Det är rätt tydligt i SMS-konversationerna efteråt att GM blir rätt skakis när han inser att grabben fått åka med ambulanshelikopter till sjukhuset och att polisen är där osv. Om ens intention är att ta livet av någon så är det en naturlig följd att det blir ett stort pådrag efteråt, med polis och ambulans. När GM inser att han skadat sig så pass mycket som han gjort blir han väldigt skakis. Det talar för att han inte hade uppsåt att ta livet av honom. Jag är helt övertygad om att han inte kommer att dömas för mord.

Med det sagt ska man aldrig förringa något våld överhuvudtaget. Att mörda någon, att grovt misshandla någon, allt är allvarliga gärningar. Man ska inte rycka på axlarna åt att någon väljer att slå en annan med ett tillhygge i huvudet, även om personen inte dör av det. Precis som i det här fallet så ser man att det kan träffa illa och någon dör ändå. En person som slår andra är straffvärd, och bör sitta ett bra tag bakom lås och bom.
Citera
2024-02-23, 12:13
Medlem
Det är något rejält knas med F’s familj.
Föräldrarna låtsas som att inget har hänt typ. Dom verkar inte heller vara så intresserade att följa med på förhören om jag läser och hört rätt.
Sen skulle man vilja veta mer om barnporr-grejen!?
Å om jag fatta rätt så är det även polisens egna handfängsel och märken han har lyckats sno!?

Den andra mgm har väl mord i dna om jag minns rätt.
Citera
2024-02-23, 12:35
Medlem
Kan någon länka fup igen? Första fungerar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här