2024-02-22, 20:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara någon enstaka sunkig webbsida på svenska som använder det. Den medicinska termen för avvikelser rörande hjärtat benämns arytmier, vilka kan vara mer eller mindre allvarliga.

Fast vad handlade det om egentligen, har du länk till där du läste det?

Det var bara en notis på en fransk sida.

Men hittade nu detta hos svenska YLE: https://svenska.yle.fi/a/7-10051660
Citera
2024-02-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara någon enstaka sunkig webbsida på svenska som använder det. Den medicinska termen för avvikelser rörande hjärtat benämns arytmier, vilka kan vara mer eller mindre allvarliga.

Fast vad handlade det om egentligen, har du länk till där du läste det?
Du får lära dig att googla lite bättre.

Du klarar ju inte av att någon rättar dig så jag skriver inget mer.
Detta för att inte reta upp dig så att du skriver en massa inlägg med bortförklaringar.
Citera
2024-02-22, 21:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Okej, i och med att det genomförs en operation är bedömningen att det inte är helt ofarliga arytmier. Förmodligen med avseende på att hon är elitutövare. En vanlig vardagsmänniska hade sannolikt inte behövt göra något.
Citera
2024-02-22, 22:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
https://svenska.yle.fi/a/7-10051660

Hon ska alltså opereras men hoppas att göra comeback i slutet av världscupsäsongen!!

Är det i Falun hon hoppas att göra comeback efter sin hjärtoperation?

Det kan vara en relativt liten op där man klipper eller bränner av en retledningsbana. Normalt har man en, men det finns de som har två. Det borde dock ha varit ett problem för länge sen i så fall, men jag kom på det för att det inte är en stor operation. Pilligt är det och det gäller att akta den retledningsbana som ska va kvar förstås men åtgärden borde göra att man kan vara tillbaka snabbt.

Kan medicineras också men då funkar inte uthållighetssport eller att springa fort och kort. Medicinen tar bort den möjligheten och då är op bäst.

Har ett sådant case i familjen.
Citera
2024-02-23, 11:31
Medlem
Är det vekrligen ingen tv sänd skidåkning i helgen?
Inte ens skidskytte?
Citera
2024-02-23, 11:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Är det vekrligen ingen tv sänd skidåkning i helgen?
Inte ens skidskytte?

Tjejvasan typ. NM på NRK och JVM i skidskytte på SVT Play.
Citera
2024-02-23, 11:52
Medlem
Citat:
Tjejvasan typ. NM på NRK och JVM i skidskytte på SVT Play.

Tack för svar, men nja, känns inte riktigt så kul att titta på nåt av det faktiskt.
Citera
2024-02-23, 18:39
Medlem
Citat:
Tack för svar, men nja, känns inte riktigt så kul att titta på nåt av det faktiskt.

Ska du missa när Crussiluskan slår till med överlägsen vinst på 30 km?
Citera
2024-02-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Ska du missa när Crussiluskan slår till med överlägsen vinst på 30 km?

Vem är crusiluskan? evelina crusell?
Citera
2024-02-23, 19:28
Medlem
Citat:

Jag gillar heller inte skidskytte och tittar aldrig på detta. Jag gjorde dock ett undantag i dag och skulle se mix-stafetter i jvm för skidskytte i efterhand. Helt kass. De svenska juniorerna var så dåliga och så långt efter att dom inte var med i bild. Aldrig mer skidskytte.
Citera
2024-02-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag gillar heller inte skidskytte och tittar aldrig på detta. Jag gjorde dock ett undantag i dag och skulle se mix-stafetter i jvm för skidskytte i efterhand. Helt kass. De svenska juniorerna var så dåliga och så långt efter att dom inte var med i bild. Aldrig mer skidskytte.

SKidskytte är ju kul att se om det är på hög nivå, men knappast juniorer som skjuter många bom och åker sakta.
Citera
2024-02-24, 11:45
Bannlyst
Citat:

Kan vara en befogad fråga om den inte ställts förut men varför är det en vilohelg den här helgen? Svahn och company som är i form borde väl ha älskat och ställa upp och tävla den här helgen när man har Diggins i sikte i poängsställningen? Vips kommer argumentet om att man varit långväga, men då ska man inte ha det i planeringen menar jag. Jag tycker personligen det känns så förlegat att man bara måste ha lediga helger mitt under säsong. Mitt argument är att Nordamerikatouren bara känns onödig-utfyllnad. Den gör att helger går förlorade och det känns mer som att det är besvär än nytta och ta sig så långt för att tävla. Majoriteten av aktiva huserar i Europa, och då är det där orterna ska förläggas. Inte i Nordamerika just bara för att.

Jag är helt övertygad om att Svahn och Sundling (m.fl) är i slag för och tävla nu när det återstår så hiskeligt lite av säsongen. Att därför ha en helg off som denna helg känns bara jävligt onödigt på ett sätt. Mitt förslag till FIS är att plocka bort en sådan tour som bara kostar massa resedagar mitt under säsong. Att prata om att Nordamerika plockar publik. Herregud, det gjorde lilla Ulricehamn också så den håller inte.

Jag tycker inte det är rimligt, när så lite faktiskt återstår att plocka bort en helg just p.g.a Nordamerikatouren. Jag hoppas FIS gör om och gör rätt inför kommande säsong. När folk har form så vill de och bör tävla. Då form uppenbarligen är färskvara; Den här helgen hade varit uppdukad för Svahn och Sundling när det gäller och ta in på totalen. Sammantaget; Helt skevt upplagt av FIS.
Senast redigerad av Strelow 2024-02-24 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in