2024-02-23, 11:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tydligen, eftersom patriarkala samhällen ständigt ägnade sig och ägnar sig åt "tvång av kvinna" eller hur? och så många på detta forum ständigt ramlar in på olika tvångsåtgärder riktade mot just....ta-da!
kvinnor......

Jag har redan skrivit att dålig ekonomi säkert är en av orsakerna till de dåliga siffrorna.

Det jag kommenterade var varför detta fokus på just kvinnor i frågan? Män är exakt lika ansvariga för barn som kvinnor och min kommentar var sarkastisk, om du nu inte förstod det.
Jag vill inte att någon vuxen människa ska tvingas till omsorg om barn om de inte vill detta.
Alla hunsas av feministerna i dagens samhälle, både män och kvinnor, och en äkta feminist vill inte ha barn utan 1000 uppfyllda förutsättningar och detta är inte en lämplig förälder. Bra föräldrar måste ge kärlek, inte tvångsregler eller tvångskrav.

Det finns ingenting i dina 30.000 inlägg som ens andas att du tycker om barn eller någonsin tänkt en tanke på barn. Jag själv älskar barn, det kan man se i mina inlägg.

Svensken har bättre ekonomi än någonsin tack vare Allians-regeringen 2006-2014, dock har priserna stigit ännu mer. Men ekonomin är inte enda faktorn, internet och samhällstonen inklusive woke och feminism är minst lika stora barndödare.
Citera
2024-02-23, 11:17
Medlem
swebarbs avatar
Vem vill skaffa barn seriöst i dessa tider ? Finns knappt ens bostäder till unga idag som dom har råd med. Förstår att många har heller inte råd med barn det kostar ju rätt så mycket. Gissar detta kommer hålla i sig en lång tid framöver där fler kommer leva ensamma och satsa på jobbet och få ens tillvaro att gå runt.

Enligt en rapport från svt idag har vi 14 000 gängkriminella i detta land.. snacka om vansinne....
Citera
2024-02-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Men vad snackar du om?! DET ÄR JU VETENSKAPEN SOM BEKRÄFTAR DET!!!

Vad? Att kvinnor inte får barn pga covidvaccinet?
Ro hit med den "vetenskapen" tack.

Citera
2024-02-23, 11:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Det jag kommenterade är varför detta fokus på just kvinnor i frågan? Män är exakt lika ansvariga för barn som kvinnor.
Det sista motbevisas ju av att ju mer feminism vi har i Sverige desto förre barn föds det. I världens minst feministiska länder typ Nigeria och Pakistan föds massor. Vi har aldrig haft mer woke i väst-världen än idag. woke och feminism är de mest barnfientliga ideologier som finns.
Citera
2024-02-23, 11:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvQ
Många kvinnor jag känner runt 30 års åldern, har inga barn och vill inga ha. De gillar katter eller hundar mer, och tycker sig inte finna sin man i livet, alltid något klagas över eller inte tillräckligt.
Själv fick jag ta passet o dra för finna en pingla som vill producera. I flashback språk heter det nog rasblanda
I en feministisk värld är det vi män som får fixa barn.
Citera
2024-02-23, 11:21
Medlem
Citat:
Mensrubbningar har man forskat på och kommit fram till inte var något problem. Och sportutövare ramlar ju då och då ihop helt utan vaccin.
Kan lova dig betydligt fler hade "ramlat ihop" UTAN covidvaccinet.

Hur kommer det sig att det är så många som fortfarande har så svårt att se att det är något som inte stämmer? Som upprepar samma slitna mantra om att "såhär har det alltid varit". Kan det bero på att vi matas med intryck som normaliserar det som borde få varje människa att stanna i steget och genast börja ifrågasätta?

För NEJ, det har inte alltid varit såhär!
Det är dags att yrvaket skaka på huvudet och börja inse att det vi ser omkring oss är allt annat än normalt. På sajten ”goodsciencing.com” redogörs det för den enorma mortalitetsökningen som skett. Detta sker genom att referera till tidningsartiklar för varje kollaps och dödsfall till den aktuella idrottsliga kollapsen/dödsfallet https://goodsciencing.com

Vi ser en mycket kraftig överdödlighet bland unga friska människor sedan vaccinationskampanjerna mot covid-19 inleddes. Vid en kartläggning av hur många elitidrottsmän under 35 års ålder som dött över hela världen under pågående idrottstävling under åren 1966-2004, så dog i genomsnitt 29 idrottsmän per år under dessa 38 år. Sudden cardiac death in athletes: the Lausanne Recommendations. Karin Sille et al. Eur J Cardiovasc Prev Rehabil. 2006 Dec.

Sedan de rekommenderade injektionerna infördes i april-maj 2021 har hela 1.594 elitidrottare kollapsat under pågående idrottstävling, varav 1.100 dött utan att ha kunnat återupplivas, räknat fram till den 21 december 2022.

Vi ser alltså en ökning på c:a 2.500% räknat per år nu. Att med den vetskapen göra reklam för inopererade hjärtstartare till ungdomar som om det vore lika hälsobefrämjande som att ge dem ett äpple, börjar kanske kännas lite osmakligt. Det gör det iallafall för oss 💚

https://x.com/CartlandDavid/status/1757400716329603499?s=20
Citera
2024-02-23, 11:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Den digitala verkligheten tar över mer och mer, det är mycket riktigt. Här kan man ha fria fantasier om allt möjligt men några barn kommer inte tillverkas. Således en värld utan framtid. En halv miljard brukar man väl tala om som kommer finnas kvar, men 100M är ingen omöjlighet det heller.
Det är så bekvämt att ha sin kärlek och vänskap på nätet typ FB. Bara en massa besvär och kostnader med IRL real life. Jag tror nätet gjort att vi inte ens orkar/vågar bli kära. För kärlek ger även problem som man måste lösa. Men en tråkig tiktok kan man bara swipa.
Senast redigerad av Barents 2024-02-23 kl. 11:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vad en verklighetsförnekande feminist som du tycker om saken intresserar mig föga. Det största problemet sådana som du har är att ni litar på expertklassen och myndigheter utan att ställa vissa kritiska frågor. Ni kan egentligen inte så mycket om saker och ting, utan accepterar en dogm för att det passar in i eran ideologi om hur ni tycker världen bör vara, men ignorerar hur den faktiskt är.

Fascinerande att ni tror att sådana som jag är så obildade och dumma, när ni själva är blinda får som glatt lyder överheten. Ni upprepar mantrat "lita på vetenskapen". Ja, det gör jag. Och den bekräftar inte eran bild om sakers tillstånd.

Är det någon på detta forum som aktivt varje gång jag är här inne "ställer kritiska frågor" så är det ju jag...+ några till.

Och är det någon ideologi som just tagit fasta på VERKLIGHET och inte religiösa, konservativa idéer så är det ju feminism.

Och precis, nej jag är inte utbildad läkare eller immunolog, alltså förlitar jag mig på vad de som är utbildade i detta säger och letar upp dessa på seriösa forum.

Rejält smartare strategi än att sitta och "tro" ditt eller datt för det sa minsann nån fnoskig jeppe på nån amerikansk youtubekanal.

Väx up.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Själv ser jag inte syftet med barn i dagens samhälle, om sanningen ska fram är det ytterst tveksam om jag velat bli född om jag haft något val. Livet består av en transportsträcka av glädje och lidande fram till den oundvikliga döden.

Jag älskar många människor som nu lever, jag älskar människor som dött. Vi växer upp och springer i något ekorrhjul som kallas samhället till dagen vi ramlar ihop och dör, under tiden håller vi på och hatar varandra och baktalar varandra, i arbetslivet, i politiken och i civilsamhället. Ibland slår vi ihjäl varandra, ibland släpper vi bomber på varandra, ibland sårar vi varandra fysiskt och psykiskt. Mycket tid läggs på meningslöst tidsfördriv i form av internet, tv och andra rekreationer som syftar till att göra transportsträckan till döden lite mildare.

Så frågan man bör ställa sig är vad är meningen med att skapa ett existensiellt lidande hos någon annan?

Det är bättre att ha älskat och att ha förlorat än att aldrig ha älskat alls. /Alfred Tennyson (1809-1892).
Citera
2024-02-23, 11:25
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
Hur kommer det sig att det är så många som fortfarande har så svårt att se att det är något som inte stämmer? Som upprepar samma slitna mantra om att "såhär har det alltid varit". Kan det bero på att vi matas med intryck som normaliserar det som borde få varje människa att stanna i steget och genast börja ifrågasätta?

För NEJ, det har inte alltid varit såhär!
Det är dags att yrvaket skaka på huvudet och börja inse att det vi ser omkring oss är allt annat än normalt. På sajten ”goodsciencing.com” redogörs det för den enorma mortalitetsökningen som skett. Detta sker genom att referera till tidningsartiklar för varje kollaps och dödsfall till den aktuella idrottsliga kollapsen/dödsfallet https://goodsciencing.com

Vi ser en mycket kraftig överdödlighet bland unga friska människor sedan vaccinationskampanjerna mot covid-19 inleddes. Vid en kartläggning av hur många elitidrottsmän under 35 års ålder som dött över hela världen under pågående idrottstävling under åren 1966-2004, så dog i genomsnitt 29 idrottsmän per år under dessa 38 år. Sudden cardiac death in athletes: the Lausanne Recommendations. Karin Sille et al. Eur J Cardiovasc Prev Rehabil. 2006 Dec.

Sedan de rekommenderade injektionerna infördes i april-maj 2021 har hela 1.594 elitidrottare kollapsat under pågående idrottstävling, varav 1.100 dött utan att ha kunnat återupplivas, räknat fram till den 21 december 2022.

Vi ser alltså en ökning på c:a 2.500% räknat per år nu. Att med den vetskapen göra reklam för inopererade hjärtstartare till ungdomar som om det vore lika hälsobefrämjande som att ge dem ett äpple, börjar kanske kännas lite osmakligt. Det gör det iallafall för oss 💚

https://x.com/CartlandDavid/status/1757400716329603499?s=20

Fast denna tråd handlar ju inte om elitidrottsmän.
Citera
2024-02-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du motsäger dig själv. Å ena sidan menar du att det är på grund av ekonomiska skäl som folk inte skaffar barn idag. Men sedan säger du att på 1990-talet så var barn viktigare än materiella saker.
Så då måste man ju fråga sig varför folk inte skaffar barn.
Är det för att de har för lite pengar eller är det för att de inte längre tycker det är viktigt med kärlek och barn.

I vilket fall som helst så tror jag inte att detta kommer att ändra utan att staten går inte och vidtar åtgärder. Med lagar och regler måste man gynna parförhållanden. Man måste ha hårdare abortregler och förbjuda preventivmedel. Man kan naturligtvis höja barnbidragen och ta bort moms för barn och liknande saker. Men det kommer alltid att vara en massa människor som tycker det är fel.

Nej - du har fel. Vi behöver så klart p-medel och möjlighet till abort (även om det sistnämnda så klart inte behöver uppmuntras eller missbrukas).

Höj däremot mini /- grundbeloppet i föräldrapenningen.På så vis kan yngre skaffa barn som inte hunnit etablera sig tillräckligt på arbetsmarknaden än.

Underlätta omställning i arbetslivet så att folk försörjer sig efter familjebildning.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-02-23 kl. 11:29.
Citera
2024-02-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En diskussion som berör oss alla, nämligen den senaste rapporten från Statistiska centralbyrån (SCB) som visar att kvinnor i Sverige nu föder färre barn än någonsin tidigare. SCB:s siffror pekar på att den summerade fruktsamheten i Sverige har sjunkit till under 1,5 barn per kvinna under 2023. Detta är en historiskt låg siffra som inte setts tidigare.

Sverige hade en liten befolkningsökning under 2023, endast 0,3 procent, vilket är den lägsta ökningen sedan 2001. En del av denna låga ökning kan förklaras av en stor administrativ utvandring, men även när detta räknas bort är befolkningsökningen låg. Under 2023 föddes det nästan 14 000 färre barn än genomsnittet för åren 2013 till 2022.

Det intressanta är att invandrade kvinnor i genomsnitt föder fler barn än kvinnor födda i Sverige, medan arbetslösa kvinnor tenderar att föda färre barn än dem som har ett arbete.

Denna trend med låga födelsetal är inte ny, men den fortsätter att betona problemen som Sverige står inför när det gäller befolkningens åldrande och de långsiktiga effekterna på samhället och ekonomin. Vad tror ni är orsakerna till denna nedgång? Är det ekonomiska orsaker, livsstilsval, eller kanske något annat? Och viktigare, vilka åtgärder kan vidtas för att vända denna trend?

https://samnytt.nu/scb-kvinnor-i-sverige-foder-rekordfa-barn

Osäker på vart tråden skulle placeras, mod får gärna flytta om den inte passar här.

Feminismen är en orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in