2024-02-23, 03:11
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Precis, men det kommer tyvärr inte att ske.
Men nu kommer det 800000 "handgranater" som någon ryss troll kallar det, men många ryssar försägar sig ibland någon kalla Munchen för Munich för ett tag sedan, men men dom får väl lite rubel
Citera
2024-02-23, 03:25
Medlem
Slackoffs avatar
Eller "svenskar" som väljer att benämna Avdiivka : Авдеевка= Avdeyevka.
Citera
2024-02-23, 03:51
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Eller "svenskar" som väljer att benämna Avdiivka : Авдеевка= Avdeyevka.
Jag har varit gift med en ukrainska och överlevt det faktiskt, har varit till krim och till Kiev, såg faktiskt inga spår av nazi aktiviteter då,
Citera
2024-02-23, 04:34
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ärligt talat så är väst för stora cucks för att göra något riktigt ordentligt åt saken och det kommer sluta med Ukrainas oundvikliga förlust.

Å andra sidan förstår jag det lite, ryssarna är svåra att härda ut, historien visar att de kan stå ut med väldigt mycket elände.
Och det kommer de att få göra nu i generationer, oavsett hur kriget slutar så kommer det bli ett helvete för den ryska befolkningen. Utfrysta och hårt sanktionerade, enbart rövhålsländer som Nordkorea och Iran är de enda vänner de kan luta sig mot och semestra i…..
Citera
2024-02-23, 07:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Buren blir allt mindre för rabieshunden.
Hoppas amerikanerna tar i utav h-e med Navalny-sanktionerna. Förbjud allt samröre med Pissland och inför sekundärsanktioner. Ex alla flygbolag som trafikerar Pissland portade från trafik till USA, luftrum mm.

Fyll igen Öresund, våra båtar kan åka i Stora bält, det är inte ett internationellt sund, gäller inga traktat.

Ryssarna har ju även kidnappat och tagit den där ballerinan från Los Angeles som gisslan. Det finns ju liksom inga anledningar att hålla tillbaka, argumenten om en balansgång i sanktioner och vapenstöd för alla hålla dörrar öppna för fredssamtal är ju dödfödda i nuläget.

Samtidigt håller en liten grupp av anti-amerikanska och proryska republikaner på med att skapa kaos i USA och Ukraina för att duka upp bordet för Trump i presidentvalet.

US estimates Ukraine military shortages could grow catastrophic by late March

By spring, Ukraine faces a potentially catastrophic shortage of ammunition and air defenses that could effectively turn the tide of the war and lend Russian President Vladimir Putin a significant advantage, according to an internal U.S. estimate.
Speaking on condition of anonymity, two U.S. officials described "late March" as being a particularly crucial time for the fate of Ukrainian troops if Congress doesn't pass a new aid bill. A third official said it would be difficult to pinpoint exactly when the situation for Ukrainian troops could worsen but noted that the shortages were expected to grow more dire through spring.
"The juncture starts now and it just keeps getting worse progressively through the spring and into summer. So, this time period that we are entering is a critical time period," said a senior U.S. defense official.

https://abcnews.go.com/Politics/us-estimates-ukraine-military-shortages-grow-catastrophic-late/story?id=107169502
Citera
2024-02-23, 07:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Mark Rutte kommer med stor sannolikhet att ersätta Stoltenberg när han slutar.

BRUSSELS/LONDON, Feb 22 (Reuters) - The United States, Britain, France and Germany on Thursday all backed outgoing Dutch Prime Minister Mark Rutte to succeed Jens Stoltenberg as the head of NATO, putting him in a strong position to win the leadership of the transatlantic alliance.
Stoltenberg's successor when he steps down in October will take office at a crucial juncture, tasked with sustaining NATO members' support for Ukraine's costly defence against Russia's invasion while guarding against any escalation that would draw the alliance directly into a war with Moscow.
"President (Joe) Biden strongly endorses PM Rutte's candidacy to be the next Secretary General of NATO," a U.S. official said.

https://www.reuters.com/world/uk-backs-dutch-pm-rutte-become-next-nato-chief-2024-02-22/
Citera
2024-02-23, 07:13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ärligt talat så är väst för stora cucks för att göra något riktigt ordentligt åt saken och det kommer sluta med Ukrainas oundvikliga förlust.

Å andra sidan förstår jag det lite, ryssarna är svåra att härda ut, historien visar att de kan stå ut med väldigt mycket elände.
Det finns inget oundvikligt i krig, detta är ett historiskt faktum!
Citera
2024-02-23, 07:56
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 22.02.24 were approximately:

personnel / about 408,240 (+1000) persons / persons,
tanks ‒ 6526 (+3) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 12410 (+37) units,
artillery systems – 9916 (+49) units,
RSZV / MLRS – 999 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 682 (+2) units,
aircraft – 339 (+0) units,
helicopters – 325 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 7628 (+32),
cruise missiles ‒ 1903 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 25 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 12,960 (+36) units,
special equipment / special equipment ‒ 1575 (+9)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-02-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Såg just en video på Twitter/X där grisar äter på liket av en rysk soldat. Tänk om det var en tjetjensk muslim? Jag får nog mardrömmar inatt.

Stackars grisen, kan inte vara nyttig föda att äta en vodkamarinerad våldtäktsryss.
Citera
2024-02-23, 08:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Såg just en video på Twitter/X där grisar äter på liket av en rysk soldat. Tänk om det var en tjetjensk muslim? Jag får nog mardrömmar inatt.

Visste inte att grisar var kannibaler
Citera
2024-02-23, 08:04
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja den faran anser jag är låångt borta. Den ryska armens logistik & invasionsförmåga på den här sidan om Östersjön är så nära noll som den kan komma.

Men det finns annat dom kan ställa till med – vilket den svenska försvarsmakten helt borde lägga fokus på nu när försvaret återuppbyggs.

"Faran" är den ryska stridsförmågan i allmänhet.
Det är bra att påminnas med direkt visuell kontakt. Som vanlig svensk.
I luften ser våra stridsflygare dessa påminnelser, men de är lite mer än vanliga svenskar.
Om du förstår vad jag menar.

Första gången jag såg "järnridån" på nära håll och hur man öppnade spegelfönster och riktade en antenn på taket emot oss, då blev verkligheten väldigt påtaglig.
Citera
2024-02-23, 08:23
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vettigt? Beror på vilket perspektiv man anlägger. För vapenindustrin absolut. För skattebetalarna, mer tvivelaktigt. Det finns alltså ett industriellt ekonomiskt intresse i att skattemedel anslås för produktion av vapen och skrämsel smörjer systemet. Kan förstås finnas reella hot, men man bör vara på sin vakt för vart skattepengarna tar vägen. Finns all anledning att vara skeptisk mot krigshetsare.

Jag såg att du fick en fråga längre ner(eller längre upp), som jag tycker var vettig.
Gjorde själv något liknande inlägg.
Så många VET allt om kostnaden för krig.
Nej, säger jag. Ingen har en aning. För detta är som sliding doors.
Men det finns en agenda hos vissa att peka på judar, vapenindustrin etc.

Så sitt ner i båten.
Senast redigerad av Area55 2024-02-23 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in