2024-02-22, 00:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har hon flyttat in i sin våning nu eller? För på dagens stories där hon posar i någon grå trasa så ser det ju ut som en hyfsat färdig våning, hall i alla fall.
Jag skrev nyligen ett inlägg om det här: (FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Det är hennes sjuka behov att sönderrenovera allt hon kommer över som ställer till det... Känns som att hon pinkar revir värre än sina småhundar. På bekostnad av vackra sekelskifteslägenheter som förlorar all originalitet och historia.

Hon har vaga planer om att flytta in efter sommaren... då har det alltså gått tre år sedan hon köpte lägenheten.
Citera
2024-02-22, 01:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfeelfree
Hon är vacker tjej men det är så många fler som är det, inte bara hon. Hennes dåliga självförtroende visar både och. Hon gillar dansa visa upp sig, hon njuter av sin egen kropp och visa upp sig. Tror hennes största fan är hennes pappa. Så måste det vara. Han skrev nyligen om en kvinna att så här ska det se ut. En olycklig kombination.
Hon är en opererad tjej. Snart lika sönderrenoverad som sina lägenheter. Ännu ett tecken på hur samhällsutvecklingen går bakåt när man tycker sådant är "vackert". Gällande Emilio håller jag dock med dig. Bianca är "pappas prinsessa" helt klart och hon har ju t o m försvarat honom på Pernillas bekostnad (som om misshandeln var "bådas fel" vilket är helt otroligt).
Hennes utseende och personlighet är direkt nedärvt från Emilio; hon har hans temperament och omoraliska affärsssinnelag; kränga till varje pris, sko sig själv på andras bekostnad osv.

Citat:
Yrke. Hon är helt felnavigerad. Hon mår dåligt. Fel yrke. Fången. Hon mår inte bra men vill vara lycklig. Då måste hon lämna den här influenservärlden. Hon behöver leva. Bli med barn. Älska någon. Just nu hat/älskar hon sig själv. Hon har issues. Big time! Behöver lämna sin mor och sin far. Deras liv och vad de gör. Skit i dem. Leva på riktigt. Hemskt se henne hålla Olivers barn när hon själv gjort minst fyra aborter. Synd om henne. Låt henne stanna borta på annan kontinent och leva. Det är ju det hon önskar. Hon orkar inte leverera mer snart. Det kommer implodera
Det är inte synd om Bianca. Hon har gjort sina egna val som alla andra människor och får leva med det.
Hon ville ha barn tidigt och istället väljer hon att göra en massa aborter som kunde gjort henne infertil för all framtid. Nu är hon snart 30 år och barnlös. Det är fine för de som vill ha det så men hon går emot sin egen biologiska instinkt i detta fall och var mer ärlig mot sig själv när hon var yngre och pratade om hur mycket hon längtade efter att bli mamma.
Tror absolut att det hade gjort henne gott att få en egen familj så hon kan flytta fokus från sig själv och sin egen kropp. Allt handlar bara om yta och ytlig bekräftelse. Vem blir lycklig av det? Å andra sidan finns det "hopplösa fall" som t ex Carolina Gynning som trots att de blivit mamma ändå tycks ha ytlig bekräftelse som den viktigaste ledstjärnan i livet. Bianca kanske är av samma kaliber...
Eller så kan hon inte släppa fixeringen vid kroppen och är rädd för att bli gravid för att då "förstöra" sig. Kanske vill hon gå surrogatvägen etc. Ingenting som hade förvånat mig tyvärr.
Citera
2024-02-22, 01:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Helt enig med dig. Hon vill bli älskad, på riktigt. Titta bara vilka hon omger sig med. Folk som rider på hennes framgångsvåg. Dessa "vänner" hon har är ju inga vänner. Den dagen då hon behöver en riktig vän då kommer hon stå där helt ensam. Hennes familj är alla självupptagna egoister. Det är så sorgligt att se.
Bianca själv är ju också självupptagen och egoistisk... Det finns en anledning till att dessa människor dras till varandra.
Bianca är ingen lättsam person direkt. Hon förstörde Pernillas förhållande med Theos pappa Joachim (för att hon själv ville ha all uppmärksamhet), något som hon även berättat om i Wahlgrens värld bland annat.
Alla bråk som hon hade med sitt ex, grannarna som klagade över hennes utbrott. Hon är en självcentrerad drama queen och man ser ju hur t ex Benjamin ofta checkar ut mentalt när hon sätter igång nåt bråk.
Det här är ju ett typexempel: https://www.youtube.com/watch?v=jCywbZOdTBw
Hon far ut mot både Pernilla och Benjamin; allt är deras fel inte hennes och familjen ska behöva följa nån jävla manual för att kunna hantera henne.
Hon är en otroligt krävande person och extremt självupptagen.
Citera
2024-02-22, 01:47
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Allt är så ytligt i hennes liv. Men innebörden då? Ensamhet, saknad av kärlek och bekräftelse. Det som hon skulle fått av sin mamma och pappa egentligen.

Visst Pernilla har funnits där för Bianca men hon hade ju 3 barn till att fokusera på så därför fick nog inte B den sorts uppmärksamhet som hon behövt få.

Det är därför hon lägger ut massa bilder på sig själv för få uppmärksamhet och bekräftelse av följare osv. Fast det är skadligt beteende.

I hennes fall började problematiken när hon var barn, i samband med anknytningsmönster, pappan var frånvarande.. egoistisk, fanns där så länge det passade honom. Föräldrarna var mitt i skilsmässa och massa bråk. Pernilla jobbade mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Tror du har helt rätt. Har alltid menat att B aldrig fått den där ursäkten av sin mamma att hon prioriterade B framför henne. Den må vara fel eller rätt men där klämmer skon. Och hon kommer ALDRIG blir fri från det då P vägrar ge henne det erkännandet. B lär ha gått i terapi men byt terapeut för fan. Den du har verkar inte göra ett bra jobb (ja jag är övertygad om att P och B läser här ofta).
Det ni skriver låter mest som en återupprepning av Biancas eget martyrskap.
Sluta sticka på hennes offerkofta...

Bianca HAR fått kärlek och bekräftelse av sina föräldrar.
Bianca och Emilio försvarar varandra hela tiden och Pernilla är den som fått lida mest skulle jag säga. Hon har den som hela tiden varit där och sett till att barnen haft pengar, tak över huvudet och mat på bordet och ja, hon var tvungen att jobba för att få det att gå ihop. Emilio lämnade allt och stack utomlands men ändå är det han som Bianca hyllat genom åren medan Pernilla har fått ta all skit. När Pernilla väl träffar en ny man (Joachim) och får barn med honom så är Bianca drivande att förstöra detta så inte ens den lyckan får hon ha.
Att Bianca dessutom hade mage att säga att det var "bådas fel" gällande hur allt blev mellan Pernilla och Emilio och därmed t o m ursäkta hans misshandel är vad jag skulle kalla oförlåtligt. Bianca är en kopia av Emilio både utseendemässigt och personlighetsmässigt och det måste vara oerhört traumatiskt för Pernilla, framförallt när Bianca har samma aggressiva och konfrontativa beteende. Det är plågsamt att se hur Pernilla ofta fjäskar för Bianca för husfridens skull, för att det inte ska bli bråk.
Bianca har tryckt ner sin egen mamma och ägnat sig åt psykisk misshandel enligt min uppfattning men självupptagen som hon är så vänder hon på allting för att själv få sympati. Tyvärr är det många som tycks gå på det...
Det är först på senare år som hon börjat ge Pernilla lite uppskattning men det har bara sammanfallit med att Bianca kritiserats av människor som är helt förfärade över hur man kan behandla sin mamma så respektlöst. Bianca har då "tvingats" att foga sig lite för att inte framstå som helt socialt missanpassad, något som hade kunnat få negativ inverkan på hennes varumärke och business.
Citera
2024-02-22, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Bianca och Emilio försvarar varandra hela tiden och Pernilla är den som fått lida mest skulle jag säga. Hon har den som hela tiden varit där och sett till att barnen haft pengar, tak över huvudet och mat på bordet och ja, hon var tvungen att jobba för att få det att gå ihop. Emilio lämnade allt och stack utomlands men ändå är det han som Bianca hyllat genom åren medan Pernilla har fått ta all skit. När Pernilla väl träffar en ny man (Joachim) och får barn med honom så är Bianca drivande att förstöra detta så inte ens den lyckan får hon ha.
Att Bianca dessutom hade mage att säga att det var "bådas fel" gällande hur allt blev mellan Pernilla och Emilio och därmed t o m ursäkta hans misshandel är vad jag skulle kalla oförlåtligt. Bianca är en kopia av Emilio både utseendemässigt och personlighetsmässigt och det måste vara oerhört traumatiskt för Pernilla, framförallt när Bianca har samma aggressiva och konfrontativa beteende. Det är plågsamt att se hur Pernilla ofta fjäskar för Bianca för husfridens skull, för att det inte ska bli bråk.
Bianca har tryckt ner sin egen mamma och ägnat sig åt psykisk misshandel enligt min uppfattning men självupptagen som hon är så vänder hon på allting för att själv få sympati. Tyvärr är det många som tycks gå på det...
Det är först på senare år som hon börjat ge Pernilla lite uppskattning men det har bara sammanfallit med att Bianca kritiserats av människor som är helt förfärade över hur man kan behandla sin mamma så respektlöst. Bianca har då "tvingats" att foga sig lite för att inte framstå som helt socialt missanpassad, något som hade kunnat få negativ inverkan på hennes varumärke och business.

Mycket ligger i det du skriver. Du verkar ha bra analyserande och iakttagande förmåga. Jag tror Bianca är bipolär/och eller missbrukar droger. Så självupptagen kan inte en frisk människa vara tänker jag. Ingen frisk människa postar heller så maniskt på sin instagram som hon gör, företagare eller inte. Hennes storys består enbart av narcissistiskt nonsens. Läste idag under hennes frågestund att hon har ”hög grad av adhd” och ska påbörja medicinering för detta. Kan aldrig sluta bra med hennes redan tunna ätstörda kropp (man tappar aptiten av adhd-medicin).
Citera
2024-02-22, 08:26
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:

Intressanta nyktra kommentarer och befriande att se nån nyans i Bianca dyrkandet. Dock invänder jag mot en eventuell friskrivning av Pernilla som beter sig lika narcisstiskt och obehagligt men med en större oskuld av fnissande och bortviftande vilket går ut över andra till hennes egen förmån.

Jag vidhåller att Bs upplevelse sann eller inte av att hon fick mindre uppmärksamhet som barn driver hennes behov av att bli älskad vilket aldrig kommer bara nog och driva henne allt längre bort från verkligheten. Att hitta saker att skylla på som adhd och annat är bekvämt. Att inte flytta in k sin lägenhet tolkar jag som att hon tvingas ta ansvar för ett stort beslut i hennes liv. Pengamässigt som mentalt- hon tvingas fästa en punkt i livet. Kanske den med boende som vuxen men utan barn vilket jag tror är oerhört jobbigt. Och hennes älskade hatade mamma hade redan flera barn vid hennes ålder. Deras relation är också märkligt. Bianca agerar mamma till P. Likendeb med B som en dominerande Emilio är ny för mig men mkt intressant.

Men Hur som. Pernilla får inte fri ur det här imho. Hon har saker hon borde hanterat som vuxen inför sina barn. Det gjorde hon inte. Hon är en flicka som lajvar vuxen för hon aldrig gick Igenom processen att bli det vilket jag tror har med narcissistiska C att göra. Vad vet vi nånsin om Ps barndom.

Skönt att ha en del av tråden där vi som är genuint intresserade kan diskutera. Ignorera alla påhopp med avundsjuka etc nu.
Citera
2024-02-22, 11:31
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:

Ju mer jag tänker på det desto
Mer kanske du har rätt. Pernilla har dompterats av mamma (min teori) Emilio och nu Bianca. Nu kanske det är Bauers tur efter han lockat in henne? Det lär bli spännande mellan Bianca och Bauer isf.
Citera
2024-02-22, 23:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Mycket ligger i det du skriver. Du verkar ha bra analyserande och iakttagande förmåga. Jag tror Bianca är bipolär/och eller missbrukar droger. Så självupptagen kan inte en frisk människa vara tänker jag. Ingen frisk människa postar heller så maniskt på sin instagram som hon gör, företagare eller inte. Hennes storys består enbart av narcissistiskt nonsens. Läste idag under hennes frågestund att hon har ”hög grad av adhd” och ska påbörja medicinering för detta. Kan aldrig sluta bra med hennes redan tunna ätstörda kropp (man tappar aptiten av adhd-medicin).

Tack
Tyvärr finns det ju en hel del självupptagna människor, framförallt i dagens samhälle och inte minst i den unga generationen där narcissismen flödar för fullt. Sådana bilder som Bianca lägger upp tycks tyvärr vara standard bland många unga tjejer idag. Ett tragiskt tecken i tiden.

Droger tror jag definitivt är en faktor, väldigt vanligt i den typen av kretsar.
Citera
2024-02-23, 00:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Intressanta nyktra kommentarer och befriande att se nån nyans i Bianca dyrkandet. Dock invänder jag mot en eventuell friskrivning av Pernilla som beter sig lika narcisstiskt och obehagligt men med en större oskuld av fnissande och bortviftande vilket går ut över andra till hennes egen förmån.
Tack, det är ju ett diskussionsforum trots allt
Jag har inte friskrivit Pernilla. Hon har absolut sina sidor också och jag kommer ihåg när hon var ung och hade sin karriär som sångerska. Då var hon inte lika "glad, klämkläck och sprallig" som hon visar upp nu utan kunde tvärtom vara rätt hård och bitchig av sig. Finns ju bland annat ett klipp på henne i en intervju tillsammans med Carola där man kan se den sidan:
https://www.youtube.com/watch?v=TWp1CfofnOA

Sen utvecklas man ju förhoppningsvis genom livet och jag får ju säga att jag föredrar Pernilla som hon är idag jämfört med den yngre versionen. Jag kan tycka att hon är jäkligt korkad och vulgär men respekterar att hon tog sig igenom all skit med Emilio utan att falla som människa och nu faktiskt är mer framgångsrik än någonsin. Dessutom har hon, till skillnad från Bianca, en genuin talang. Pernilla har en riktigt bra röst, ännu bättre som yngre och Benjamin har ärvt hennes förmåga att underhålla en publik. Så jag fattar att Pernilla har Benjamin som "favorit" även om det är tabu att ha ett barn som favorit men de är helt enkelt mest lika varandra och han är väl den av barnen som ställt till med minst elände för henne, även om även han var delaktig i att förstöra Pernillas och Joachims förhållande.

Tycker bara att hennes barn har betett sig bortskämt och otacksamt. De tog sin pappas parti och blev förbannade på Pernilla för att hon anmälde honom. Vände sig emot henne. Måste kännas fruktansvärt när man redan varit med om såväl psykisk som fysisk misshandel... Det har t o m fått Pernilla att ifrågasätta sig själv och att ångra att hon anmälde Emilio, att hon nog inte skulle ha gjort samma sak med facit i hand.
Det är ju inte klokt att hon ska behöva känna så.
Sen när hon väl träffar en annan man, ja då får hon inte lov att vara lycklig med det heller utan att barnen ska sabotera det hela. Detta är ju inget som jag bara säger utan något som alla barnen erkänt och pratat om, det har kommit fram i intervjuer, sommarprat, i Wahlgrens värld osv. Så även om man inte gillar Pernilla som person så kan man ändå sympatisera med att hon måste haft ett rent helvete privat många gånger.

Citat:
Ju mer jag tänker på det desto
Mer kanske du har rätt. Pernilla har dompterats av mamma (min teori) Emilio och nu Bianca. Nu kanske det är Bauers tur efter han lockat in henne? Det lär bli spännande mellan Bianca och Bauer isf.
Christina kan nog vara rätt krävande men där är det väl främst hennes man Hans som "drabbats" av det. En fullständig toffel som servat henne fram genom livet hela tiden. Hans har ju även servat Pernilla och hjälpt henne med att betala räkningar osv ända upp i vuxen ålder (för att Pernilla inte visste hur man gör, otroligt nog). Jag tror inte det finns så mycket att hämta i Pernillas bakgrund, tror det hade kommit fram vid det här laget i så fall. Linus verkar rätt normal och sen har du den äldsta brodern Peter som helt hållit sig utanför rampljuset, tidigare bankman och som sedan sadlade om till brandman. Niclas gjorde ju bort sig nyligen med det där sexköpet men annars har det ju varit lugnt inom familjen.
Citera
2024-02-23, 09:34
Medlem
Bra synpunkter nu från både Lostworld och Moonbarking. Skönt slippa de kommentarer från de följare som bara skickar uppåt. Eller man får inte tycka något annat än det positiva då kommer mobben som går samman. Detta forum får man vara kritisk i.
Hur som helst. Har funderat på denna Vanessa som är hennes manager och som kom in och höll en vilsen Bianca i handen. Hon tog minsann för sig rejält. Hon har blåst upp Bianca till en ”affärsfigur”. Och sen även blivit miljonär i delägande av Caia. Varför då????? Och sen blivit delägare i Avora, klädmärket där hon försöker efterapa Bianca i stilen när hon poserar. Gällande den långa renoveringen av den stora 300 kvm våningen så är det Vanessas man som är byggherre för detta projekt. Snacka om att sko sig och utnyttja Biancas pengar!!!!! De har haft förmånen köpa sig stor dyr våning på Östermalm till sin familj och även till hennes mamma samt ett dyrt sommarställe i skärgården. Vanessa har t o m bytt namn från det iranska namn hon ursprungligen hade. Vilken klassresa. Som sagt alla runt omkring Bianca ska sko sig ekonomiskt på henne.
Senast redigerad av Amberfeelfree 2024-02-23 kl. 09:43. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-23, 10:04
Avslutad
Citat:
Bra synpunkter nu från både Lostworld och Moonbarking. Skönt slippa de kommentarer från de följare som bara skickar uppåt. Eller man får inte tycka något annat än det positiva då kommer mobben som går samman. Detta forum får man vara kritisk i.
Hur som helst. Har funderat på denna Vanessa som är hennes manager och som kom in och höll en vilsen Bianca i handen. Hon tog minsann för sig rejält. Hon har blåst upp Bianca till en ”affärsfigur”. Och sen även blivit miljonär i delägande av Caia. Varför då????? Och sen blivit delägare i Avora, klädmärket där hon försöker efterapa Bianca i stilen när hon poserar. Gällande den långa renoveringen av den stora 300 kvm våningen så är det Vanessas man som är byggherre för detta projekt. Snacka om att sko sig och utnyttja Biancas pengar!!!!! De har haft förmånen köpa sig stor dyr våning på Östermalm till sin familj och även till hennes mamma samt ett dyrt sommarställe i skärgården. Vanessa har t o m bytt namn från det iranska namn hon ursprungligen hade. Vilken klassresa. Som sagt alla runt omkring Bianca ska sko sig ekonomiskt på henne.

Jag kan ju förstå att man vill anlita och gynna närstående om de har kompetensen, men i detta fall när det gäller renoveringar så är det nog ingen god idé. Åsas inblandning i förra lägenheten blev ju fiasko, och denna renovering har pågått i snart tre år, anar att det är oenigheter om vad Bianca vill och vad denna byggherre har kompetens att fullgöra. Byt äger jag bar.
Citera
2024-02-23, 17:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jag skrev nyligen ett inlägg om det här: (FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Det är hennes sjuka behov att sönderrenovera allt hon kommer över som ställer till det... Känns som att hon pinkar revir värre än sina småhundar. På bekostnad av vackra sekelskifteslägenheter som förlorar all originalitet och historia.

Hon har vaga planer om att flytta in efter sommaren... då har det alltså gått tre år sedan hon köpte lägenheten.
Fast egentligen handlar det väl inte om att renovering drar ut på tiden 🤔? När Bianca köpte lägenheten sa hon att hon "köpt sitt familjehem". Det känns tragiskt om skulle hon några år senare flyttar in ensam och bor där helt själv. Borde finnas trivsammare boenden för en ung singel än 300 kvm paradvåning. En svit på Grand hotel kanske 😉? Pengar är ju inget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in