Citat:
Ursprungligen postat av
Themoonbarking
Intressanta nyktra kommentarer och befriande att se nån nyans i Bianca dyrkandet. Dock invänder jag mot en eventuell friskrivning av Pernilla som beter sig lika narcisstiskt och obehagligt men med en större oskuld av fnissande och bortviftande vilket går ut över andra till hennes egen förmån.
Tack, det är ju ett diskussionsforum trots allt
Jag har inte friskrivit Pernilla. Hon har absolut sina sidor också och jag kommer ihåg när hon var ung och hade sin karriär som sångerska. Då var hon inte lika "glad, klämkläck och sprallig" som hon visar upp nu utan kunde tvärtom vara rätt hård och bitchig av sig. Finns ju bland annat ett klipp på henne i en intervju tillsammans med Carola där man kan se den sidan:
https://www.youtube.com/watch?v=TWp1CfofnOA
Sen utvecklas man ju förhoppningsvis genom livet och jag får ju säga att jag föredrar Pernilla som hon är idag jämfört med den yngre versionen. Jag kan tycka att hon är jäkligt korkad och vulgär men respekterar att hon tog sig igenom all skit med Emilio utan att falla som människa och nu faktiskt är mer framgångsrik än någonsin. Dessutom har hon, till skillnad från Bianca, en genuin talang. Pernilla har en riktigt bra röst, ännu bättre som yngre och Benjamin har ärvt hennes förmåga att underhålla en publik. Så jag fattar att Pernilla har Benjamin som "favorit" även om det är tabu att ha ett barn som favorit men de är helt enkelt mest lika varandra och han är väl den av barnen som ställt till med minst elände för henne, även om även han var delaktig i att förstöra Pernillas och Joachims förhållande.
Tycker bara att hennes barn har betett sig bortskämt och otacksamt. De tog sin pappas parti och blev förbannade på Pernilla för att hon anmälde honom. Vände sig emot henne. Måste kännas fruktansvärt när man redan varit med om såväl psykisk som fysisk misshandel... Det har t o m fått Pernilla att ifrågasätta sig själv och att ångra att hon anmälde Emilio, att hon nog inte skulle ha gjort samma sak med facit i hand.
Det är ju inte klokt att hon ska behöva känna så.
Sen när hon väl träffar en annan man, ja då får hon inte lov att vara lycklig med det heller utan att barnen ska sabotera det hela. Detta är ju inget som jag bara säger utan något som alla barnen erkänt och pratat om, det har kommit fram i intervjuer, sommarprat, i Wahlgrens värld osv. Så även om man inte gillar Pernilla som person så kan man ändå sympatisera med att hon måste haft ett rent helvete privat många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Themoonbarking
Ju mer jag tänker på det desto
Mer kanske du har rätt. Pernilla har dompterats av mamma (min teori) Emilio och nu Bianca. Nu kanske det är Bauers tur efter han lockat in henne? Det lär bli spännande mellan Bianca och Bauer isf.
Christina kan nog vara rätt krävande men där är det väl främst hennes man Hans som "drabbats" av det. En fullständig toffel som servat henne fram genom livet hela tiden. Hans har ju även servat Pernilla och hjälpt henne med att betala räkningar osv ända upp i vuxen ålder (för att Pernilla inte visste hur man gör, otroligt nog). Jag tror inte det finns så mycket att hämta i Pernillas bakgrund, tror det hade kommit fram vid det här laget i så fall. Linus verkar rätt normal och sen har du den äldsta brodern Peter som helt hållit sig utanför rampljuset, tidigare bankman och som sedan sadlade om till brandman. Niclas gjorde ju bort sig nyligen med det där sexköpet men annars har det ju varit lugnt inom familjen.