2024-02-13, 02:21
Medlem
Biancas önskan är nog att ha en egen familj , en partner som ser henne för den hon är , hon känner sig bekräftad och älskad. Och egna barn. Det är ju nåt hon upprepande sagt i WV fram tills allt spårade ur.

Den här tomheten , för att fylla det med kroppsfixering men oavsett blir hon aldrig nöjd. Hon har miljoner … det hjälper ingenting känslomässigt. I slutändan

Allt är så ytligt i hennes liv. Men innebörden då? Ensamhet, saknad av kärlek och bekräftelse. Det som hon skulle fått av sin mamma och pappa egentligen.

Visst Pernilla har funnits där för Bianca men hon hade ju 3 barn till att fokusera på så därför fick nog inte B den sorts uppmärksamhet som hon behövt få.

Det är därför hon lägger ut massa bilder på sig själv för få uppmärksamhet och bekräftelse av följare osv. Fast det är skadligt beteende.

I hennes fall började problematiken när hon var barn, i samband med anknytningsmönster, pappan var frånvarande.. egoistisk, fanns där så länge det passade honom. Föräldrarna var mitt i skilsmässa och massa bråk. Pernilla jobbade mycket.

Tycker bara hon förtjänar bättre än det hon lever i nu. Så falskt allting , dystert .. Bianca blir ju utnyttjad hela tiden, manipulerad av alla runt henne.

Det är inte lycka.. hoppas hon vaknar upp snart och förstår att detta inte är hållbart.
För hennes eget bästa.

Nu är hon utomlands för söka lycka, för det finns inte i Sverige. Men hon måste förstå oavsett vad hon gör, var hon befinner sig. Så finns svaret inom henne själv.
Citera
2024-02-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Håller med. Tycker även hon börjar påminna om kungens syster Birgitta. Söndersolad, rynkig och ranglig.

Uppenbart hur full och ev påtänd hon såg ut i ögonen från Mexiko. Undrar hur länge det dröjer innan behandlingshem sker.

Att hon hänger med Rosanna Charles är ett dåligt tecken. Hon är bad company. Garanterat mycket sprit och droger på denna resa. Hon bör se över sitt umgänge. De utnyttjar henne och kommer dra ner henne i skiten om hon inte är uppmärksam. Kanske är det redan försent.
Citera
2024-02-13, 07:03
Medlem
Tror tyvärr hon är så pass skadad redan. Inte enbart med sin bulimi. Det är så skevt hon visar upp och hyllar sin kropp som om det är det enda som betyder nåt. När man vet hon spyr upp allt, kan bara äta frukost och sallad för att fixeringen är så stark och självhatet om kvällarna då hon ägnar den till att kräkas.
Sen ska kroppen hyllas i medierna. Blir så skevt när man vet hon är sjuk.
Tänk på vad bulimi gör med kroppen, håriga armar och tänderna far illa av all kräkning.

Hon borde satsa på att bygga upp sig inifrån. Det var sunt hon åkte till Baravara. Där satsar man på sitt inre, ger självkärlek och där man försöker skala bort de skador och trauman man fått. Obs! Det är inte en sekt. Det är en retreat och där det är jätteskönt få fokusera på sitt inte.

Nu bygger allt på yta. Sorgligt för hennes unga följare. Bianca plastikopererar sig och gör behandlingar som är svindyra. Hur ska de unga kunna göra samma? Och tro det är lyckan med livet?

Hennes konto på Instagram blandas med reklam för bijouterier och med kläder samt smink och sen den ätande stora familjen som sjukligt fotar all mat.

Hennes fixering av att lägga ut bildserier av samma foto lite hur hon rör sig till höger eller vänster är ju enbart till gagn för henne själv. Tröttsamt och sorgligt att se. Som Benjamin skrev till henne härom dagen”du kan softa lite med bilder, vi vet du har semester”. Att vi alla ska se på typ 20.000 bilder när hon har semester. Vore bättre hon höll det privat. Men hon längtar så efter kärlek.

Jag bara undrar hur det ska bli i fortsättningen?
Citera
2024-02-13, 13:01
Avslutad
Jag är iallafall en som tycker hon va superfin innan hon tryckte in massa skit i kroppen hon berättar ju ganska ofta att hon är olycklig trots nya tuttar, ny röv, läppar och allt annat hon har fixat hon kunde ha jobbat med annat typ i en klädaffär eller en hår-makeup stylist eller nåt liknande
Citera
2024-02-16, 18:25
Avslutad
Har hon flyttat in i sin våning nu eller? För på dagens stories där hon posar i någon grå trasa så ser det ju ut som en hyfsat färdig våning, hall i alla fall.
Citera
2024-02-17, 16:07
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Att hon hänger med Rosanna Charles är ett dåligt tecken. Hon är bad company. Garanterat mycket sprit och droger på denna resa. Hon bör se över sitt umgänge. De utnyttjar henne och kommer dra ner henne i skiten om hon inte är uppmärksam. Kanske är det redan försent.

R syrra verkade däremot va vettig då jag såg deras såpa. R var som Bianca. Ungefär. Men mer ärlig.
Citera
2024-02-17, 16:14
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Biancas önskan är nog att ha en egen familj , en partner som ser henne för den hon är , hon känner sig bekräftad och älskad. Och egna barn. Det är ju nåt hon upprepande sagt i WV fram tills allt spårade ur.

Den här tomheten , för att fylla det med kroppsfixering men oavsett blir hon aldrig nöjd. Hon har miljoner … det hjälper ingenting känslomässigt. I slutändan

Allt är så ytligt i hennes liv. Men innebörden då? Ensamhet, saknad av kärlek och bekräftelse. Det som hon skulle fått av sin mamma och pappa egentligen.

Visst Pernilla har funnits där för Bianca men hon hade ju 3 barn till att fokusera på så därför fick nog inte B den sorts uppmärksamhet som hon behövt få.

Det är därför hon lägger ut massa bilder på sig själv för få uppmärksamhet och bekräftelse av följare osv. Fast det är skadligt beteende.

I hennes fall började problematiken när hon var barn, i samband med anknytningsmönster, pappan var frånvarande.. egoistisk, fanns där så länge det passade honom. Föräldrarna var mitt i skilsmässa och massa bråk. Pernilla jobbade mycket.

Tycker bara hon förtjänar bättre än det hon lever i nu. Så falskt allting , dystert .. Bianca blir ju utnyttjad hela tiden, manipulerad av alla runt henne.

Det är inte lycka.. hoppas hon vaknar upp snart och förstår att detta inte är hållbart.
För hennes eget bästa.

Nu är hon utomlands för söka lycka, för det finns inte i Sverige. Men hon måste förstå oavsett vad hon gör, var hon befinner sig. Så finns svaret inom henne själv.

Tror du har helt rätt. Har alltid menat att B aldrig fått den där ursäkten av sin mamma att hon prioriterade B framför henne. Den må vara fel eller rätt men där klämmer skon. Och hon kommer ALDRIG blir fri från det då P vägrar ge henne det erkännandet. B lär ha gått i terapi men byt terapeut för fan. Den du har verkar inte göra ett bra jobb (ja jag är övertygad om att P och B läser här ofta).

P själv är ju ett litet patetiskt barn som aldrig blivit vuxen men som kräver att få respekt och dyrkan runt omkring sig. Det bara skriker det om henne i allt hon säger och gör. Det har aldrig sagts men man undrar hur Ps barndom var. C var nog noga med att förlänga sin egen narcissim och odödlighet via den enda dottern. Jag vet att Niclas vid ett tillfälle var ytterst ovillig att prata om de inre relationerna i familjen. Han blev nästan svart i synen. Även Emilios bok La familiga berättar om saker vi knappast får serverade av sockersöta P. Det kan vara falskt men det jag tror inte det.

Att ha P som mamma tror jag är riktigt svårt givet deras ärliga reality där de är sig själva som de alltid hävdat. Jag tror att B dels just har en massa om P som hon kan berätta (vilket hon sagt) och att B känner sig just så åsidosatt som hon säger. Rätt eller fel kan vi träta om. Men det håller på att sänka henne och hon skulle inte ens älska sig själv om hon blev den Kardashians som hon verkar älska. P däremot är den som är äldst men faktum är att B verkar behöva vara hennes mamma ibland. Ja ni ser hur sjuka reaktionerna verkar vara imho
Citera
2024-02-17, 21:08
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Hon har inte ätstörningar. Se så mycket bilder på mat hon lägger upp och den behöver hon med tanke på de stora mängderna muskler hon byggt på ben, rumpa och armar enligt egen utsago.

Wow! Den mest ignoranta kommentaren man läst på ett tag.
Varför ens yttra sig med sådan säkerhet när man faktiskt inte har någon som helst koll på ätstörningar? Pinsamt och osmakligt
Citera
2024-02-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Att den där valen har lyckats haffa Biancas unga assistent är århundradets skämt och bekräftar bara vilken dålig smak alla i den här influencer-bubblan har. Jag förstår att man som ung tjej är ute efter att utforska sin sexualitet, men om du nu prompt ska ligga med en annan kvinna, varför välja en kedjerökande alkoholiserad NFL linebacker. R är en social climber som saknar motstycke, helt på måfå har hon på några år blivit bästis med Bianca, Sanna Guidetti och sen nu också det nya tillskottet, unga mörkhåriga hotellarvtagerskan D som ertappades med att försöka fuska sig in på läkarlinjen. Alla med stora finansiella muskler, tillfällighet? Jag tror inte på slumpen.
Citera
2024-02-19, 00:08
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Att den där valen har lyckats haffa Biancas unga assistent är århundradets skämt och bekräftar bara vilken dålig smak alla i den här influencer-bubblan har. Jag förstår att man som ung tjej är ute efter att utforska sin sexualitet, men om du nu prompt ska ligga med en annan kvinna, varför välja en kedjerökande alkoholiserad NFL linebacker. R är en social climber som saknar motstycke, helt på måfå har hon på några år blivit bästis med Bianca, Sanna Guidetti och sen nu också det nya tillskottet, unga mörkhåriga hotellarvtagerskan D som ertappades med att försöka fuska sig in på läkarlinjen. Alla med stora finansiella muskler, tillfällighet? Jag tror inte på slumpen.

unga mörkhåriga hotellarvtagerskan D som ertappades med att försöka fuska sig in på läkarlinjen, vem är hon? Mer info och namn?
Citera
2024-02-19, 10:30
Medlem
Bianca bjuder väl med dem som kan betala för sitt uppehälle själva då hon bokar dyra ställen utomlands. Det räcker väl med att de anställda får följa med och få allt betalt och fota samarbeten men det blir väl lite enahanda i längden. Ingen man i den inkomstslags hon har kan heller inte boka eller åka med då hon är så rik nu så hon kommer för alltid vara på ”sin egen lilla ö”.
Ej heller är hon skolad in i den rika världen så det kommer alltid skina igenom.
Då blir det till att börja umgås med rika araber och deras arvtagare.
Nej den där utvecklingen känns inte bra.
Citera
2024-02-20, 07:49
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati

Varför skriver du ”D” för? Det här inte Mickans blogginlägg där man ska verka mystisk och skriva folks förnamn med första bokstaven. Du kan skriva ut hela namnet med spoiler.

Är väl ganska lätt att bli vän med de alla om man har rätt åsikter och så vidare, svenska influencervärlden är ju en liten liten ängslig bubbla i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in