2024-02-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Självklart står det inte med då han inte deklarerat den inkomsten. Skattefusk alltså. Eftersom han inte har något företag..

Exakt. Han har själv erkänt i ljudklipp att han skattefuskar.
Citera
2024-02-22, 22:44
Medlem
Telepatisks avatar
Fattar inte riktigt när det långa klippet är inspelat?
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Chrippa känns som en 16 åring som blir konfronterade av sin far.
Haha tänkte samma!
Citat:
Min bild att Jocke är en psykopat som försöker manipulera tittare och folk runt honom kvarstår (och har blivit tydligare) efter denna videon.

Jocke försöker låta som en sund person och vill inte ta något ansvar i att han startade hela detta drevet.
Jocke är ju the Puppetmaster, men jag tycker ändå att det verkar som att han genuint bryr sig om sin lillebror. Sen så får man också tänka att Jocke är C:s farbror så det är förståeligt att han skulle kunna gå långt för hennes skull.
Citera
2024-02-22, 22:44
Medlem
bratworsts avatar
Vänta... ringde polisen och soc till jocke för att han skulle öppna lgh? Va?
Citera
2024-02-22, 22:57
Medlem
Citat:
Det enda jag fick ut av Liam M video vag hur Jocke och Chrippa snackar om youtubr/influenser världen.

Att man ska tänka på hur det ser ut uttåt och det verkar som att Jocke försöker manipulera Chrippa mycket.

Chrippa känns som en 16 åring som blir konfronterade av sin far.

Jocke vägleder chrippa och säger att vad han ska göra.

Tolkade inte samtalet alls som Liam m gjorde. Att Jocke försökte lura Chrippa att erkänna att han slagit Linnea (hur gjorde han detta isåfall?)

Min bild att Jocke är en psykopat som försöker manipulera tittare och folk runt honom kvarstår (och har blivit tydligare) efter denna videon.

Jocke försöker låta som en sund person och vill inte ta något ansvar i att han startade hela detta drevet.
Jocke är också medveten om att samtalet spelas in, så han kan ju styra sin egen bild av sig själv, hur han vill.
Vilket han gjorde.

Jocke ’godkände’ ju Anjos inspelning (genom att inte be honom att stänga av eller lämna rummet), och han vet mycket väl vad Anjo tänker göra av den.

Jocke va tydlig med vilka goda insatser han har gjort för Chrippa, liksom han va övertydlig med att påminna om Chrippas eko-brott.
Under pågående inspelning.

Jag tolkade samtalet så som du och min bild av Jocke är densamma som innan.

Hursomhelst, Chrippas och linneas relation verkar oerhört destruktiv och osund, liksom brödernas relation med varandra.

Helt skadat allting.
Citera
2024-02-22, 23:03
Medlem
Ändå kul att höra Jocke i det senaste klippet bekräfta att både Chrippa och Linnea sitter och läser flashback konstant. Precis som alla här inne redan visste, det är garanterat här inne de läser.
Citera
2024-02-22, 23:12
Avslutad
Är datorerna Jockes? I så fall kan väl han ta tillbaka dem? Är de Chrippas skulle väl kronofogden kunna ta dem?
Citera
2024-02-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratworst
Inte jag heller. Verkade också anses som ett argument för att C ej gjort det. C skulle aldrig erkänna det ändå, hur ska han råka försäga sig? Om inte typ:
Vill du ha pengar?
Ja
Vill du verkligen det?
Ja
Vill du verkligen verkligen det?!
Ja
Slog du Linnea?
Ja. FAN!
(tänk att frågorna ställs snabbt)
Men det kom fram iaf att Chrippa betalade Julia en summa i månaden för att hon skulle låta honom vara! Men ändå misskötte fittan sig! Han verkar ha ett enormt hat mot Julia. Den kvinnan har levt med honom i 7år. Hon har mkt på honom. Så pass att han behöver betala henne en månadsavgift!
Citera
2024-02-22, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Jocke är skön ändå, han spelar in samtalen med Chrippa, sedan skickar han samtalen till Anjo av alla människor som älskar drama-content. Nu har Anjo skickat samtalen vidare till Liam M som lägger ut dom på Youtube. Det är alltså samma Jocke som vill att man ska sluta ge dom uppmärksamhet, sluta följa Chrippa etc. Även om det inte är Jocke som laddar upp samtalen på sociala medier så måste väl folk se hur han styr det här dramat i bakgrunden.
Jocke är noga med att dokumentera, hur sinnessjukt är det inte när han filmar sina fötter i Legovillan, jag kan se minst två olika par fötter till i klippet, samt skuggor från andra. Så otroligt riggat och äckligt manipulerat av Joakimlundell.

Han påstår dessutom att han inte läckt någonting eller lagt upp någonting alls....

Jag tappar hoppet om rättsväsendet om inte denna cirkus tar slut nu.

Någon så öppet äcklig manipulativ människa som Chrilles bror har jag sällan skådat.

Han hotar och leker btor duktig, men när han ska formulera sig, brister det och clownen är synad.

Så viktigt är det för lille Jocki att ingen ska få skada hans "varumärke"... Han pratar om Linnea som ett varumärke.
Allt handlar om yta. Precis allt.

Nu drar dom snart till Dubai, till Danjal, som gör reklam för en pedofil, @nalyshass3, iallafall om man ska tro på den där turbanskojaren som gav expertutlåtanden om Linnéas blåmärken...

Jocke är en liten människa som hotar för att få sin vilja igenom.

Apan Anjo han hotar likaså.

Vad är dom rädda för?

Idioterna försöker lägga skulden på Linnéa, liksom vissa i tråden.
Detta är resultatet av missbruk i alla dess former.
Storhetsvansinne.

Jag tänker inte sitta och ens försöka rabbla upp alla brott som apflocken gjort sig skyldiga till, det är så dumt.

Ridå
Citera
2024-02-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Krav kanske nej men överenskommelse vet du vad det är va? Hur kommer det sig att han inte får ha Chloe där nu efter att han kastade ut Julia och Linnea upptäcktes i lägenheten? Det är det jag inte får ihop det från er som prompt vill bevisa att det är ok att han valde Linnea framför sin dotter
Ja precis! Han får inte ha Chloe där pga av att Linnea är där!
Inte för att han brutit något jävla löfte till Soc om att han och Julia skulle behöva bo under samma tak!
Det är två helt skilda saker!
Citera
2024-02-22, 23:23
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja precis! Han får inte ha Chloe där pga av att Linnea är där!
Inte för att han brutit något jävla löfte till Soc om att han och Julia skulle behöva bo under samma tak!
Det är två helt skilda saker!

Chrippa bekräftade ju att han LOVAT soc att de under ett tag skulle bo under samma tak.

och så inte banal hoppar på en om vad löfte betyder:
" Ett löfte handlar om att upprätta en relation, att förbinda sig att göra det man lovat. " Och han LOVADE att bo under samma tak med Julia för Chloes trygghet.
Citera
2024-02-22, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bratworst
Vänta... ringde polisen och soc till jocke för att han skulle öppna lgh? Va?
Efterhandskonstruktion för att försöka bortförklara det integriteskränkande hemfridsbrottet och stalkningen.
Citera
2024-02-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Efterhandskonstruktion för att försöka bortförklara det integriteskränkande hemfridsbrottet och stalkningen.
Hoppas du har hjälpt C+L att anmäla detta brott. För du sitter väl inte bara här och hittar på? Slösa lite på skattemedel också när du ändå är på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in