2024-02-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Hej,

Som rubriken säger.

Vilka är Sveriges värsta städer. Rangera och motivera.

Var skulle man inte vilja stifta en familj och bosätta sig. Ha trygghet som värdering.

Spontant känns Norrköping som ett av Sveriges värsta rövhål.

Men jag vet inte. Är inte så insatt från min stuga uppe i norra delarna.

Ge mig insikt!

MALMÖ!!!!! är ett riktigt råtthål.- Skulle aldrig sätta min fot där.
Citera
2024-02-22, 19:56
Medlem
flytandelyckas avatar
Stockholms förorter tar priset. All cred till alla inom ordningsmakten som måste arbeta i dessa helvetesområden. I Malmö har man Rosengård men herregud.. i Stockholm finns 50 st Rosengård där det arabiska våldet totalt triumferat.
Citera
2024-02-22, 20:07
Medlem
mtmmtms avatar
Det är ju inte direkt en höjdare att bo i Göteborg efter tidöavtalet börjat verka. Massor med dieselbilar som fördärvar luften. Framtida generationer är dödsdömda. Högerextremism är läskigt på riktigt, kombinerat med kristen tro + trump är jag oroad på riktigt. Folk tror att jesus kommer tillbaka om man utrotar hela Gaza. Kika på: https://www.svtplay.se/video/Kz7zDpd/i-vantan-pa-armageddon?id=Kz7zDpd
Citera
2024-02-22, 20:19
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag är inte från Malmö och har motverkat det mångkulturella samhället mer än vad resten av Sverige gjort tillsammans. Varför tror du hela toppen av SD kommer från Skåneland? Vi blev kallade rasister i decennium av idioter som dig som vägrade se verkligheten.

Nej, skåningar har alltid klarat sig själva. Vi lyckas trots Stockholm, inte pga Stockholm. Nu har ni velat skapa en humanitär stormakt, som ni sen skyller på Malmö när ni misslyckats. Malmö är till 100% en stockholmsk skapelse.

Vartenda svenska politiska rörelse började för övrigt i Skåne, och nästan ingen svensk av värde kommer från början från Stockholm.

Alfred Nobels familj kom från Skåne och Carl von Linné var smålänning. Absolut vodka är skånskt och grundat av en skåning. Jag kan fortsätta.

I Skåne uppfann vi Bluetooth och står för 12% av Sveriges patent, årligen. Även produkter som oatley havremjölk och grunden för hela Sveriges fordonsindustri och flygindustri.

Vi har överpresterat nästan alla andra svenska områden. Vi hade stora vetenskapsmän som Tycho Brahe innan Sverige hade en enda. Vi har mest slott i hela Sverige. Din bild av Skåne helt felaktig och du vet ingenting om Skåne förutom fördomar.

Ni är bara sura för vi vägrar att böja oss.
Samtidigt så kostar din älskade lilla konstinstallation ungefär ett par förmögenheter per år i ren utgift, ni är utan tvivel sämst (alltså inte näst sämst utan supersämst som i att allt jag och hundra tusen nettoskattebetalares totala insats absorberas av ert monumentala nettominus). Du tänker kanske att stockholm är skyldigt malmö någonting men vad det än kan tänkas vara så har böghorabönderna redan fått betlat sjuttio gånger om, så släpp det falafelfitta.
Citera
2024-02-22, 20:21
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Självklart är det så. Men vem dumpade alla blattar i Malmö? Hur mycket pengar kastas bort i Stockholm på meningslöst skräp? Troligtvis mer än hela Malmös omsättning. Hade Stockholm inte drivit på massinvandringen hade de sluppit betala för Malmö. Att rösta hit miljontals MENA blattar och dumpa dem i diverse kommuner och sen gnälla på kostnaden? Tror du riktiga skåningar gynnas av alla miljarder som ges till Malmö? Nej. Miljarderna har tvärtom förstört Malmö och gjort att dumpningen av blattar fortsätter. Sossarna får betalt för att importera röster och tar samtidigt Malmö/Skåne från oss riktigta skåningar. Vi blir koloniserade både via blatte dumpningen och svenskarna.

Att någon stockholmare har mage att gnälla på skåningar med tanke på de oerhörda övergrepp de begått mot skåningarna historiskt, det säger en del.
Okej sthlm är inte på något sätt oskyldiga men vafan, vi hatar MP och sosseriet mer än ni gör, städa framför egen dörr först.
Citera
2024-02-22, 20:39
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad heter de där båda grannstäderna i norra Västmanland? Haha, snacka om misär. De har verkligen fått det värsta av tre världar - WT, Babbar och Knivfinnar.

Just det, Fagersta och Norberg heter orterna.
Stackars satar som tvingas bo där..
Citera
2024-02-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Stockholms förorter tar priset. All cred till alla inom ordningsmakten som måste arbeta i dessa helvetesområden. I Malmö har man Rosengård men herregud.. i Stockholm finns 50 st Rosengård där det arabiska våldet totalt triumferat.

De utsatta områden i Göteborg är ju inte direkt någon succé heller.
Lövgärdet, Bergsjön, Hjällbo, Hammarkullen, Tynnered/Grevegården, Biskopsgården, Gårdsten och Backa är några av områdena man gör bäst i att hålla sig borta från.
Senast redigerad av lindome 2024-02-22 kl. 20:47.
Citera
2024-02-22, 20:43
Medlem
Kan egentligen bara uttala mig om Västra Götaland där jag bor och städerna man passerar på vägen från Göteborg till Stockholm.

I Västergötland är inte de värsta städerna Stora Borås (Göteborg) eller Lilla Göteborg (Borås). Bägge städerna har mycket att göra för att bli trevliga städer men ekonomin går bra, folk är i allmänhet vettiga och båda städerna har flertalet fina villaområden med närhet till natur och en nästan Amerikansk suburbia-känsla då de är segregerade från slöddret. Nej, det riktiga sunket i väst hittar du i den falska metropolen ”Trestad”: Trollhättan + Uddevalla + Vänersborg. Där hittar du det sämsta med västsvenska industristäder (gråheten och den antiintellektuella förhållningen till all kultur som inte innefattar fotboll) som Gbg och Borås men som bonus får man även det sämsta med lantiskulturen på ”slätta”, dvs. white trash-narkomaner, EPA-fjortisar i överflöd, och total inskränkthet inför allt nytt.

Utanför Västergötland är halva Jönköping (Huskvarna-sidan) rena ghettot som förutom att vara deprimerande och fult på riktigt har Norrlandsklimat. Det är alltid svinkallt och blåsigt. Visserligen har många utsikt över Vättern som må vara vacker att se på men som är iskall året om och inte direkt inbjuder till bad eller ens strandpromenader. Men värst av alla städer jag någonsin besökt på mina många resor Gbg–Sthlm måste vara Södertälje. Där har vi känslan av en bruksort i Norrlands inland kombinerat med Bergsjön.

Om vi ska hålla oss till politik så vill jag skylla mycket av Västsveriges problem på Stockholm. Politiker oavsett parti verkar helt besatta av att gynna Stockholm på bekostnad av resten av landet och särskilt på bekostnad av Västsverige. En anledning att jag inte har samma aviga inställning till Göteborg och Borås som många här verkar ha är att dessa deprimerande städer står på egna ben. De är utpräglade handelsstäder fulla av entreprenörer som driver städernas ekonomi. Man hittar knappt några statliga myndigheter som förlagts till dessa städer. Sett till städernas storlek är de underrepresenterade när det kommer till statliga stödjobb. Det finns även en framtidsanda som inte är beroende av Stockholm då företagen här ofta verkar internationellt. Jämför med Mälardalsregionen som är en enda överpriviligerad sörja full av statliga myndigheter och infrastrukturprojekt. Satsa de resurserna i Göteborgsområdet där framgångsrika företag skapar tillväxt på riktigt så hade hela Sverige garanterat fått mer valuta för pengarna.
Citera
2024-02-22, 21:14
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
men stranden är nedlusad hela sommaren. Bellevue är väl bara några kvarter
Helt riktigt. I Malmö kommer du alltid att möta kauset. Bellevue är 3 kvarter. Det räcker med ett besök på Emporia eller stadens (enda).badhus för att inse att staden för all framtid är förstörd. Av sossen Andreas. Inte ens Limhamn lämnade han ifred. Helt kört.
Citera
2024-02-22, 21:27
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Bara trams och du har aldrig varit i hela Malmö eller ens i delar skulle jag tro, se mina inlägg.

Däremot är Malmö vänster-styrt sedan över 20 år och en bidrags-parasit som Stockholm får betala. Men de pengarna gör ju att Malmö är ganska fräscht. Det finns tre lager motorvägs-ringleder runt Malmö t.ex, helt underbart och nästan köfritt. Massor med folk cyklar, Sveriges bästa cykelstad helt utan backar. Husen i bellevue och Fridhem är finare än i Djursholm. Malmö har en helt egen växtzon unik för Sverige med fantastiska trädgårdar och växter. Prova ett besök någon gång.
Föredrar faktiskt Helsingborg som cykelstad. I Malmö måste man cykla som om man vore bilist och hålla på med regler och skit. I Helsingborg kan man slappna av när man cyklar. Dessutom föredömliga cykelstolpar där man kan låsa fast sin cykel ordentligt

Annars tycker jag frågeställningen är lite trist, men måste säga att jag tycker att Linköping är en väldigt tråkig stad. Centrumet ligger i ena änden av stan och hela stan känns allmänt utspridd. Tacka vet jag skånska städer och hur de klustrar sig kring mitten.
Citera
2024-02-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Blandar du inte ihop Markaryd med Strömsnäsbruk (som visserligen ligger i Markaryds kommun)?

I Markaryd ligger husen på 1,5-3,5 miljoner.

I Strömsnäsbruk kan man hitta hus neråt 500.000.

Ah du har rätt, tog i å det grövsta när jag skrev 400 tusen för hela Markaryd. Borde kanske poängterat Strömsnäsbruk. Men det jag egentligen ville ha sagt oavsett prisbilden är att hela Markaryd borde ha en egen subtråd i udda hemnetobjekt då varenda hus i Markaryd borde betäcknas som udda.

Efter att jag svarat såg jag dock att tråden låg i politik inrikes så ev borde jag i svarat alls. Okej ska göra ett försök att få det lite ontopic iaf:

I Sverige där kommunpolitik förs och kommunen har ett stort ansvar att ge samhälls-service borde vi inte ha massa småkommuner. Helt omöjligt att få det lönsamt. Därav är många av de små orterna som tidigare var bruksorter men nu döende och helt beroende av en privat kvarvarande arbetsgivare och utjämningsbidrag.

Med fokus på konsekvenser av förd politik så kommer jag med ett nytt bud på svenska städer: Eskilstuna.

Ekonomifakta, jämförelse Eskilstuna-Sverigemedel
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Din-kommun-i-siffror/Eskilstuna/

Här är en länk till en ekonomifaktas jämförelse mellan Grums och Eskilstuna.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Din-kommun-i-siffror/Grums?compare=0484

Då ser man hur illa ställt det är med Eskilstuna, när den har sämre siffror än en liten värmländsk håla med färre än 10tusen invånare. Eskilstuna har även mest skjutvapenvåld i hela Sverige.
Senast redigerad av thelivingrose 2024-02-22 kl. 21:33.
Citera
2024-02-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Kan egentligen bara uttala mig om Västra Götaland där jag bor och städerna man passerar på vägen från Göteborg till Stockholm.

I Västergötland är inte de värsta städerna Stora Borås (Göteborg) eller Lilla Göteborg (Borås). Bägge städerna har mycket att göra för att bli trevliga städer men ekonomin går bra, folk är i allmänhet vettiga och båda städerna har flertalet fina villaområden med närhet till natur och en nästan Amerikansk suburbia-känsla då de är segregerade från slöddret. Nej, det riktiga sunket i väst hittar du i den falska metropolen ”Trestad”: Trollhättan + Uddevalla + Vänersborg. Där hittar du det sämsta med västsvenska industristäder (gråheten och den antiintellektuella förhållningen till all kultur som inte innefattar fotboll) som Gbg och Borås men som bonus får man även det sämsta med lantiskulturen på ”slätta”, dvs. white trash-narkomaner, EPA-fjortisar i överflöd, och total inskränkthet inför allt nytt.

Utanför Västergötland är halva Jönköping (Huskvarna-sidan) rena ghettot som förutom att vara deprimerande och fult på riktigt har Norrlandsklimat. Det är alltid svinkallt och blåsigt. Visserligen har många utsikt över Vättern som må vara vacker att se på men som är iskall året om och inte direkt inbjuder till bad eller ens strandpromenader. Men värst av alla städer jag någonsin besökt på mina många resor Gbg–Sthlm måste vara Södertälje. Där har vi känslan av en bruksort i Norrlands inland kombinerat med Bergsjön.

Om vi ska hålla oss till politik så vill jag skylla mycket av Västsveriges problem på Stockholm. Politiker oavsett parti verkar helt besatta av att gynna Stockholm på bekostnad av resten av landet och särskilt på bekostnad av Västsverige. En anledning att jag inte har samma aviga inställning till Göteborg och Borås som många här verkar ha är att dessa deprimerande städer står på egna ben. De är utpräglade handelsstäder fulla av entreprenörer som driver städernas ekonomi. Man hittar knappt några statliga myndigheter som förlagts till dessa städer. Sett till städernas storlek är de underrepresenterade när det kommer till statliga stödjobb. Det finns även en framtidsanda som inte är beroende av Stockholm då företagen här ofta verkar internationellt. Jämför med Mälardalsregionen som är en enda överpriviligerad sörja full av statliga myndigheter och infrastrukturprojekt. Satsa de resurserna i Göteborgsområdet där framgångsrika företag skapar tillväxt på riktigt så hade hela Sverige garanterat fått mer valuta för pengarna.
Haha, skulle ekonomin gå bra i Göteborg?? Är i nuläget Sveriges näst fattigaste kommun, kräver mest utjämningsbidrag efter Malmö..(pga invandringen så klart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in