2024-02-22, 13:50
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Personen var insvept i ett lakan så troligtvis inte en olycka. Kroppen låg bredvid den röda containern på "tågräls sidan"

Tror inte polisen skulle säga så här om personen var insvept i lakan
Citat:
Ingenting tyder på brott just nu, men vi kommer gå vidare med förundersökningen till vägs ände för att utesluta brott, fortsätter Johnny Gustavsson.
Citera
2024-02-22, 14:33
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vet du vilket jävla jobb det är att gräva en grav som rymmer en fullvuxen kropp? I februari dessutom.

Mindre jobb än sitta livstid för mord iallafall!
Citera
2024-02-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror inte polisen skulle säga så här om personen var insvept i lakan

"JUST NU: En har hittats utomhus i Jönköping. ”Det är fortfarande i sin linda men vi undersöker vad det handlar om”, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson."

Från Jönköpings-Posten på Facebook så jo personen låg insvept
Citera
2024-02-22, 15:03
Medlem
Citat:
"JUST NU: En har hittats utomhus i Jönköping. ”Det är fortfarande i sin linda men vi undersöker vad det handlar om”, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson."

Det är ju ett talesätt, inte de facto att personen skulle vara inlindad...
Citera
2024-02-22, 15:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

I artikeln står citatet jag postade. Vad är din källa på att personen var insvept i ett lakan? Artikeln är nu uppdaterad och citatet är som följer

Citat:
– Vi har ett preliminärt id på personen som vi kommer gå vidare med och söka anhöriga, sade Johnny Gustafsson på torsdagseftermiddagen.

– Det finns ingenting i nuläget som tyder på brott eller yttre påverkan, men vi kommer att ta utredningen av vållande till annans död till vägs ände.
Citera
2024-02-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Det är ju ett talesätt, inte de facto att personen skulle vara inlindad...

Insåg de efter jag hade kommenterat 😂🤦‍♀️
Citera
2024-02-22, 15:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Någon som kört av E4, dumpat kroppen och åkt vidare. Bilen har väl brunnit eller ligger i någon sjö nu.
Det är obegripligt många bilar som kör förbi där varje dag.
Citera
2024-02-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Någon som kört av E4, dumpat kroppen och åkt vidare. Bilen har väl brunnit eller ligger i någon sjö nu.
Det är obegripligt många bilar som kör förbi där varje dag.
Är inte mc Donalds nattöppet där? Borde finnas kameror
Citera
2024-02-22, 15:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Är inte mc Donalds nattöppet där? Borde finnas kameror

Enligt google stänger de vid ett, men jag tycker mig minnas att jag ätit där senare.
Citera
2024-02-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Enligt google stänger de vid ett, men jag tycker mig minnas att jag ätit där senare.
Ok, men kameror bör ju finnas i området antar jag. Förstod det som om kroppen hittats bakom cointainrarna och där är kanske inte kameraövervakat.
Citera
2024-02-22, 17:06
Medlem
MusPetarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
https://www.jp.se/2024-02-22/just-nu-dod-person-hittad-polisen-sparrar-av-mcdonalds?fbclid=IwAR3IroSRBeHDoHxiqrZIhpdAfm3iQ-GLDuMw lLgphIt97alrRoX2wZ19fs0

Påträffades vid tiotiden vid McDonalds sopstation.
Frågan är hur länge kroppen legat där, McDonalds öppnar ju kl 7 på morgonen och även om man kanske inte slänger sopor det första man gör borde nån upptäckt det tidigare om kroppen legat sen natten.

Av någon anledning har polisen spärrat av Drive Through vägen men i övrigt är McDonalds öppet för matgäster. Vad kan man ha för spår i drive through? Bil som åkt där och dumpat en kropp bakom huset?

Tror inte på olycka.

Personen ligger utanför planket och kroppen bör påträffats när personalen kom då deras parkering är där bredvid.
Citera
2024-02-22, 17:07
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusPetarn
Personen ligger utanför planket och kroppen bör påträffats när personalen kom då deras parkering är där bredvid.

Tror oxå det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in