2024-02-22, 12:58
Medlem
Har någon av er besökt Klippan i Skåne? De måste ju ändå ta detta pris..
Citera
2024-02-22, 13:02
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det började med Landskrona. Gissar att Borlänge kört om. Malmö om vi pratar större städer. Göteborg har fortfarande fler oaser men där väntar samma Malmöisering.

Förövrigt är det städerna som dör i hela västvärlden. Befolkningen gör som Romarna efter Roms fall, de flyr ut på landet. Stockholm har kunnat hålla emot pga tullarna och höga bostadspriser. Men nu har väldet spritt sig till Stockholm. Jag gissar att även södermalm går samma väg som Malmö och Göteborg.
Citera
2024-02-22, 13:36
Medlem
sxephils avatar
Där stockholmare har dumpat flest invandrare.
Citera
2024-02-22, 13:38
Medlem
Karmans avatar
Har hört att Flen är ganska vidrigt. Läste någonstans här på Flashback:"flytta till Flen och ditt liv är slut". Någon här som har mer insyn i om det stämmer?
Citera
2024-02-22, 13:38
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det började med Landskrona. Gissar att Borlänge kört om. Malmö om vi pratar större städer. Göteborg har fortfarande fler oaser men där väntar samma Malmöisering.

Förövrigt är det städerna som dör i hela västvärlden. Befolkningen gör som Romarna efter Roms fall, de flyr ut på landet. Stockholm har kunnat hålla emot pga tullarna och höga bostadspriser. Men nu har väldet spritt sig till Stockholm. Jag gissar att även södermalm går samma väg som Malmö och Göteborg.

Landskrona har ju blivit mycket bättre men Helsingborg och andra närliggande städer störtdykt.
Citera
2024-02-22, 13:46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Stora delar av framförallt södra och västra Malmö är väldigt fräscha och fina med stora fina villaområden och en hel del nybyggt. Stranden är väldigt lång och bred och finns utrymme för alla. Staden har som sagt också en massa bra köpcentra, historiska kvarter, fina parker samt dynamiskt näringsliv/universitet kring hamnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Även om mycket utvecklats åt fel håll i Malmö så finns det fortfarande massor som är fint och fungerande där. Går inte att jämföra med alla nedgångna städer i Sverige.

Håller med, Malmö har problem men Malmö är 1000x bättre än vad flashbackare tror. Delar av Malmö är otroligt fint och utan kriminalitet. Sen att Malmö snor pengar från resten av landet är sant. Men hade de rika grannkommunerna betalt så hade Malmö gått med plus.

Många svenskar verkar vilja att det går dåligt för Malmö, hade Malmö gått bra så hade de blivit sura.
Citera
2024-02-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Håller med, Malmö har problem men Malmö är 1000x bättre än vad flashbackare tror. Delar av Malmö är otroligt fint och utan kriminalitet. Sen att Malmö snor pengar från resten av landet är sant. Men hade de rika grannkommunerna betalt så hade Malmö gått med plus.

Många svenskar verkar vilja att det går dåligt för Malmö, hade Malmö gått bra så hade de blivit sura.

Ja jag hade en massa fördomar som andra flashbackare om Malmö innan jag besökt staden på allvar. Efter lite mer sightseeing inser man ju hur många fina områden som faktiskt finns i stora delar av staden. Väldigt bra blandning av nya och gamla miljöer, arkitektur, naturområden med stora parker och långa fina stränder, museer och dynamiskt näringsliv och universitetsmiljö. Väldigt nära till kontinenten, Köpenhamn, flygplats, Falsterbo osv.

Nej Malmö hör inte hemma i denna tråd med tanke på hur många ingrodda efterblivna städer som finns i Sverige.
Citera
2024-02-22, 14:18
Medlem
Eskilstuna är fruktansvärt. Fruktansvärt grå och deprimerande stad. Man blir less efter bara några timmar. Nu flödar kriminaliteten där dessutom och det gör inte saken bättre.
Citera
2024-02-22, 14:25
Medlem
För mig är Åstorp ett riktigt skitställe med pundare och zigenare överallt. Det är nog en av de minst trevliga städerna jag känner till i Sverige

Förutom detta kryllar det av WT-folk där vilket även det är oerhört motbjudande
Citera
2024-02-22, 14:26
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
För mig är Åstorp ett riktigt skitställe med pundare och zigenare överallt. Det är nog en av de minst trevliga städerna jag känner till i Sverige

Åstorp är ju knappast en stad...
Citera
2024-02-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Åstorp är ju knappast en stad...

Allt är relativt , men absolut, håller med om att det är i minsta laget. Det var så att det var den platsen som kom upp i huvudet när frågan ställdes här.
Citera
2024-02-22, 14:29
Medlem
DarkBums avatar
Malmö var ju mysig för länge sedan. Alltså riktigt länge sedan, typ 30-40 år längesedan. Men idag måste den nästan vara i en klass för sig angående rövarhåla. Vi översköljs om saker som inträffar där dagligen. Sen är väl stan också helt bankrutt så resten av sverige får ge den konstgjord andning för att den ska hålla sig flytande?

Malmö får bli min etta med eskilstuna som tvåa. Två städer jag aldrig nånsin kommer sätta mig i idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in