2024-02-22, 11:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
7) Karlskoga

Massa importerat och inhemskt slödder samt extremt deprimerande arkitektur pga rivningsvågen och 60 talets byggvåg. Gammal bruksort som är lite större än de flesta bruksorter och räknas därför som en stad.

https://usercontent.one/wp/www.arkitekturupproret.se/wp-content/uploads/2020/08/kulankarlskoga.jpg
Dock gynnas Karlskoga av säkerhetsläget och hundratals nya jobb har skapats och kommer att skapas de närmaste åren.
Citera
2024-02-22, 11:09
Medlem
Haajibs avatar
Jag skäms över hur Eskilstuna har blivit, det är bara afrikaner och knark stället är känt för de senaste 10 åren.
Citera
2024-02-22, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
7) Karlskoga

Massa importerat och inhemskt slödder samt extremt deprimerande arkitektur pga rivningsvågen och 60 talets byggvåg. Gammal bruksort som är lite större än de flesta bruksorter och räknas därför som en stad.

https://usercontent.one/wp/www.arkitekturupproret.se/wp-content/uploads/2020/08/kulankarlskoga.jpg

I Karlskoga finns det jobb.. Bofors går på högvarv just nu.
Citera
2024-02-22, 11:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Förstår inte alls varför Malmö hamnar i denna lista, visst det finns stora och nedgångna områden i staden men också stora fina villaområden, stora köpcentrum, fantastiska stränder, historiska kvarter och ganska dynamiskt högskolecentrum och företag vid hamnen. Dessutom en närhet till Köpenhamn och flygplats.
Malmö är praktexemplaret på västerländsk förfall. En fullständigt sönderknarkad invandrarhåla där man pissat sönder allt som var bra med väst. Ett avskräckande exempel för hela världen.
Citera
2024-02-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag förstår hur du menar, men är inte enig. I en bra stad ska man kunna röra sig i stort sett överallt, under dygnets alla timmar utan problem och man ska inte behöva utsättas för medeltida kulturyttringar precis överallt förutom möjligen i just bostadsområdet där man bor.

Saker och ting är liksom inte hunky dory i Malmö, bara för att just du kanske bor på en adress där du slipper att se babberiets sunkiga och farliga inverkan dagligen, men hur ser det ut i staden som helhet, det är frågan. Jag vill gå så långt som att säga att det är människor med din inställning som gör att misären växer, då ni tycker att allt är okej så länge ert bostadsområde inte ser ut som centrala Rosengård.

Tijuana har också fina och fashionabla områden, men stället är en skithög av våld, narkotika och misär.

Malmö är ändå en tillräckligt stor stad för att kunna ta del av en massa bra utbud och fina miljöer. Alla svenska städer har en massa nedgående områden som man inte vill vistas i och undviker så förstår inte ditt resonemang alls. Så var det också när Sverige var nästintill 100% svenskt.
Citera
2024-02-22, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
När jag första gången körde i Landskrona centrum så såg jag en så nergången stad som man bara kan se i östeuropa. De har dessutom landets högsta brottslighet vad jag förstår.

Om man går med sin hund i Norrköping centrum så ser man oerhörda mängder WT och tatuerat riffraff.

Den som skriver Malmö har inte en susning. Visst finns delar i östra city med massor med slöjor t.ex Värnhemstorget. men finare gator som Drottninggatan eller ännu mer västra delarna vid havet är som att bo i Stockholm eller Djursholm med hög livskvalitet.

Den som inte varit i Malmö kan inte fatta hur totalt segregerad den staden är. Man möter bara invandrarna på bio och i gallerior. Men det bor inte en muslim i hela Bellevue, finns inte ett hus under 2.5Mkr.

men stranden är nedlusad hela sommaren. Bellevue är väl bara några kvarter
Citera
2024-02-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Malmö är praktexemplaret på västerländsk förfall. En fullständigt sönderknarkad invandrarhåla där man pissat sönder allt som var bra med väst. Ett avskräckande exempel för hela världen.

Även om mycket utvecklats åt fel håll i Malmö så finns det fortfarande massor som är fint och fungerande där. Går inte att jämföra med alla nedgångna städer i Sverige.
Citera
2024-02-22, 11:18
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbroe5
15:e plats av världens lyckligaste städer Men det är väl allt knark som höjer siffrorna.

Etuna? 15:e lyckligast i världen? Hahahah
Citera
2024-02-22, 11:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Det räcker med "bara några kvarter" för att bo bra (tar minst 30 minuter att gå igenom och sträcker sig över Limhamn typ halva Djursholm).

Stranden är inte alls nedlusad, bara vissa bryggor, invandrarna kommer i bussar från Rosengård och orkar inte gå någonstans så de häckar på bygga 3 och 5 eller liknande. Vi som bodde i Bellevue gick till andra bryggor. Där satt bara svenska barnfamiljer. men det var ett tag sedan jag var där.
Citera
2024-02-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel

Stora delar av framförallt södra och västra Malmö är väldigt fräscha och fina med stora fina villaområden och en hel del nybyggt. Stranden är väldigt lång och bred och finns utrymme för alla. Staden har som sagt också en massa bra köpcentra, historiska kvarter, fina parker samt dynamiskt näringsliv/universitet kring hamnen.
Citera
2024-02-22, 11:21
Avslutad
Sverige är bortom helt förlorat. Det framgår tydligt i den här tråden.

Den i särklass största och kanske den enda anledningen till det är massinvandringen från tredje världen, primärt från muslimska länder.

Folk försöker verkligen få det till att det skulle bero på andra saker. Men orsakssambandet är svårt att vifta bort.

Att inte fler klarar att göra den konsekvensanalysen är det mest skrämmande. Folk verkar knappt bry sig. De sover.

Men med allt i åtanke så finns det vara en sak att göra. Avlägsna dem från landet. I princip alla. Om det är möjligt? Självklart om det finns en vilja. Om den kommer vet jag inte, men det spelar ingen roll. Det är den enda lösningen.
Citera
2024-02-22, 11:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bara trams och du har aldrig varit i hela Malmö eller ens i delar skulle jag tro, se mina inlägg.

Däremot är Malmö vänster-styrt sedan över 20 år och en bidrags-parasit som Stockholm får betala. Men de pengarna gör ju att Malmö är ganska fräscht. Det finns tre lager motorvägs-ringleder runt Malmö t.ex, helt underbart och nästan köfritt. Massor med folk cyklar, Sveriges bästa cykelstad helt utan backar. Husen i bellevue och Fridhem är finare än i Djursholm. Malmö har en helt egen växtzon unik för Sverige med fantastiska trädgårdar och växter. Prova ett besök någon gång.
Senast redigerad av Barents 2024-02-22 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in