2024-02-22, 10:32
Medlem
Norrköping, Sandviken och Eskilstuna förekommer flitigt i kriminalmedia sett till städerna ändå är relativt små. Stockholm, Göteborg och Malmö har trolige några av Sveriges sämsta områden, men städerna i sig räddas delvis upp av att det även finns betydligt bättre områden.
Citera
2024-02-22, 10:32
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Förstår inte alls varför Malmö hamnar i denna lista, visst det finns stora och nedgångna områden i staden men också stora fina villaområden, stora köpcentrum, fantastiska stränder, historiska kvarter och ganska dynamiskt högskolecentrum och företag vid hamnen. Dessutom en närhet till Köpenhamn och flygplats.

Babberiet. Det är inte attraktivt med en stad där svenskar är i minoritet, oavsett hur vackra stränder eller hur stora köpcentrum man har.
Citera
2024-02-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Babberiet. Det är inte attraktivt med en stad där svenskar är i minoritet, oavsett hur vackra stränder eller hur stora köpcentrum man har.

Utlänningar finns ju i alla svenska städer och stora delar av Malmö är fortfarande välbärgade och skånska.
Citera
2024-02-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Stockholm, Göteborg och Malmö har trolige några av Sveriges sämsta områden, men städerna i sig räddas delvis upp av att det även finns betydligt bättre områden.

Precis min tanke också och även om några av samhällets värsta områden finns i dessa större städer så finns ju samtidigt också så himla mycket som verkligen fungerar bra och är fint.
Citera
2024-02-22, 10:40
Medlem
Jag är en norrlänning som gillar småstäder.
Så för mig skulle jag aldrig vilja bo i Stockholm eller Malmö.
Sen verkar ju Örebro, Västerås, Eskilstuna och Norrköping vara skit pga invandrarna vad man läst.
Citera
2024-02-22, 10:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Utlänningar finns ju i alla svenska städer och stora delar av Malmö är fortfarande välbärgade och skånska.

Det finns, men inte många där de är i majoritet som i Malmö (än...), och värre blir det under de närmaste 10 åren framåt. Jag skulle gissa på att runt 2030-2035 är mer än 70% av Malmös invånare babbar. Det finns inga svenskar som vill leva med så mycket invandrare, och svenskars exodus från Malmö till kranskommunerna har varit pågående i flera år. Den kommer bara att tillta framöver.
Citera
2024-02-22, 10:44
Medlem
Barentss avatar
När jag första gången körde i Landskrona centrum så såg jag en så nergången stad som man bara kan se i östeuropa. De har dessutom landets högsta brottslighet vad jag förstår.

Om man går med sin hund i Norrköping centrum så ser man oerhörda mängder WT och tatuerat riffraff.

Den som skriver Malmö har inte en susning. Visst finns delar i östra city med massor med slöjor t.ex Värnhemstorget. men finare gator som Drottninggatan eller ännu mer västra delarna vid havet är som att bo i Stockholm eller Djursholm med hög livskvalitet.

Den som inte varit i Malmö kan inte fatta hur totalt segregerad den staden är. Man möter bara invandrarna på bio och i gallerior. Men det bor inte en muslim i hela Bellevue, finns inte ett hus under 2.5Mkr.
Citera
2024-02-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det finns, men inte många där de är i majoritet som i Malmö (än...), och värre blir det under de närmaste 10 åren framåt. Jag skulle gissa på att runt 2030-2035 är mer än 70% av Malmös invånare babbar. Det finns inga svenskar som vill leva med så mycket invandrare, och svenskars exodus från Malmö till kranskommunerna har varit pågående i flera år. Den kommer bara att tillta framöver.

Tycker ändå att det är missvisande då bara för att man bor i samma stad så betyder det ju inte att man automatiskt utsätts för varandra. Lite som om Djursholm och Rinkeby automatiskt skulle vara sammanlänkade bara för att båda ligger i Stockholm

Stora områden i Malmö är fina och fashionabla och staden erbjuder det mesta. Går inte att jämföra med alla nedgångna industristäder ute i ingenstans som finns i Sverige och som kvalar in på denna lista.
Citera
2024-02-22, 10:56
Medlem
Många som blandar ihop små orter på knappt 8-10 tusen med stad. Det klassas väl mer som byhålor.

Tänker tätorter/städer så finns det ett gäng som man inte besöker i onödan:

Södertälje
Eskilstuna
Kristianstad

Det mesta norr om Dalälven
Citera
2024-02-22, 11:03
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
1) Malmö
Missskött stad. Kakistokraternas paradis. Sossehåla. Skyhög kommunalskatt. Politiker som slösar med skattepengar. Skyhög kriminalitet.
2) Södertälje
Missskött Sosse hålla med hög kommunalskatt. Maffian äger Tingshuset i staden. Det är Scania som bär upp staden.
Hög kriminalitet i staden.
Fördel : Man kan pendla in till Stockholm.
3) Borås
Borås! Behöver man säga mer.
4) Eskilstuna
Deprimerade stad. Järnvägsstationen ser ut som Afrika, inte många skattebetalare där inte.
5) Borlänge
Missskött sossehålla. Kakistokrater som styr. Hög Kommunalskatt.
6) Katerinehom
Missskött sossehålla med hög kommunalskatt. Korrupta sossar.

7) Karlskoga

Massa importerat och inhemskt slödder samt extremt deprimerande arkitektur pga rivningsvågen och 60 talets byggvåg. Gammal bruksort som är lite större än de flesta bruksorter och räknas därför som en stad.

https://usercontent.one/wp/www.arkitekturupproret.se/wp-content/uploads/2020/08/kulankarlskoga.jpg
Citera
2024-02-22, 11:03
Medlem
bomhulls avatar
Några spontana städer som jag inte skulle vilja bosätta mig i:
Borås-smutsigt och fullt med babbar
Sundsvall-luktar svavel pga industrin
Södertälje-say no more
Citera
2024-02-22, 11:07
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Tycker ändå att det är missvisande då bara för att man bor i samma stad så betyder det ju inte att man automatiskt utsätts för varandra. Lite som om Djursholm och Rinkeby automatiskt skulle vara sammanlänkade bara för att båda ligger i Stockholm

Stora områden i Malmö är fina och fashionabla och staden erbjuder det mesta. Går inte att jämföra med alla nedgångna industristäder ute i ingenstans som finns i Sverige och som kvalar in på denna lista.

Jag förstår hur du menar, men är inte enig. I en bra stad ska man kunna röra sig i stort sett överallt, under dygnets alla timmar utan problem och man ska inte behöva utsättas för medeltida kulturyttringar precis överallt förutom möjligen i just bostadsområdet där man bor.

Saker och ting är liksom inte hunky dory i Malmö, bara för att just du kanske bor på en adress där du slipper att se babberiets sunkiga och farliga inverkan dagligen, men hur ser det ut i staden som helhet, det är frågan. Jag vill gå så långt som att säga att det är människor med din inställning som gör att misären växer, då ni tycker att allt är okej så länge ert bostadsområde inte ser ut som centrala Rosengård.

Tijuana har också fina och fashionabla områden, men stället är en skithög av våld, narkotika och misär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in